Ga naar inhoud


ik word een beetje clone-moe


fcr052

Aanbevolen berichten

Dreambox Clone

 

 

 

 

 

 

 

Hulpmiddel om de echtheid van uw Dreambox te bepalen.

 

 

 

Dream zorgt voor de veiligheid van hun klanten

 

 

Lünen, 18. Juni 2010. Dream Multimedia is de toonaangevende leverancier van Linux-gebaseerde set-top boxes, en heeft lopende procedures tegen verkopers van illegaal geproduceerde en gedistribueerde Dreambox kopieën, zogenaamde klonen. Het bedrijf biedt op zijn homepage een systeem voor de controle of de koper een echte Dreambox aangeschaft heeft.

 

De Dreambox DM8000 HD PVR en de DM800 HD PVR alsook de DM500 HD PVR en de DM600 zijn uitgerust met een 'echtheids controle', die kan worden gebruikt om een code te genereren. De gebruiker kan de code op www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test ingeven. Hij krijgt dan onmiddellijk feedback over de vraag of hij een originele Dream Multimedia box of een kloon heeft. Zou hij een kloon hebben verworven, kan de koper op treden tegen de handelaar.

 

Dream Multimedia werkt samen met de politie, economische inspectie, openbare aanklagers en toonaangevende online platforms zoals een_of_andere_veiling_site in een poging de verdeling van de klonen te voorkomen. Groot succes werd behaald in dit project vorig jaar, wat leidde tot verbeurdverklaringen en vernietigingen van klonen.

 

De goedkope, lage kwaliteit imitaties halen niet het hoge prestatieniveau van de originele boxen. Verkopers van klonen zijn er gewoon op uit om het benodigde geld te grijpen van nietsvermoedende klanten met zogenaamde goedkope aanbiedingen.

 

Dream woordvoerder Alpaslan Karasu: "Het verificatie systeem biedt aan echte, eerlijke Dreambox klanten de nodige zekerheid over hun aankoop. Mensen die willens en wetens een kloon kopen, denken te besparen, maar zijn beetgenomen. Deze goedkope kopieën blijken dikwijls dienst te weigeren, garantie geldt enkel voor originele Dreamboxen."

 

 

Bron Allsat

 

Als ze dit nu gewoon doen is alle discusie overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even een reactie van een tevreden clone gebruiker (dm800) smile Dat het allemaal bagger is vind ik wat overdreven. Ik heb een clone vanaf 1 Januari, en draait perfect. Is even geklooi om de goede firmware te vinden, maar als je verder er niet aan klooit heb je een prima ontvanger. Wil je regelmatig nieuwe firmware dan raad ik de clone af, dan heb je de hele tijd geze*k met de bootloader, met als gevolg dat je weer een gepatchte versie van dreamup moet gebruiken om hem weer tot leven te wekken.

 

Als je willens en wetens een clone koopt, en het werkt dan niet zoals je verwacht moet je ook niet huilen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan behoor jij tot de mensen die illegaal spul koopt en zo de Chinese kopie industrie aanmoedigt en de originele fabrikanten benadeeld.

 

Dat zijn over het algemeen dezelfde mensen die in Turkije de 'echte Levis' 501 voor een tietje kopen en met een 'echte Rolex' van 5 euro om hun pols lopen.

 

Voor mensen met een dergelijke mentaliteit heb ik bijzonder weinig respect.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mezelf geen heilig boontje noemen hoor, ik d/l ook wel eens muziek of een film. En ik werk ook in shirtjes waar Nike op staat die ik 5 voor een tientje kocht hier.

 

Maar het is gewoon heling. Je koopt iets wat gestolen is.

 

Persoonlijk rechtvaardig ik dit door ook veel echt spul te kopen. Zo is al mijn electrische apparatuur echt en hebben we zo een 600 DvD's. Maar ik vind het b.v. zonde om in een t-shirt te gaan werken van 50 euro.

 

Hetzelfde met clonen. Iemand jat het logo en de duurverdiende naam om het op zijn product te plakken en vervolgens goedkoper aan te bieden.

 

Dit lijkt mij totaal geen discussie. Vraag van Topic Starter is echter wel een goede vraag voor discussie.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dan behoor jij tot de mensen die illegaal spul koopt en zo de Chinese kopie industrie aanmoedigt en de originele fabrikanten benadeeld.

Dat zijn over het algemeen dezelfde mensen die in Turkije de 'echte Levis' 501 voor een tietje kopen en met een 'echte Rolex' van 5 euro om hun pols lopen.

Voor mensen met een dergelijke mentaliteit heb ik bijzonder weinig respect.

Mvg,

Michel


In het geval van dream multimedia heb ik hier geen enkel probleem mee. Die jatten indirect van tv aanbieders. Deze boxen zijn enkel populair door de cs mogelijkheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soktic: Ik denk dat je hier te kort door de bocht gaat.

De Linux ontvangers hebben natuurlijk veel meer mogelijkheden dan cs alleen.

 

En er zijn nog veel meer producten aan te schaffen om 1 kaartje te delen met meerdere ontvangers.

 

Maar het topic gaat m.i. niet over de mogelijkheden van welke ontvanger dan ook maar om het probleem klonen in de markt. We weten allemaal dat t kloon probleem zich niet alleen beperkt tot sat-ontvangers.

