Ga naar inhoud


ADSL van canaal digitaal


Gast adsl_slachtoffer

Aanbevolen berichten

Gast adsl_slachtoffer

Vraagje: wie heeft de ADSL van canaal digitaal aan de praat gekregen zonder te bellen?

 

Tot nu toe heb ik 85 minuten a 1,25 (= 106,25, een monteur laten komen kost minder) aan de telefoon gehangen en er is niets bereikt. Gisteren en vandaag zouden ze mij terug bellen... en nu maar wachten tot ze bellen.

 

Als ik deze week of volgende week geen ADSL heb zeg ik meteen weer op, ik kan hier niet tegen. Betaal service die geen service is...., en op de email wordt ook niet gereageerd, deze is alleen voor de show.

 

Te zien aan de andere klachten ben ik blij dat ik verder alleen het simpelste pakket heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien handig om te vertellen wat precies het probleem is, ADSL van CDS is eigenlijk van de provider Online meen ik.

 

Heb je het modem aangesloten direct op je ISRA punt en brand het DSL lampje, zit er een splitter tussen of andere aansluitingen etc etc ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsl_slachtoffer

De ADSL is van KPN, en heeft dezelfde prijs als Telford.

 

Bij mijn oude aanbieder brande het adsl lampje op de nieuwe modem, nu dus niet. Ze zeggen dat er 2 adsl signalen op 1 koperdraad kan.

 

De "varkessnuit" in de wookamer zit direct op lijn1 aangesloten op het isra punt, lijn2 heb ik ook even geprobeerd, geen signaal, dat klopt want ik heb maar 1 lijn zover ik weet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp dat je problemen hebt

en dat je die subiet wilt oplossen.

maar ik begrijp niet wat je allemaal, hebt, instelt en of doet...!

 

en wie dat zegt

Citaat:
Ze zeggen dat er 2 adsl signalen op 1 koperdraad kan.

is eveneens een raadsel voor passerende lezers op 't forum

zoals lijn 1 en lijn 2 <> bedoel je twee adsl verbindingen of twee telefoonlijnen op VOIP????

 

je moet duidelijk zijn

en vooral vertellen wat voor hardware je daar gekregen hebt

opdat mede sat4all leden een en ander kunnen plaatsen in het verband van "die provider"

en mogelijk dan hulp kunnen bieden.

 

wat is dat voor nieuw modem?

dit is overigens het juiste subforum voor die vragen

wink

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsl_slachtoffer

Sorry voor het plaatsen in het verkeerde forum, maar het is een canaal digitaal product, 3in een.

 

Modem: ZyXEL P-2601HN

4 poorts router met 1 voip poort + wifi.

 

Lijn1 en 2: koper van KPN, alleen lijn1 wordt meestal gebruikt, maar sommige hebben 2 telefoonnummers bij KPN over deze 2 lijnen.

Op zowel lijn 1 als lijn2 staat geen adsl signaal.

 

Duidelijker smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja al een heel stuk duidelijker.

dank u

 

maar is KPN dan nog actief...?

als je zo'n overstap maakt is er ook een opzegging en einddatum gecommuniceerd door de nieuwe provider

dat bieden alle providers aan > dat zij het lijntje overnemen na correct opzeggen.

misschien is dat nog niet gebeurd en dat kan alleen je nieuwe provider vertellen

de nieuwe provider kan het zelfs online meten en dus weten...!

 

maw je moet die provider achter de vodden zitten door te bellen (misschien enkel mobiel momenteel) maar anders kom je er niet achter of er nog KPN activiteit is en/of de nieuwe provider de lijn heeft geswitched.

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, je bedoel waarschijnlijk dat je 2 aderparen hebt waarvan alleen de eerste in gebruik is. Er kunnen geen 2 DSL signalen op 1 aderpaar, het is of de 1 of de ander. Als je dus al internet had bij een andere provider moest jou lijn gemigreerd worden.

 

Het zou kunnen dat ze het DSL signaal toch op het 2e aderpaar gezet hebben, je moet niet testen in de woonkamer maar echt bij het isra punt omdat het 2e aderpaar misschien niet is aangesloten in je woonkamer. Er mag ook verder NIKS tussen zitten!

 

Mocht er werkelijk geen DSL signaal aanwezig zijn op het isra punt (en test ook met 2e modem omdat je modem defect kan zijn) bel ze dan op en zeg stuur maar een monteur. Daarvoor ga je geen uren aan de lijn zitten en die kosten zijn voor hun rekening vanzelfsprekend. Het is niet jou probleem dat zij vergeten zijn jou lijn door te verbinden in de DSLAM.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsl_slachtoffer

De opzegging van mijn oude provider moest ik zelf regelen.

 

Oude provider: 24-mei opgezegd, 27-jun afgesloten.

Canaal digital: 19-jun aangesloten, terwijl oude provider nog op de lijn zit. Morgen nog maar eens bellen en een terug bel afspraak maken, dit kan nu, maar ik merk hier nog niets van(alleen bij bellen+internet).

 

Ik heb idd bij het isra punt lijn1-2 omgewisseld m.b.v. een kroonsteen, en ik heb dit getest met het oude en nieuwe modem, en er is geen signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adsl_slachtoffer

De "varkessnuit" in de wookamer zit direct op lijn1 aangesloten op het isra punt, lijn2 heb ik ook even geprobeerd, geen signaal, dat klopt want ik heb maar 1 lijn zover ik weet.

De ZyXEL P-2601HN is dezelfde die ik nu van Telfort heb ontvangen. Als ik het goed begrijp heb je het isra punt rechtstreeks aangesloten op je telefoon (varkenssnuit) Dit zou niet juist zijn omdat je na het isra punt de meegeleverde splitter moet monteren. Dit om het telefoon signaal te scheiden van de internet data. Vanaf de modem aansluiting op de splitter ga je naar het adsl modem. De rest staat ook vast in de handleiding. Wat gebeurd er daarna als je het modem aanschakelt en eventueel een paar minuten wacht, welke lampjes gaan branden?

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oude provider opgezegd met behoud van ADSL? Anders bestaat de kans dat de oude provider de verwijder opdracht heeft uitgevoerd.

 

ADSL provider is niet meer Online, maar KPN. KPN biedt de mogelijkheid om je virtuele provider over hun netwerk te zijn.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ruwebol
Dit zou niet juist zijn omdat je na het isra punt de meegeleverde splitter moet monteren. Dit om het telefoon signaal te scheiden van de internet data.

Dat is niet geheel correct, er zijn twee situaties te onderscheiden:
1. Er wordt gebeld via de analoge lijn, dan dient de zg. splitter als ruis-onderdrukker. Men noemt het dus alleen maar een splitter.
2. Er wordt gebeld via Voip (dus over ADSL), de splitter kan achterwege worden gelaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsl_slachtoffer

Er is geen splitter meegelevert. Als het goed is, is het telefoon signaal niet meer aanwezig, alleen het ADSL signaal. Dit was al zo bij mijn vorige provider.

 

Morgen eens vragen om de DSLAM nogmaals in te stellen, dit schiet niet op. Een ADSL modem aansluiten is zo simpel, oude weg, nieuwe aansluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsl_slachtoffer
Origineel bericht van: Rekordc
KPN biedt de mogelijkheid om je virtuele provider over hun netwerk te zijn.


Dit bedoelen ze misschien, maar dan moet het ADSL lampje wel branden vermoed ik smile

Hoe werkt dat "virtuele provider"? Virtuele PC ken ik wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...