Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000


noes

Aanbevolen berichten

Citaat:

De Octagon firmware ondersteund ook NTFS geformatteerde harde schijven.
Dit punt vind ik helaas niet terug in de lijst van Rebox.
Heeft iemand van de Rebox FW gebruikers, dit al geprobeerd?
Op de Octagon werkt dit bij mij in ieder geval wel.


Ik heb een NTFS geformateerde USB stick aangesloten en die kan ik gewoon benaderen. Voorheen kon dit niet.

Overigens stond op de stick ook een FW. Bij een FAT32 geformateerde stick komt de Rebox dan gelijk met de vraag of je die wilt instaleren. Nu reageerde hij daar dus niet op. Waarschijnlijk omdat hij NTFS geformateerd is. Denk ik crazy

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 208
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Dagoe
Origineel bericht van: Jürgen
...maar let wel op dat dit de verbeterpunten van de Octagon FW is en er geen gerantie is dat deze punten ook op de nieuwe Rebox FW van toepassing zijn.


De Octagon firmware ondersteund ook NTFS geformatteerde harde schijven.
Dit punt vind ik helaas niet terug in de lijst van Rebox.
Heeft iemand van de Rebox FW gebruikers, dit al geprobeerd?
Op de Octagon werkt dit bij mij in ieder geval wel.



Ja je kunt hem wel als ntfs formateren maar dan ziet hij hem niet meer,dus wat voor nut dat heeft?ik weet het niet.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
De Octagon firmware ondersteund ook NTFS geformatteerde harde schijven.
Dit punt vind ik helaas niet terug in de lijst van Rebox.

Da's nogal logisch. NTFS support is toegevoegd in V1.09.09. En die is door Rebox overgeslagen. En de toevoegingen van overgeslagen versies ook in de release notes zetten? Op dat idee zijn ze in Haarlem nog nooit gekomen...

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Octagon firmware geïnstalleert, ziet hij hem wel en dat is ook de bedoeling.

Ikzelf heb diverse externe NTFS geformatteerde HD's, die ik normaal op een PC gebruik en nu dus ook op mijn sattelliet ontvanger kan gebruiken.

De vraag is simpel, is deze optie in de nieuwe Rebox firmware ingebouwd en zo ja heeft iemand dit getest ?

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Da's nogal logisch. NTFS support is toegevoegd in V1.09.09. En die is door Rebox overgeslagen. En de toevoegingen van overgeslagen versies ook in de release notes zetten? Op dat idee zijn ze in Haarlem nog nooit gekomen...


Dat ze de release notes van overgeslagen versies niet vermelden, is ook één van mijn ergenissen.
De lijst van deze release was dan zeker anderhalf keer zo lang geworden.

Ik was toch benieuwd naar de NTFS ondersteuning, omdat hierbij een plugin zit en ik was benieuwd hoe ze dat opgelost hadden.
Waarschijnlijk hebben ze de weg van de minste weerstand gekozen, namelijk eruit slopen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Jammer dat ik nog geen fatsoenlijke ondertitels krijg bij Travel Channel HD. Die staan nog steeds in dat vieze gifgroene vlak.


Is dat de schuld van De Rebox, of van CD, of soms van degene die het signaal aanlevert?


Hoi David,

Ik heb dit al zolang we via CanalDigitaal kunnen kijken. Er is in het begin wat geschrijf over geweest, ik meen in het andere forum, en daar waren meer mensen die dit hadden, maar nog meer waar het wel goed bij was.

De meesten (allemaal?) hadden een Rebox. Ik denk dus dat het een foutje in de Rebox is. Vreemd is wel dat dit zich alleen bij Travel Channel HD voor doet.

Misschien wil een andere Rebox gebruiker het ook eens uitproberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja David ik had dat ding aangekocht omdat ik in de folder had gelezen wat hij allemaal kon, dus super ding.

 

Maar ja in gebruik, tweede dag alle ingevoerde gegevens weg, moest opstarten en alle opgeslagen gegevens terug halen.

Paar maanden geleden dus de ET9000 maar gekocht, SUPER, tot op heden geen enkel probleem.

 

Begrijpelijkerwijs wil ik nu mijn rebox 9000 ook wel weer werkend krijgen zoals jij zegt dat die van jou werkt, zou mooie opluchting zijn en zet ik hem op de studeerkamer.

 

Zet er alleen geen rebox software meer op vanwege alle ellende die ik er vanaf het begin mee gehad heb, vuilcontainer kan altijd nog wel stukje vuil bij?

 

Ga op de beschreven wijze van remo proberen de bootloader te vervangen, laatste octagon software zit er al op en werkt goed, werkt dat niet dan installeer ik hem weer naar de gegevens van hetgeen er nu in zit en komt dat ding niet meer in aanmerking voor een verdere update dus einde receiver (rebox 9000hd).

