Ga naar inhoud


HD is nog lang geen HD... (bitrate vergelijking)


DeltaFM

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Het scheint zelfs zo te zijn dat het aantal abonnees bij CDS is toegenomen -ondanks- dat het marktaandeel digitaal afgenomen is...


Het schijnt ook zo te zijn dat als ik een hele ui eet, ik de volgende dag trompet kan spelen. En dan niet op de traditionele wijze he wink

Ik zie liever een paar harde cijfers. Anders kan ik jouw 'wazige bevindingen' ook wel weerleggen met mijn vermoeden dat de activiteit op satellietgebied alleen maar aan het afnemen is.

Dat merk je aan het aantal gestopte winkels, maar ook aan het aantal bezoeken en berichten op de diverse satelliet TV georiënteerde sites.

Ik denk dat dat het aantal betalende CanalDigitaal abonnees sinds +/- 2008 alleen maar is afgenomen, maar dat blijft gokken, want die cijfers zijn niet openbaar.

Mvg,

Michel


Ik denk dat klopt,en cd binnenkort de betalende kijkers gaat belonen met een nieuwe ontvanger of ci module,er zijn/komen acties om nieuwe leden te werven.
Ondanks dat de hd qualiteit van cd mischien wat minder is,de satelliet biedt wel de meeste kansen voor HD en misschien ook wel 3d.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waarom geeft CDS zelf dan aan dat zij inzetten op stabilisatie van het klantenbestand? Dat klinkt aardig defensief.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet biedt heel veel kansen voor HD; er is nogal wat ongebruikte frequentieruimte op 23 oost, dus er kan nog veel bij. Maar die kansen moeten wel benut worden. Vorig jaar stal Canal Digitaal de show met de grote HD-uitbreiding. Momenteel stelen de kabelbedrijven de show, o.a. op beeldkwaliteit.

 

De hopeloze beeldkwaliteit van de SD-zenders, het wegblijven van RTL8HD en de vraag waarom geen 8PSK ingezet wordt doen bij mij twijfels rijzen of Canal Digitaal zijn kansen gaat benutten. Nu is twijfel bij mij minder een probleem, ik ben al klant (hoewel... ik zou kunnen weggaan, want ik ben echt ontevreden over de beeldkwaliteit op de SD-zenders).

 

Maar voor nieuwe klanten, als er gaten in het aanbod en er serieuze twijfels zijn of de kansen wel benut zullen worden, dat is geen goede motivator voor mensen om klant te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Waarom geeft CDS zelf dan aan dat zij inzetten op stabilisatie van het klantenbestand? Dat klinkt aardig defensief.
Inderdaad, mensen die een Irdeto kaart (2e kaart) om willen ruilen voor een Seca kaart gelijk twee jaar contract termijn opleggen. <sarcastische mode aan>Lijkt me een hele goede manier om klanten aan je te binden.</sarcastische mode uit>

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...