Ga naar inhoud


Problemen ontvangst op Astra 28.2, geen enkel bbc kanaal werkt


indieke

Aanbevolen berichten

Ik gebruik mijn extra schotel niet zoveel.

 

Ik was in het buitenland en er zijn werken in mijn huis geweest.

 

Toen ik voor Glastenbury naar bbc wou kijken, werkte op Astra 28.2, slechts enkele kanalen en geen bbc.

 

Ik heb een ouder toestel aangesloten, werkte ook niet, dus aan de ontvanger kan het niet liggen.

 

Gezien ik enkele kanalen, zoals Al Jazeera, Cnn door krijg, is de schotel niet verdraaid (zit overigens muurvast).

 

Ik ben zelf buiten met een kortere verbinding gaan staan, en dat is precies hetzelfde! Ik krijg er een punthoofd van!

 

Ik weet dat de hd kan allen zijn veranderd, maar niet de gewone! Zou het kunnen dat de lnb kapot is en bepaalde frequenties niet weergeeft, of niet switched tussen h en v?

 

Alle suggesties welkom! een nieuwe ontvanger kopen of lnb, is stom als het aan iets anders kan liggen!

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


waar u tijdens de afwezigheid was of geweest is doet niet ter zake

doch er zijn behoorlijk wat onweders over het land getrokken

dus het kan zijn dat de installatie buiten of buiten+binnen een heftige emp hebben gehad en stuk zijn.

 

dan lijkt het na je eigen tests eerder op een LNB of diseqc-switch.

 

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat de lnb kapot is en bepaalde frequenties niet weergeeft, of niet switched tussen h en v?

 

Dat is mogelijk. Kun je wel de itv kanalen ontvangen?

Controleer ook de F connector bij de LNB of er geen vocht of corrosie inzit. Je kunt ook de LNB een kwartslag draaien om te testen of het aan de polarisatie ligt. Verder kun je het beste eerst een andere LNB proberen als je wel een paar andere kanalen van de 28,2 positie ontvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch het vermoeden dat je schotel niet precies meer goed uitgericht staat.

De BBC zenders worden uitgezonden via de Astra 2D. Deze is in zuid-Frankrijk moeilijker te ontvangen dan de Astra 2A en 2B en Eurobird. Ik weet niet waar je in zuid-Frankrijk woont, maar je hebt daar waarschijnlijk een schotel van 80-90cm nodig.

Als de lnb kapot zou zijn, dan kreeg je helemaal geen zenders meer, nu ontvang je alleen de zenders op de sterkere transponders.

Je kan dit even nakijken op:

http://www.lyngsat.com/28east.html

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...