Ga naar inhoud


Wiskundige formule simpel uitleggen? Wie


Snuffer

Aanbevolen berichten

Eddy VL,

 

Bedankt voor deze mooie doc. en we zijn nu een heel eind opweg dankzij de info van jullie.

 

Zodra het project af is zal ik het uitleggen etc.

De bedoeling is (en het komt goed) dat we een stukje hardware en software hebben die:

 

A: Actuators/fibo en andere motors kan controleren door een soort USALS systeem. berekening via long en lat.

 

B: Een elevatie motor bediend met de graden uitlezing van + en - tov de clark-beld

 

C: De servo motor voor de scew van de LNB controleerd.

 

D: Via een coax alle diseqcommando's beheerd zonder een reciever en zelfs zonder LNB.

dus een rotor maar ook een 16 switch.

 

E: De motorsnelheid regelbaar is via een PMW in 255 stappen.

 

F: Bedienbaar is op afstand via internet.

post-19640-1318262151,6193_thumb.jpg

post-19640-1318262151,8874_thumb.jpg

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een uniek projekt , goed bezig Ron !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Wim, maar het is een project van een team inmiddels haha

 

Mario, Adriaan, Juras en ik. en nu ook natuurlijk door de medewerking van Eddy en Lucky laten we dan niet vergeten he.

 

 

Ook dit is een onderdeel ervan..

post-19640-1318262152,4359_thumb.jpg

post-19640-1318262152,4567_thumb.jpg

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een mooi project.

 

Als het kan helpen, ik heb nog ergens een website (http://www.satconvert.net) en daar kan je Nietesat.exe downloaden. De website is niet echt meer onderhouden en schijnt enkel te werken met Internet Explorer.

 

Het programmatje is reeds enkele jaren oud, dus het kan zijn dat niet alle functies perfect werken. Maar het is plezant speelgoed...

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is hij al een keer gescheurd en over gelast,deze construktie is niet voor hele grote schotels geschikt ,daar het bevestigings opervlak veel te klein is,je kunt dan net zo goed een normale Diseq motor nemen,voor schotels groter dan 110 cm gebruik je een Actuator.Je wild hem waarschijnlijk gebruiken voor Inclined Orbit Satellieten,of voor andere dan Tv sat.Waar om zo moeilijk doen? Om de normale Clark Belt te volgen heb je zo een construktie niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eddy

 

Ik heb een klijkje genomen op de site en zo iets gaan we ook maken om de motoren te sturen.

Mochten we met vragen zitten zullen we ons zeker melden bedankt vast.

 

Colombo,

 

Deze unit is speciaal gemaakt van roestvast staal de zoals jij noemt(overgelast) is de weerspiegeling omdat hij gebogen is.

Deze diseq motor is het type 2500 met stalen tandwielen en door Trust zo gemaakt dat hij 2 lagers heeft 1 onder en 1 boven inplaats van alleen 1 aan de onderkant.

Ik durf je de garantie te geven dat deze modificatie op de rotor geen enkel probleem heeft met een Fibo-Stop Gregorian van 120 cm die gelijk staat aan een 150cm Schotel

Verder de clark beld volgen doen we als feedhunters zeker wel en de incl. sat ook maar zoals mijn onderschrift al aangeeft.

Het nog beter maken dan dat het al is.

Ik zou je graag uitnodigen om je te laten zien dat het signaal van sommige aan de clark belt satelieten wel degelijk omhoog gaat als je beter kan sturen. de scew van de LNB geeft soms wel 20% winst en in de uithoeken 60 West of zo zie je duidelijk signaal verbetering als je de Incl. gebruikt.

Tevens zijn er sat's zoals b.v 2 Oost, hor 2 op 23,5 Oost, straks de Astra 1D op 28,2 Oost 40, 48 en 50 Oost

in het westen heb je 4,3 en 7,8 die incl zijn.

En uh laten we het maar niet over de KA-Band hebben ..... vrienden.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...