 

Auto-onderdelen, cosmetica, kleding en accesoires, horloges, software, video, audio, games, geheugen, telefoons, etc. etc.

 

Het kloon-probleem is gewoon zeer groot. Vraag me af wie de markt creeert voor klonen. Wij als consument of de fabrikant.

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: soktic
In het geval van dream multimedia heb ik hier geen enkel probleem mee. Die jatten indirect van tv aanbieders. Deze boxen zijn enkel populair door de cs mogelijkheid.


Pfffffffffffttttttt...LOL

Dus omdat Dream Multimedia van TV aanbieders jat (naar jouw mening) ga jij maar kopen bij iemand die alles jat wat los en vast zit?

Hahahahaha...... ik heb zelden een dusdanig merkwaardig excuus gehoord.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Lambik61
Het kloon-probleem is gewoon zeer groot. Vraag me af wie de markt creeert voor klonen. Wij als consument of de fabrikant.

Allebei, de consument vraagt spullen tegen ongelofelijk lage prijzen en producenten bieden dat. Dit overigens in willekeurige volgorde natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop niet bij DMM omdat ik deze ontvangers het geld niet waard vind. De originelen lijken wel clones. Daarom koop ik dus een echte cloon cloon, dit is een goede prijs/ kwaliteit verhouding.

 

En omdat DMM zelf jat heb ik er geen probleem mee. En ja deze ontvangers hebben meerdere interessante opties (die pas later kwamen), maar zijn echt enkel en alleen groot geworden door de emu's, en later cs. Dus mijn conclusie dat ze jatten, weliswaar indirect lijkt mij de juiste.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tuurlijk. Nou ik koop uitsluitend origineel en als ik iets te duur vind koop ik het gewoon niet.

 

Jouw mentaliteit lijkt nergens op naar mijn mening.

 

Jij kijkt zeker uitsluitend met originele kaarten naar de uitzendingen van betaald TV aanbieders en op jouw PC staat uitsluitend originele software.

 

Of zijn CanalDigitaal en Microsoft volgens jou ook dieven die gestraft moeten worden door het illegaal gebruik van hun diensten en software?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: soktic
maar zijn echt enkel en alleen groot geworden door de emu's, en later cs.

Mijns inziens iets te kort door de bocht. Om maar even op persoonlijke titel te spreken, ik heb de dreambox ooit aangeschaft als speleding. Pas later heb ik de kabel eruit gedonderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergelijking gaat nergens over. DMM is groot geworden door "diefstal". Dat is toch heel wat anders als Microsoft en CDS, die werden later "misbruikt" voor illigaliteit. Ik snap echt niet wat er met mijn mentaliteit mis is als je het door mij geconcludeerde als waar verondersteld, dus DMM als dief, en ik(en anderen!) die de dief weer besteelt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dream Multimedia steelt helemaal niet van anderen. Dat gebeurt alleen ergens in jouw hoofd.

 

Zelfs al zouden ze dat doen is het een behoorlijk foute redenering om dan maar een gecloned Dream Multimedia product te kopen.

 

Dan moet je het product gewoon links laten liggen, maar dat doe jij niet.

 

Je koopt een clone van het product van 'Dieven' om daar vervolgens hoogstwaarschijnlijk zelf van alles mee te gaan doen wat god (en de wet) verboden heeft wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Je vergelijking gaat nergens over. DMM is groot geworden door "diefstal". Dat is toch heel wat anders als Microsoft en CDS, die werden later "misbruikt" voor illigaliteit. Ik snap echt niet wat er met mijn mentaliteit mis is als je het door mij geconcludeerde als waar verondersteld, dus DMM als dief, en ik(en anderen!) die de dief weer besteelt.


Voor jou is de enige hobby blijkbaar CS.
Terwijl er zoveel meer is.
Ik heb hier gewoon netjes m'n CDS kaartjes waar ik voor betaal.

Als CS het enige is dan ben je gauw uitgekeken op je ontvanger.
CS binnenshuis is gewoon legaal, dat er mensen zijn die het illegaal gebruiken is heel wat anders.

Dan kan je ook zeggen dat snelheidsovertredingen de schuld zijn van de autofabrikanten, want auto's kunnen te hard.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier raakt de vergelijking kant nog wal. welk bedrijf wordt er benadeeld door de hardrijdende automobilist?, geen enkele (het milieu is er immers geen). Hiermee schaad de autofabrikant dan ook niemand, indirect.

 

Door de Dreambox van DMM werden direct TV aanbieders benadeeld. Ze hebben niet actief gepoogd de emu's "onklaar" te maken. Terwijl ze wel heel veel energie stoppen in de beveiliging van hun eigen bootloader + firmware, zodat deze frimware niet op clones draait.

 

Dream is dus mede verantwoordelijk aan de schade die de providers ondervinden. Het was in een tijd dat iedereen met de gold-fun-silvercards zat te klooien. Wat is er dan makkelijker dan een dreambox met emu.

 

Het is zelf zo dat DMM zelf een emu heeft gemaakt, welke dat is mag je raden. Zal wel weer ontkent worden door bepaalde mensen..

 

Dus ik blijf erbij Dream mag je gewoon bestelen."oog om oog, tand om tand".

En daarom vind ik het raar dat mensen DMM zo zielig vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...