Ga naar inhoud


ik word een beetje clone-moe


fcr052

Aanbevolen berichten

@Michel.

Ik lees het gehele verhaal door en lees dat de meesten onder ons wel op een lijn zitten.

Een namaak Dreambox is diefstal, namaak spullen kopen in het algemeen is diefstal.

Dat klopt ook allemaal, helemaal gelijk in.

Maar je geeft zelf aan dat je ook aan CS doet.

 

Ook al heb je een abbo, toch is dit in mijn ogen ook diefstal.

Let wel, ik vind je kruistocht tegen de cloneboxen goed hoor.

Maar je opmerking stond haaks op het je mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daar geef ik hem ook zeker gelijk in, zo denk ik er ook over.

Hier heb ik een (oude) dm7000 en een wat nieuwere en originele dm800 staan.

Ik hoef er dus ook niet over na te denken wat ik erop zet qua software.

Maar wat de cs betreft een provider kan hier met hetzelfde recht aan de bel trekken.

Want ook dat is niet geheel juist, al word in Nederland interne CS door de vingers gezien.

Maar echt juist is het ook niet, zeker niet als je voor 2,50 euro een extra kaart kan hebben.

 

Maar let wel, dat is mijn mening.

Een ander kan er weer een andere kijk op hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: view
@Michel.
Ik lees het gehele verhaal door en lees dat de meesten onder ons wel op een lijn zitten.
Een namaak Dreambox is diefstal, namaak spullen kopen in het algemeen is diefstal.
Dat klopt ook allemaal, helemaal gelijk in.
Maar je geeft zelf aan dat je ook aan CS doet.

Ook al heb je een abbo, toch is dit in mijn ogen ook diefstal.
Let wel, ik vind je kruistocht tegen de cloneboxen goed hoor.
Maar je opmerking stond haaks op het je mening.


Hoe kom je daar nu bij?

Ik heb een Dreambox in de woonkamer en een dreambox in de slaapkamer. Beide maken gebruik van dezelfde kaart.
Cardsharing, maar zeker geen diefstal.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Fatfreddy
Michel heeft dan ook gegronde redenen om een kruistocht tegen clonebox aan te gaan. Als ze aan mijn brood zouden komen zou ik ook zo reageren.


Je loopt een paar jaar achter. Dat is al lang mijn brood niet meer en ben er niet treurig om.

Ik ben principieel gewoon tegen namaak, omdat het naast het feit dat het illegaal is onze economie verzwakt en de in dit geval Chinese economie versterkt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker geen chinees, is altijd zo'n handelaartje uit de euro-zone. En ze zien er hetzelfde uit omdat hierdoor ze ook als "dreambox" verkocht kan worden aan de suffe klandizie die alleen maar de naam kan uitspreken en onthouden.

 

Anyways, hier ook altijd originele dreamboxen. Duurder: ja, maar ik wil geen gezeik om die paar cent meer. Wat een ander doet / wil en kan moet hij/zij zelf weten maar ga niet hier lopen janken dat het niet ok werkt.

 

Ook hier cs echter ook eigen card (familie pakket).

CS kanalen die ik bekijk kan ik officieel niet eens een abbo op nemen omdat het SKY engeland en SKY duitsland is en natuurlijk duitse HD kanalen.

 

Toegegeven ook hier film pakket enzo via CS echter ik kijk hooguit een paar keer per jaar naar. Daar ga ik geen abo voor afsluiten op een extra pakket die ik per maand moet aftikken, dan kan ik beter orgininele DVD kopen is goedkoper.

 

Verder is mijn dreambox vooral een hobbybox, iets wat mijn vrouw erg betreurt want het komt wel eens voor dat er even niet gekeken kan worden omdat ik "weer" bezig ben. Gaat ze maar breien, lezen of happy harvesten of iets in die geest.

