Ga naar inhoud


F-conn rotor kapot.


chellohacker

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Kun je er geen wartel in het bestaande gat monteren en de verbinding dmv een kort kabeltje naar buiten brengen?
Kun je daar wel weer een passende connector aan knutselen.

Suc6,

HCO.


Hoi,

Ja, dat is wel bij me opgekomen. Er zit een soort schroefdraad, voor
wat een wartel oid zou moeten zijn, maar die heb ik nooit gehad.
Het vervelende is, dat de connectoren, de print op zijn plek houden.
Dat vervalt als ik een kabeltje doe. Kan wel de boel vast kitten.

Heb het weekend om te sleutelen.

Moet nu de schotel met de hand richten, knap lastig.

Thx
Gr C A
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ceesv
Voor wie precies wil weten wat de N-Connector waard is...

>Wiki<

En hij is er in 50 en 75 Ohm.

Ik blijf erbij, dat voor buitengebruik deze connector veruit te prefereren is boven een BNC.

Of zoals een verkoper mij ooit eens vroeg, zoekt u een goede of een goedkope connector....


Punt is dat ik die f (pluggen kan je het niet eens noemen) goedkope ondingen vind, en zoals ik al eerder aangaf de trek ontlasting eigenlijk 0 is.
Vandaar mijn zoeken naar een betere plug. Het is dat die PL pluggen weer tegrof zijn, 27 MC e.d. maar die zijn wel robuust.

Zal is goegelen waar die N dingen tekoop zijn, hopelijk in mijn omgeving, en anders zit er niets anders op dan de BNC tegebruiken, wat dus ook mijn oorspronkelijke plan was, en is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Desnoods boor je het gat een beetje op en gebruik je een wartel met een moer.

B.V.:

2503__13421_std.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Printje idd vastzetten met (zuurvrije) kit of met lijm uit zo'n hobby "hotmelt" pistool.

 

Lijm-hotmelt-lijmpistool-7-55watt-240V-l

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Knutsel ze smile

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zeker wel goede f connectoren van bijvoorbeeld cablecon ( knijpversies)

Wat je zegt over de trekontlasting klopt, maar er komen verder toch geen krachten op deze kabel als hij eenmaal gemonteerd is?

 

Een beetje goede bnc plug van Neutrik of Telegartner moet je ook aan de kabel knijpen, dus komt op hetzelfde neer.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga nu gewoon ééns op internet zoeken en dan kun je gewoon de gene vinden die je zoekt.

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marc74
Je hebt zeker wel goede f connectoren van bijvoorbeeld cablecon ( knijpversies)
Wat je zegt over de trekontlasting klopt, maar er komen verder toch geen krachten op deze kabel als hij eenmaal gemonteerd is?

Een beetje goede bnc plug van Neutrik of Telegartner moet je ook aan de kabel knijpen, dus komt op hetzelfde neer.....


Ik heb kabel met plug en rubber sok zeg maar.
wat trek-ontlasting betreft heb je gelijk, maar wil het op zeker zetten.

Ik trek gewoon een 50 ohm coax naar de rotor, gaat toch alleen maar om de 22khz en diseqc signalen en 14 -18 volt..

Ben ik gelijk af van geklooi in de LNB coax.
lijkt me wel elegant opgelost..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist
Origineel bericht van: marc74
Je hebt zeker wel goede f connectoren van bijvoorbeeld cablecon ( knijpversies)
Wat je zegt over de trekontlasting klopt, maar er komen verder toch geen krachten op deze kabel als hij eenmaal gemonteerd is?

Een beetje goede bnc plug van Neutrik of Telegartner moet je ook aan de kabel knijpen, dus komt op hetzelfde neer.....


Ik heb kabel met plug en rubber sok zeg maar.
wat trek-ontlasting betreft heb je gelijk, maar wil het op zeker zetten.

Ik trek gewoon een 50 ohm coax naar de rotor, gaat toch alleen maar om de 22khz en diseqc signalen en 14 -18 volt..

