Ga naar inhoud


Satontvangst in Suriname


Nobody2050

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Wie kan mij vertellen welke codering er wordt gebruikt om de Ned. sat zenders te kunnen ontvangen in Suriname en op welke satelliet er gericht moet worden?

Moet de schotel nog aan een minimale grootte voldoen en ik neem aan dat er een abonnement nodig is voor ontvangst.

Welke decoder zou ik nodig hebben, het meest ideale lijkt me een linux ontvanger, bijv. een dreambox 500HD.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Dat kun je rustigjes vergeten, theoretisch is de elevatie voor A1 (19.2E) welliswaar 7 graden (da's nie veel), er zijn geen beams die kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat kun je rustigjes vergeten, theoretisch is de elevatie voor A1 (19.2E) welliswaar 7 graden (da's nie veel), er zijn geen beams die kant op.


Nou was nog een reportage op televisie (Dr. Dish )van een Duister die in Brazilië 19,2E kon ontvangen. Weliswaar alleen overdag maar de schotelinstallatie past niet in een normale achtertuin.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat verhaal gaat inderdaad, schotel van 8 meter... Zou hier nog wel passen, maar of de majesteit er blij mee zou zijn... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het met een 3.6m schotel onmogelijk is om de Astra op 19.2E te ontvangen in dat gebied.

Dus als het al mogelijk is dan wordt het een (veel) grotere schotel...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

In Surimaribo hebben ze toch ook internet?

 

Dan kan je toch via een proxi op een tijd die jou uitkomt naar uitzendinggemist kijken.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Surimaribo hebben ze toch ook internet?

 

Dan kan je toch via een proxi op een tijd die jou uitkomt naar uitzendinggemist kijken.

 

M'n zus heeft er internet gehad maar het was niet geschikt om tv over te kijken.

Uiteindelijk zijn alle boer zoekt vrouw afleveringen toen via de camcorder die kant op gegaan.

Misschien dat de topicstarter er meer geluk heeft ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep al een tijdje hiermee: kan ik daar ook NL tv kijken. Zoals vaker geopperd kan je niet via de sats ontvangen. De oplossing ligt hem echt in een Slingbox of Vulkano box om te streamen.

 

Ik zal mijn bevindingen z.s.m. hier zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik zit dit te lezen en heb misschien een oplossing voor jou.

- neem skype

- koop een videokabel 10euro of zoiets http://www.circuitsonline.net/forum/view/88348

- neem een oude video

- sluit die kabel aan op de video uitgang en ingang usb.

- start allebeide kanten skype op zet als webcam die videobron en gaan met die benaan..

hiermee moet het lukken heb het zelf getest met mijn zoon die gaat om de 2 jaar naar paramaribo

nou ik hoop dat je hier iets mee kan doen

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...