Ga naar inhoud


ik word een beetje clone-moe


fcr052

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Als dat allemaal te lastig is en je jezelf bezwaard voelt, vraag je gewoon of het een originele is en de winkelier dat op de factuur even wil bevestigen met 'Originele Dreambox - serienummer: 1234567890' en controleer je of dat serienummer klopt met wat je krijgt.

Dan heb je in ieder geval wat zwart op wit!

Dat is wat anders, in dat geval heb je natuurlijk iets om op terug te vallen.

Dank je.


PS. Is het nodig dat je altijd een sneer naar gebruikers van dit forum moet uitdelen? Velen onder ons komen hier toch om bij te leren. Mochten we allemaal expert zijn op satellietgebied dan had je forum geen enkel bestaansrecht meer. En ja, vele consumenten durven bepaalde vragen niet stellen aan hun winkelier omdat ze dan dom lijken over te komen. Een enkele handelaar profiteert daar dan handig van. Wie wil dat? Daarom is een forum wel zo handig om je op voorhand te informeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

'Dat is onzin, want' is een sneer?

 

Het antwoord is gewoon netjes hoor. Je kunt toch zelf ook wel bedenken wat je als consument kunt doen om jezelf in te dekken tegen malafide handelaren?

 

Je begint zelf met 'Ik zal volgende keer maar een dikke map met foto's meenemen en een schroevendraaier. De winkelier zal dat zeker en vast niet erg vinden.

'. Dat ook niet heel erg vriendelijk en opbouwend kritisch, maar eerder een vrij spottende reactie op mijn bericht.

 

Ik vind dat je zelf met een dosis gezond verstand en het lezen van die PDF's ook wel had kunt bedenken dat je argumenten niet bijzonder goed waren. Dan mag ik dat toch wel zeggen zonder dat je jezelf meteen aangevallen voelt?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
We zijn toch als consument niet dom en hulpeloos of wel?
Als men het eigen gezond verstand niet kan of wil gebruiken, tja....

Dat bedoel ik.

Je moest eens weten hoeveel kopers niet eens DURVEN vragen om hun toestel werkend te zien alvorens ze het meenemen. Ze zien wel een demo-toestel maar gaan zelf met een ongeopende doos naar buiten.

Is het dan zo raar dat velen onder ons, en ik vooral, zich afvragen welk risico je als klant loopt?
Als ik op de site van DM en andere fora ga lezen over hun, overigens terechte, jacht op namaak zou ik bijna niet durven om nog naar een Dreambox te kijken, laat staan van er ooit eentje te kopen.

Als ik als klant al zelf moet nagaan of het toestel wat ik wil kopen een origineel exemplaar is dan haak ik af. Voor de gangbare prijs van een toestel vind ik dat ik de verkoper mag( moet) kunnen vertrouwen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bijna al die zeurpieten die naderhand lopen miepen dat ze 'opgelicht' zijn, waren zelf verantwoordelijk voor hun onbezonnen aankoop.

 

Vrijwel allemaal gingen ze:

 

1. Niet naar een betrouwbare winkel, maar ergens op marktplaats of op een rommelmarkt kopen.

2. Kochten ze ver onder de winkelprijs van een origineel.

3. Hebben ze totaal niet 'google' geraadpleegd.

4. hebben ze op geen enkele wijze aan hun consumenten onderzoeksplicht voldaan.

 

Dat noem ik onverantwoordelijke impuls aankopen.

Daar ben je zelf bij, is je eigen schuld en je eigen verantwoordelijkheid.

 

Dan heb je nog een heel klein percentage dat werkelijk opgelicht wordt en zich wel verantwoordelijke gedragen hebben en die moeten dan maar aangifte doen en de rechtsbijstand inschakelen. Met die mensen leef ik mee.

 

Als je even terug leest zie je dat ik in feite niets anders schrijf dan jij.

Als je bij een betrouwbare winkel koopt, loop je weinig of helemaal geen risico!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die pdf's zijn een mooi begin, het is echter wel zo dat er ook in de originele boxen nog verschillen zitten.

 

Mijn originele DM500HD heeft een zwart schroefje boven de HDMI connector, de modem zit erin en er zit een SPDIF connector met een klepje op, in plaats van een los dopje.(Als bij de DM800HD-SE uit de review van Michel)

 

Als je erin kijkt zijn er meer verschillen.

 

Als je de box niet open wilt maken dan is de verificatietool denk ik toch de beste oplossing.

 

En zoals al vaak gezegd, een betrouwbare leverancier.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dan heb je nog een heel klein percentage dat werkelijk opgelicht wordt en zich wel verantwoordelijke gedragen hebben en die moeten dan maar aangifte doen en de rechtsbijstand inschakelen. Met die mensen leef ik mee.

Dat was dus een antwoord op mijn vraag. Dank je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je in de winkel een Dreambox koopt waar vers uit de verpakking al wazige software op staat is het een clone.

