Ga naar inhoud


[RE-4000HD][RE-4200HD][RE-8000HD][RE-8500HD][RE-9000HD] Nieuwe Octagon software: V1.09.20


Audioniek

Aanbevolen berichten


EPG met V1.09.20 nog steeds onbruikbaar. Dus als ik het goed begrijp kan ik alleen met de originele firmware de EPG gebruiken? (Ik dacht dat EPG data universeel was, ik krijg ook foute info bij Duitse zenders zoals Tele5 en Rtl2...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elders op dit forum is al eerder over EPG's en Reboxen gediscussieerd, en daarbij viel mij op dat er inderdaad verschillen lijken te zijn, die zouden kunnen wijzen op verschillende systemen en technieken:

 

- De Nederlandse EPG loopt tergend langzaam en enigszins willkeurig vol, maar beslaat meerdere zenders van het CanalDigitaal pakket;

- Duitse EPG op publieken: 5 seconden na een zenderwisseling is een periode van 5 dagen binnen, en de EPG wordt keurig sequentieel opgebouwd

- Engelse Open TV EPG (alleen op Icecrypt via blauwe toets): 15 seconden laadtijd vooor 7 dagen, quasi willekeurige opbouw.

 

Het zou heel goed kunnen zijn dat de EPG-opslag alleen goed werkt voor de Duitse publieken. Ik heb echter nog geen ervaring met V1.09.20, want ik wacht steeds de Icecrypt-versie af en die is er nog niet.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is V1.09.20 er ook voor de drie gangbare Atevio's.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij bepaalt de bandbreedte, de de provider ter beschikking stelt voor de EPG de download snelheid, en niet de ontvanger of de software versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13th haperde altijd wel (enkel nu en straks) maar op syfy wordt ie steeds goed geladen geloof ik.

 

Delete bug na low power mode (met het klokje op de display, dus geen deep sleep) is er ook nog heb ik al ondervonden. En dan opnames die foutief genaamd worden...

 

Verder wel redelijk stabiel deze release; nog geen vastlopers gehad.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Zijn er gebruikers van de Octagon FW 10920 die wel een goed EPG overzicht krijgen? (bijv. Syfy of 13th)

Ik zie er weinig verkeerds aan? EPG data is bij mij netjes gevuld. Ik draai de firmware sinds afgelopen weekend en lijkt vooralsnog goed te werken, maargoed ik heb nog weinig verder getest smile

@lunny: De MCAS plugin zorgt ervoor dat op beide sloten de updates goed binnen komen. Ik durf dus ook wel te zeggen dat deze plugin beter werkt dan de aansturing van de interne kaartsloten met de originele Rebox firmware. Dit was voor mij een reden om de Octagon firmware te bekijken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

Het moet dus toch goed kunnen werken...

Ik zal de settings eens saven, een fabrieksreset geven en restoren, kijken of dat helpt.

En anders helaas weer terug naar de Rebox firmware...

(Er klopt momenteel op de meeste zenders niets van, behalve Nederland 1,2, en 3, die kloppen wel)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb 1.08.94 weer teruggezet, en alles werkt weer naar behoren...

Had nog een paar maal een fabrieks reset geprobeerd met de Octagon firmware, maar dan liep de box steeds vast.

Ook opnames afspelen ging niet met Octagon, drukken van de pauze toets eindigde altijd in een crash...

 

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zoals gisteren al in een andere thread vermeld heb ik mijn RE-8000/9000 nu ook tijdelijk voorzien van de Octagon 1.09.20 FW.

De installatie ging probleemloos en alles functioneert naar wens.

Volgens mijn vrouw is het beeld van de CD HD kanalen nu beter dan voorheen maar die mening kan ik niet met haar delen maar dat kan ook aan mij liggen.

 

Ik schrijf dit omdat ik vanavond ook weer een freeze op mijn RE-9000 heb gehad tijdens het zappen tussen de CD HD kanalen.

De ontvanger reageerde niet meer op de AB maar ik kon nog wel vreemd genoeg de ontvanger met de AB uitzetten.

Hierna loopt alles weer naar wens.

 

Hetzelfde probleem had ik ook al een kleine week geleden met mijn RE-8000 en dan met de vorige originele Rebox FW.

Nu op een andere ontvanger en met de Octagon FW.

 

De frequentie van een dergelijke freeze is misschien wel laag te noemen maar 2 keer binnen één week is eigenlijk weer te veel.

Dus waar ligt het nu aan?

 

Als het aan de HW zou liggen dan hebben beide typen hetzelfde probleem. Dit is niet uit te sluiten want de RE-8000/9000 zijn bijna identiek te noemen want er wordt ook dezelfde FW voor gebruikt.

 

Aan de nieuwste FW kan het ook niet liggen want het probleem had ik ook met de vorige FW.

 

Het blijft dus maar gissen waardoor al die verschillende probleempjes veroorzaakt worden.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

af en toe reageert de box gewoon een beetje trager, soms duurt het 10 seconden of meer vooraleer een HD kanaal getoond wordt (heb het niet precies gemeten, maar zo voelt het aan), dus ik vermoed dat het niet echt freezes zijn. Temeer omdat je nog met de AB de box kan uitzetten.

 

Dus, zappen maar en zien wanneer het probleem optreedt. En dan even langer blijven wachten vooraleer je de stroom er af haalt, om echt zeker te zijn, of even naar een SD kanaal zappen.

 

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

Ik ken het probleem op mijn RE9000, vandaag toevallig ook een keer gehad. Het lijkt erop dat de decoder heel sloom reageert, of hij net iets op de HD aan het doen is, maar dat het niet helemaal lukt. Ik moet wel zeggen dat ik het probleem wel minder heb; 1x in de 2 a 3 weken.. maargoed, vroeger ook geen last van gehad. De decoder reageert nog op wel op de afstandsbediening, dus als ik de decoder uit en aan zet is het voorbij en werkt die weer goed.

Mijn RE8000 heeft dit probleem dus helemaal niet smile Deze zet ik eigenlijk niet uit, maar loopt ook nooit vast. Mijn RE9000 zet ik alleen in Warm Standby, dus dacht dat deze gewoon zo nu en dan een rebootje nodig heeft...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
..af en toe reageert de box gewoon een beetje trager, soms duurt het 10 seconden of meer vooraleer een HD kanaal getoond wordt


Als de freeze optrad heb ik uiteraard eerst van alles geprobeerd om de ontvanger weer actief te krijgen en daarmee waren zeker enkele minuten mee gemoeid.
Het beeld hing gewoon totdat ik de ontvanger met de AB uitzette.

Overigens worden m.n. door mijn vrouw dagelijks bijna dezelfde (zap)handelingen uitgevoerd en dan zou ik dit probleem toch wel vaker tegemoet komen.

Als we de Rebox uitzetten gaat ie altijd in de 'diepe Stand-by'.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...