Ben ik gelijk af van geklooi in de LNB coax.
lijkt me wel elegant opgelost..


Hoe krijg je dan het signaal van de lnb ? of stuur jij de rotor apart aan ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Origineel bericht van: chelloanarchist
Origineel bericht van: marc74
Je hebt zeker wel goede f connectoren van bijvoorbeeld cablecon ( knijpversies)
Wat je zegt over de trekontlasting klopt, maar er komen verder toch geen krachten op deze kabel als hij eenmaal gemonteerd is?

Een beetje goede bnc plug van Neutrik of Telegartner moet je ook aan de kabel knijpen, dus komt op hetzelfde neer.....


Ik heb kabel met plug en rubber sok zeg maar.
wat trek-ontlasting betreft heb je gelijk, maar wil het op zeker zetten.

Ik trek gewoon een 50 ohm coax naar de rotor, gaat toch alleen maar om de 22khz en diseqc signalen en 14 -18 volt..

Ben ik gelijk af van geklooi in de LNB coax.
lijkt me wel elegant opgelost..


Hoe krijg je dan het signaal van de lnb ? of stuur jij de rotor apart aan ?

Hallo,

Normaal zat de rotor tussen lnb en ontvanger, zoals het ook hoort, gewoon via de coax, en werkte altijd goed, voor heen met mijn Palcom, maar ook met de 7025, of afwisselend.

Nu ga ik het per aparte kabel aansturen, ook omdat ik een betere manier heb bedacht om de reparatie teklaren, dan weet ik of de elektronica nog goed is, want ik heb mijn twijfels.

Was het maar waar dat ik het apart hor. en vert.aan kon sturen.

Heb nog de andere tunerkaart, zal die er weer inzetten, misschien dat deze een tik heeft gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je die hor/vert. zelf kunnen kiezen op altijd op 18 of 13 volt te draaien ? Er is hier op het board een posting geweest over een "power injector" welke bij de tussen de coaxkabel geplaatst kon worden en door een aparte voeding de rotor van een vaste spanning voorzien werd .

Zelf heb ik hier een diseqc-rotor (niet opgesteld) met een derde aansluiting welke de kontakten van de motor relais voed .

Ik had n.l. problemen met met nokia 9500 , die ging bij hij draaien regelmatig op tilt omdat hij de motorstroom niet kon bijbenen en uitviel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo trust,

 

Ik geloof dat me dat allemaal ietse tever gaat.

 

Zou wel zoiets willen, maar het moet leuk blijven, ook gezien de treuroos.

Als ik dit ding niet goed krijg , moet ik een nw kopen en wil dan gelijk kijken voor een plastic (poly carbonaat oid) schotel van 110 cm.

Dat zal me toch het nodige gaan kosten.

 

Als het dan nu allemaal zo moeizaam gaat, zou ik toch de schuld leggen bij die 7025+, die het dan laat afweten.

 

Maar goed, ik moet het even laten bezinken, en stap voor stap

de boel weer goed krijgen, anders gaat de lol eraf.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist

Maar goed, ik moet het even laten bezinken, en stap voor stap
de boel weer goed krijgen, anders gaat de lol eraf.

Ik heb momenteel ook problemen met de diseqc-aansturing en o,o, want herken ik me in bovenstaande opmerking! sick

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo allen,

 

De medewerking en alle suggesties tenspijt en mijn noeste arbeid niet op de laatste plaats tenoemen, blijk dat het Diseqc niet reageert op geen van beide ontvangers.

 

kan wel met 2 knopjes de motor een tandslag link of rechtom laten draaien, maar het volledige komt er nietdoor.

Dit kan toch niet aan het stukje 50 Ohm kabel liggen, want het slechts pulsen en 22Khz.

 

Maar goed het is over en uit. een nieuwe rotor zoeken, daar is vak geld mooi voor.

 

Pdf zit erbij, met routine om een 93LC45 aantesturen..

 

Bedankt.

Gr C A

datasheet HT48R50A-1-2.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...