 

Bij de DM800HD en DM800HD-SE kan je het zelfs op het display al zien bij het booten.

 

Simpeler herkennen kan niet!

 

Als je die PDF's bekijkt, is het vrijwel onmogelijk ongewenst een clone te kopen. Ook zonder gezond verstand wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een malafide handelaar die weet wat hij verkoopt zal er waarschijnlijk nooit een origineel DMM image op willen zetten voor je (wel zelf downloaden en meebrengen).

 

Die weet ook dat de box dan niet meer boot.

 

Ik zou het alleen wel goed vinden als ze deze handel is een beetje serieuzer aanpakken.

 

Vlak voordat je met DMM stopte zag je het aantal advertenties voor clonen teruglopen, maar nu staat het er echt compleet vol mee.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maar goed, ik ging dan ook met gevaar voor eigen leven met een gerechtsdeurwaarder de boer op om ze van de straat te halen.

 

Dat heeft niemand er meer voor over en dat is maar goed ook. Ik heb spijt dat ik dat ooit gedaan heb, want het gaat 80x goed en de 81e keer heb je een mes in je donder of erger.

 

De ena-laatste keer liep het op (een niet door mij begonnen) vechtpartij uit, waarbij de daders gevlucht zijn.

 

Het voordeel was wel dat geen winkel ze meer durfde te verkopen en de handel zich korte tijd naar marktplaats verplaatste, maar ook daar men steeds banger werd om clones aan te bieden.

 

Het was het mij allemaal niet meer waard. Het is maar een satellietontvanger...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb je gelijk in, aan het eind van de dag heel thuiskomen is toch het belangrijkste.

 

blijkbaar moet je als fabrikant een ploeg gorilla's hebben om dit soort klusjes te doen.

Het geeft gelijk wel aan wat voor soort volk in die handel zit.

 

Even je geld terug vragen zal waarschijnlijk net zo soepel gaan.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat zit er dik in.

 

Wij waren overigens altijd maar met twee man, met in 9 van de 10 gevallen een gerechtsdeurwaarder op enige afstand, alleen om te registreren wat er gebeurde.

 

De geruchten dat wij met knokteams de weg op gingen was dan ook volledig uit de lucht gegrepen, maar inderdaad je zou je voor je eigen veiligheid eigenlijk wel bij moeten hebben.

 

Waar ik me echt vreselijk aan ergerde is dat de politie eigenlijk altijd meewerkte en begrijp had voor de situatie, maar justitie met al die aangiftes niets deed.

 

Je moest dus zelf een civielrechtelijk procedure starten om je gelijk te krijgen, terwijl het hier om een strafrechtelijk misdrijf gaat.

 

Justitie is in Nederland een grote k####re bende! Als je zelf niets regelt, wordt je als eerlijke ondernemer of burger leeg geplukt.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Het voordeel was wel dat geen winkel ze meer durfde te verkopen en de handel zich korte tijd naar marktplaats verplaatste, maar ook daar men steeds banger werd om clones aan te bieden.



Uhhh Michel: Marktplaats heeft daar gewoon schijt aan. Ze doen er helemaal niets aan om te voorkomen dat illegale kopieën op marktplaats komen. Maar ook Dream Multimedia blijft gewoon door slapen want ook zij zijn hiervan op de hoogte.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Mojo

Uhhh Michel: Marktplaats heeft daar gewoon schijt aan. Ze doen er helemaal niets aan om te voorkomen dat illegale kopieën op marktplaats komen.


Uhhh, zeg ik dat dan?

Bijna niemand durfde ze meer aan te bieden. Daar had ik marktplaats niet voor nodig.

Wij hebben in totaal 18 marktplaats handelaren van de straat geplukt en in 14 gevallen heeft men met een minnelijke schikking de schade afgekocht.
In de andere 4 gevallen viel er niets (meer) te halen.
In vrijwel alle gevallen is de illegale handelswaar door ons of door justitie in beslag genomen.

Tevens hebben we een aantal winkeliers gepakt, waarvan er een (uit Eindhoven) uiteindelijk dik € 13.500,00 schadevergoeding heeft betaald.

Ook schreven wij al die handelaren aan hun advertentie(s) te verwijderen. Ook daar heb je MP niet voor nodig.

Als het risico om gepakt te worden vrij groot is, stopt men vanzelf met aanbieden.

Dream Multimedia heeft ons diverse keren aangemoedigd een juridische procedure te voeren en ons een aantal keren gecompenseerd voor de juridische kosten en hetzelfde verhaal kan de distributeur in België bevestigen, dus dat ze niets deden is echt zwaar overdreven.

Ik moet wel toegeven dat het lijkt alsof ze het gevecht op hebben opgegeven, maar ik ben er van overtuigd dat het niet zo is.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...