 

Eigenlijk geheel onnodige opmerking maar ja de vraag lag er, zelf hou ik er nu over op en laat het maar.

Lees wel mee en als het mij lukt de bootloader te vervangen dan geef ik dat wel aan en ook de wijze hoe het gegaan is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interne schijf in de Rebox weer aangesloten en toen ik hem ging formateren, werd dat netjes in NTFS format gedaan. Dus, ja NTFS wordt nu ondersteund.

 

Let wel op, als je nu gaat opnemen op je NTFS geformateerde schijf, en je zet een oude FW erop, dan zal deze schijf NIET te benaderen zijn.

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een buitengewoon verheugende mededeling.

Ik had dit absoluut niet verwacht.

Bij deze een compliment aan Rebox, ik heb jullie op dit punt verkeerd ingeschat.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe
Dit is een buitengewoon verheugende mededeling.
Ik had dit absoluut niet verwacht.
Bij deze een compliment aan Rebox, ik heb jullie op dit punt verkeerd ingeschat.




Hier werkt het inmiddels ook moest alleen een keer aparaat verwijderen uitvoeren nu is hij ook NTFS.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

Het is mij nog niet duidelijk of ik na het installeren van

een upgrade nu wel of niet de fabrieksinstellingen moet

terug zetten; ik had nl in een eerder bericht op het forum

gelezen dat dit niet meer noodzakelijk was.

Maar als ik op de REBOX website de Handleiding software update Rebox ontvangers volg wordt dit nogwel vermeld.

Als ik in het menu de fabrieksinstellingen terugzet krijg

ik hierna nog een bevestigingsvraag WILT U DE OUDE SOFTWARE/INSTELLINGEN terugzetten;moet ik dan kiezen

voor JA ?

Ik krijg na de CD Fastscan ook niet meer de vraag WILT U COPIEREN NAAR TUNER 2; maar als ik op OK druk van de afstandsbediening zie ik wel bovenaan T1 en T2 staan.

Wat mij nog wel opvalt na de installatie 109.20 dat het

zappen naar een andere zender trager is.

 

MVG Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcow
Het is mij nog niet duidelijk of ik na het installeren van een upgrade nu wel of niet de fabrieksinstellingen moet terug zetten

Ik zou het advies van Rebox opvolgen, het is een kleine moeite en heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
Of het uiteindelijk iets toevoegt weet ik niet maar baadt het niet dan schaadt het ook niet.
Origineel bericht van: marcow
Als ik in het menu de fabrieksinstellingen terugzet krijg ik hierna nog een bevestigingsvraag WILT U DE OUDE SOFTWARE/INSTELLINGEN terugzetten;moet ik dan kiezen
voor JA ?

Niet doen want dan zet je vaak troep terug die je juist kwijt wilt.
Origineel bericht van: marcow

Ik krijg na de CD Fastscan ook niet meer de vraag WILT U COPIEREN NAAR TUNER 2;

Klopt, is mij ook opgevallen maar de kopieerslag vindt wel terdege plaats.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar .... ik heb nu een nieuw fenomeen: De teletext MIX

Als ik op ned 1 HD teletekst open, zie ik de normale NOS teletekst. Blader ik nu verder en kom ik bij een pagina die er niet is (bv pagina 109) dan wordt er een willekeurige TT pagina van een andere zender in geplakt. Bv SBS of een duitse.

Na enkele keren in deep sleep zetten (dubbel klikken op de "uit" knop)doet de teletext het weer goed, dus slaat hij lege pagina's over. Maar na een tijdje, hé ... duitse teksten in NOS teletext.

 

Op andere sat. ontvangers gaat dit goed. Dus het ligt aan de Rebox.

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Klopt, is mij ook opgevallen maar de kopieerslag vindt wel terdege plaats.

Volgens mij is dit niet helemaal juist. Na een fabrieksreset zonder instellingen terugzetten staat de ontvanger altijd op doorlus, en dan zijn de zenderlijsten (het is er overigens maar één met bij iedere zender een Ja/Nee vlaggetje voor elke tuner, kijk maar in Polaredit) voor Tuner 1 en 2 per definitie aan elkaar gelijk en staat bij alle zenders de indicatie T1 èn T2.
Om deze reden komt na een scan de kopieervraag niet: doorlus.

Zet de ontvanger daarna maar op Gescheiden: Bij alle zenders staat alleen T1.

Nu handmatig kopiëren van T1 naar T2: er staat weer overal T1 èn T2.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook een gekende bug die bij de Octagon FW aanwezig is smile

 

nu ja, even wisselen tussen Ned1 en Ned2 en dan zou alles wel correct moeten staan.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...