 

Dream multimedia voor dieven uitmaken, echt het argument van een handelaar of een koper die de bewuste keuze voor een kloon wenst te verdedigen. Als die kloon 100% zo goed was valt dat nog te verdedigen, echter dat is niet zo en daarmee gewoon een drogreden. Blijf lekker jezelf en anderen voor de gek houden, mij boeit het niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Zeker geen chinees, is altijd zo'n handelaartje uit de euro-zone. En ze zien er hetzelfde uit omdat hierdoor ze ook als "dreambox" verkocht kan worden aan de suffe klandizie die alleen maar de naam kan uitspreken en onthouden.

Anyways, hier ook altijd originele dreamboxen. Duurder: ja, maar ik wil geen gezeik om die paar cent meer. Wat een ander doet / wil en kan moet hij/zij zelf weten maar ga niet hier lopen janken dat het niet ok werkt.

Ook hier cs echter ook eigen card (familie pakket).
CS kanalen die ik bekijk kan ik officieel niet eens een abbo op nemen omdat het SKY engeland en SKY duitsland is en natuurlijk duitse HD kanalen.

Toegegeven ook hier film pakket enzo via CS echter ik kijk hooguit een paar keer per jaar naar. Daar ga ik geen abo voor afsluiten op een extra pakket die ik per maand moet aftikken, dan kan ik beter orgininele DVD kopen is goedkoper.

Verder is mijn dreambox vooral een hobbybox, iets wat mijn vrouw erg betreurt want het komt wel eens voor dat er even niet gekeken kan worden omdat ik "weer" bezig ben. Gaat ze maar breien, lezen of happy harvesten of iets in die geest.

Dream multimedia voor dieven uitmaken, echt het argument van een handelaar of een koper die de bewuste keuze voor een kloon wenst te verdedigen. Als die kloon 100% zo goed was valt dat nog te verdedigen, echter dat is niet zo en daarmee gewoon een drogreden. Blijf lekker jezelf en anderen voor de gek houden, mij boeit het niet.

Kjal wat een flauwekul weer. Dus als de cloon volgens jouw 100% goed was dan mocht je dream wel uitmaken voor dief??. Verder is de clone gewoon goed hoor, hoe weet jij nu wat de kwaliteit is als je er geen hebt?, van horen zeggen zeker. Ik ondervindt dingen graag zelf, zonder mensen na te blaten, zouden er meer moeten doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: soktic
Verder is de clone gewoon goed hoor, hoe weet jij nu wat de kwaliteit is als je er geen hebt?, van horen zeggen zeker. Ik ondervindt dingen graag zelf, zonder mensen na te blaten, zouden er meer moeten doen.


Denk even mee...

Je jat een ontwerp voor een satellietbox wat je probeert na te maken om met zo min mogelijk moeite zo veel mogelijk geld binnen te harken van "onschuldige" gebruikers via louche handelaren.

Hoe denk jij dat ze die winst die ze hiermee willen maken nog verder kunnen maximaliseren? Juist ja, gewoon dezelfde onderdelen gebruiken maar dan van de goedkoopste kwaliteit die je kan vinden. Als je het al niet zo nauw neemt met het merkenrecht dan hoef je je natuurlijk ook niet aan de originele specificaties van onderdelen te houden. Dat kan dan ook wel minder, dus nog meer winst.

Dat die dingen het na een tijdje niet meer doen boeit je niet, zodra jij ze hebt verkocht aan een louche handelaar is het zijn probleem en niet het jouwe, jij zit lekker in china je dollars te tellen.

Als je je verveelt, zoek dan eens op china+<vul hier een duur merk gadget in> en lees de succesverhalen eens over de kwaliteit van de producten en over de problemen die men na enige tijd ondervindt omdat het ding electronisch uit elkaar valt van ellende.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: schapi
Ik weet dat ik dit niet hoef te lezen, maar is dit een satelietforum met duidelijke regels of n dorpsbankje voor ouderen die maar doorzagen

Nee, verplichte kost :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...