Ga naar inhoud


Iemand op de hoogte van Zwitserse regels mbt. plaatsen Schotels ?


hels

Aanbevolen berichten

L.S.

Gisteren vertelde een kennis (wonende in Bern) dat zij graag een schotel zou willen plaatsen. Zij woont in een 'historische' woning en de officiele regels verbieden blijkbaar om een Schotel te plaatsen.

Nu kan ik mij voorstellen dat bevestiging aan de woning in zo'n geval evt. niet toegestaan is.

Mijn suggestie van plaatsing in de achtertuin (met een tegelvoet oid.) op beperkte hoogte werd ook van de tafel geveegd (door kennis); Geen enkele schotel is toegestaan gaf zij aan.

 

Lijkt mij vreemd, want andere 'rare objecten' in de tuin mogen wel (parasols, tafels en stoelen) ...

 

Heeft iemand hier 'ZWITSERSE' ervaring mee ?

 

P.S. Ik dacht zelf evt. aan zo'n schotel vermomd als 'bol'; heeft iemand daar een linkje van ?

 

Groet, Henk

  • Like 1

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Toch, niet gehinderd door enige kennis van dit soort zaken, even een simpele vraag. Is de tuin zichtbaar vanaf de straat?

 

Zo niet, gewoon in de tuin zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze dochter woont ook in een historisch pand (in Nederland), waar geen schotel op is toegelaten.

 

De schotel staat nu eenvoudig op een zolderkamertje achter een enkelglas raam.

 

En zelfs met de gordijnen dicht is de ontvangst nog prima.

 

Tussen de naad van de gordijnen zie je van buiten alleen nog maar de lnb uitsteken. De schotel staat eenvoudig achter het gordijn op een luidspreker driepoot.

 

Er moet natuurlijk wel een raam zijn min of meer op het zuiden.

 

Maar je ziet er vrijwel niets van. En langs de CV leiding heb je de kabel ook snel naar de woonkamer aangebracht.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet worden die schotels vermomd als bol al geruime tijd niet meer gemaakt. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een vlakschotel. Aangezien die helemaal niet de vorm van een schotel heeft, mag die volgens mij wel geplaatst worden.

Toets op Google afbeeldingen in bijv.: selfsat h30d

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn oud bureau hadden wij een villa in een per Zwitserse wet beschermd dorpsaanzicht gebouwd met een schotel, en ook alle andere traditionele boerderijen en dorphuizen hebben een schotel

VOL in zicht vanaf de weg.

dus men is er veel veel flexibeler inzake schotels ophangen

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze moeten wel flexibeler zijn

tv via ether bestaat er niet meer alleen

sat of kabel en op de alm hebben ze geen kabel

 

met de sat kaartjes zijn ze ook flexibeler ,aantonen

zwitzerse wortels is voldoende om een kaartje in het

buitenland te krijgen (dus niet zo als in NL)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat vooral in Bern Altstadt helemaal niks mag wat maar enigszins het aangezicht zou kunnen aantasten en dat zal door lokale wetgeving bepaald worden.

Aan de andere kant is vrijheid van informatiegaring belangrijker (hogere wet). Valt er niet over te praten?

De onderhandelingspostitie van de betreffende burger is tenslotte beter dan die van de gemeente.

(maar die hebben een langere adem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@hels

 

In een eerdere reactie gaf ik aan dat ik dacht dat schotels vermomd als bol al geruime tijd niet meer gemaakt worden. Ik ben nog eens aan het zoeken gegaan op internet maar deze zijn nog wel te koop. Hij heet: DigiGlobe. Toets op Google en op Google afbeeldingen maar eens in: “DigiGlobe satellite dish”

Een andere site waar het een en ander geschreven wordt over gecamoufleerde schotels is deze: http://www.selkirkshire.demon.co.uk/analoguesat/paintingdishes.html

Als je nog meer over camouflageschotels wilt weten, kan ik je nog veel foto’s laten zien over allerlei creative oplossingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord!

Ik zal de links binnenkort doorsturen (zowel van de digiglobe als van de vlakschotel) dan mogen ze (kennissen in Zwitserland) zelf kijken of dat wat voor hun is.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Dan zul te twee van die bollen op moeten gangen, bijv. één links en één rechts van de deur.

 

@hels

Nou, als je wat links gaat versturen, kun je deze er ook nog wel bij doen, dan hebben ze nog wat meer keus:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1167601

 

Zie verder nog wat oplossingen zoals de Multytenne voor 4 satellieten, een transparante schotel en een technisat ondersteboven.

post-55926-1318262235,3603_thumb.jpg

post-55926-1318262235,3789_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: pukje
ze moeten wel flexibeler zijn
tv via ether bestaat er niet meer alleen
sat of kabel en op de alm hebben ze geen kabel

met de sat kaartjes zijn ze ook flexibeler ,aantonen
zwitzerse wortels is voldoende om een kaartje in het
buitenland te krijgen (dus niet zo als in NL)


Geklets. In Zwitserland is landelijk DVB-T uitgerold met in het duitse gedeelte 5 zenders van de publieke omroep. Er is dus wel degelijk TV via de ether.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...