Ga naar inhoud


monoblock gebruiken als enkele lnb


groeselt

Aanbevolen berichten


Ja, je kunt dat monoblock ook als enkele lnb gebruiken. Als je de diseqc-instelling op je tuner niet gebruikt, zal alleen de kop van de Astra 1 signaal afgeven. Overigens is het wel lastig en duur om dat monoblock via een losse diseqc-switch met andere lnb’s te koppelen. Bovendien is een combinatie van losse lnb’s met een monoblock bijna niet te bevestigen.

Je kunt dat monoblock Astra 1 en Hotbird wel gebruiken voor de ontvangst van de Astra 1 en Astra 3 maar dan moet hij op een schotel van 110cm gemonteerd worden. Je hebt dan een perfecte regenreserve.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Als enkele LNB kan wel, maar zorg er wel voor dat je wél het juiste DiSecq commando meegeeft voor de Astra1 zijde van je monoblock. Op die manier kom je nooit voor de verrassing te staan dat ie het niet doet om duistere redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de bij meeste monoblocs voor astra/HB , HB op poort a zit ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: trust
Is het niet zo dat de bij meeste monoblocs voor astra/HB , HB op poort a zit ?

Dat weet ik niet, maar... Om ellende te voorkomen moet je ook als je maar 1 deel van een monoblock gebruikt DiSecq toepassen. Dan maakt het namelijk niet uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets gevonden .

post-368-1318262205,079_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie diseqc niet aan zet en de schotel op astra richt , kan hij met de z.g.n. hotbird lnb gewoon astra ontvangen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker niet zo dat de Hotbird altijd poort A heeft en de Astra 1 poort B.

Ik gebruik een Maximum monoblock Astra 1-Hotbird en daar is de Astra 1 poort A en de Hotbird poort B.

Maar wat een gezeur toch allemaal. Voor 10-15 euro koop je een losse lnb. Dan ga je toch niet zo’n bakbeest van de monoblok Astra 1-Hotbird op de schotelarm zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom niet, met de bezuinigingen van dit kabinet, moet je iedere cent 3x omdraaien voor je hem uitgeeft. Verder is het als het ware recyclage, dus goed voor het milieu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker
Het is zeker niet zo dat de Hotbird altijd poort A heeft en de Astra 1 poort B.


Daarom vroeg en schreef ik ook :

Is het niet zo dat de bij meeste monoblocs voor astra/HB , HB op poort a zit ?

Voor het geval dat topicstarter toevallig zo'n tpe heeft .
_________________________

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...