Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000


noes

Aanbevolen berichten


  • Reacties 208
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De firmware kan nu gedownload worden.

Er staat momenteel wat troep op, neem in ieder geval de laatste regel.

Van alle verbeteringen die Fortis heeft aangebracht, is er door Rebox maar één in tact gelaten.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
De firmware kan nu gedownload worden.
Er staat momenteel wat troep op, neem in ieder geval de laatste regel.
Van alle verbeteringen die Fortis heeft aangebracht, is er door Rebox maar één in tact gelaten.




Ik zie het,dat is wel heel magertjes.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me hier niet te blind op staren, is soms nog aanwezig bij de alternatieve FW's die al iets langer in omloop zijn.

 

*edit*

trouwens: nog 1 à 2 weken en er zou een nieuwe octagon release zijn...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Huh?
Ik lees enkel maar, `het niet kunnen verwijderen van bestanden is op gelost'

Is dat echt alles deze keer, en daar had ik geen eens last van!

Het feit dat op de Rebox site een wellicht incomplete Update-list is vermeld wil toch nog niet zeggen dat er niet meer dan één wijziging heeft plaatsgevonden.
Voordat nu weer iedereen gaat klagen lijkt het misschien zinvol om eerst te kijken wat er verbeterd, gewijzigd dan wel toegevoegd is.
Zo zal je constateren dat de EPG data nu op de interne HDD wordt opgeslagen zodat de EPG data niet verloren gaat als de ontvanger in de 'diepe Stand-by' gaat en dat is, althans voor mij, een essentiële verbetering.
Of het al helemaal goed functioneert heb ik nog niet getest maar het begin is er.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik mij de reacties goed herinner was de laatste alternatieve software versie ook niet echt aan te bevelen.

Er waren nogal wat klachten te horen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
trouwens: nog 1 à 2 weken en er zou een nieuwe octagon release zijn...


Even verder kijken: die is er al. Octagon heeft voor de SF-1008SEplus (RE-4200) en de SF-1028 (RE-8500) afgelopen vrijdag V1.09.25 uitgebracht. Versies voor de andere modellen volgen deze week.

En: zowel Atevio als Octagon schrijven voor V1.09.20 en V1.09.25 de laatste versie bootloader voor.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer ik mij de reacties goed herinner was de laatste alternatieve software versie ook niet echt aan te bevelen.
Er waren nogal wat klachten te horen.

Het was de voorlaatste vesie 1.09.09, daar heeft Fortis teruggegrepen naar een verkeerde vorige versie.
Hier kan Octagon of wie dan ook, niets aan doen
Dat is in 1.09.20 weer hersteld
In mijn optiek bestaan er geen alternatieve versies.
De basis firmware ontwikkelt Fortis als fabrikant en elke reseller destilleert hieruit zijn eigen versie.
Daar is op zich niets mis mee, maar het is wel opvallend, dat Rebox elke keer weer het meeste weglaat.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe

Daar is op zich niets mis mee, maar het is wel opvallend, dat Rebox elke keer weer het meeste weglaat.

Wil je dan ook eerst even uitleggen wat Rebox in deze versie heeft weggelaten?
Ik heb niet de indruk dat jij nu al kunt bepalen wat er wel of niet in deze laatste update is weggelaten.
Daarvoor zal je toch zelf eerst deze update moeten installeren want als ik me niet vergis gebruik jij de Octagon FW.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie, dat er in de Octagon 23 verbeter punten zitten en Rebox er op hun eigen site maar één aangeeft, dan zou ik wel eens willen weten waar die andere 22 gebleven zijn.

Uiteraard zullen de testen het uitwijzen, hopelijk voor jullie heb ik het mis.

Je weet overigens Jürgen, dat er voor de RE4000 HD als sinds 20-01-2011 door Rebox geen updates meer zijn gegeven.

Je kunt het me dus niet kwalijk nemen, dat ik definitief voor Octagon heb gekozen.

Ik wens niet langer meer op die amateurs van Rebox te wachten.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Als ik zie, dat er in de Octagon 23 verbeter punten zitten en Rebox er op hun eigen site maar één aangeeft, dan zou ik wel eens willen weten waar die andere 22 gebleven zijn.

Zoals al geschreven, het feit dat Rebox op hun site wellicht ten onrechte maar één verbeterpunt vermeld wil naar mijn mening nog niet zeggen dat deze dan ook niet in de FW zijn opgenomen.
Uiteraard is dit ook maar een aanname.
Origineel bericht van: Dagoe
Je weet overigens Jürgen, dat er voor de RE4000 HD als sinds 20-01-2011 door Rebox geen updates meer zijn gegeven.

Nee, dat wist ik niet maar we hebben het hier nu over de FW van de RE-8000/9000.
Inderdaad wel vreemd gelet op de vele gemelde problemen met dit type.
Origineel bericht van: Dagoe
Je kunt het me dus niet kwalijk nemen, dat ik definitief voor Octagon heb gekozen.

Ik neem je het ook absoluut niet kwalijk dat je voor Octagon hebt gekozen maar ik heb wel moeite met opmerkingen die niet of onvoldoende zijn onderbouwd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt niet voor in de lijst met verbeterde punten, dus zal er hoogst waarschijnlijk niets aan gedaan zijn.

Het is overigens een specifiek Rebox probleem, andere resellers hebben hier geen last van, omdat ze gebruik maken van een plugin voor de kaart uitlezing.

Bij rebox is dit in de firmware aangebracht, omdat je geen plugins kunt aanbrengen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...