Ga naar inhoud


ik word een beetje clone-moe


fcr052

Aanbevolen berichten

Bij de nieuwere boxen moet je denk ik gewoon eisen dat je er een origineel DMM image in mag zetten met de verificatietool.

 

Dan kan je met de verificatietool controleren of de box echt is.

 

En bij de oudere boxen zijn er best een aantal kenmerken die aan de buitenkant te zien zijn, of met een zaklampje door de koelopeningen aan de binnenkant zonder te openen.

 

Ik weet niet wat men een goede kloon noemt, maar de klik en het oppervlak van de knoppen in de afstandsbediening geeft bij de meeste al aan dat het een nepper is.

 

Toch denk ik dat heel erg veel mensen heel bewust een kloon kopen vanwege de prijs.

 

De nadelen kunnen ze niet goed beoordelen omdat ze de verschillen niet goed kennen en dus is zo'n kloon in hun ogen een gelijk product voor een lagere prijs.

 

Ze komen er pas achter dat er verschil is als er problemen komen en dan proberen ze antwoorden te krijgen.

 

Dat veel aspirant leden prima weten waar het over gaat getuigt wel uit het feit dat ze vaak binnen een uur opnieuw geregistreerd gewoon een tweede poging doen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

Bedoel ik.

Zolang er mensen zijn die het zelfde willen kunnen als de buurman/vriend ( die dan zogenaamd zijn dreambox te duur heeft)En dan ook nog voor +/- 150 euro minder.

Zullen clones verkocht blijven worden.

 

Het enige trieste ( lees leuke) daaraan is dat het zelfde persoon een aantal maanden daarna.

Bij die zelfde buurman/vriend aan kloppen.

Ik heb geen beeld meer op de nederlandse kanalen heb jij daar ook last van?

 

Het mooie daarvan is dat je kunt antwoorden.

Nee ik niet nee.

Bij mij werkt alles gewoon.

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met dank aan sat4all lid Happysat, hierbij voor de DM800HD, DM800HD-SE en DM500HD een groot aantal herkenningspunten.

 

Ik zet ze ook even in de database. Als er aanvullingen zijn, altijd welkom!

 

Mvg,

 

Michel

Clone_DM800HD-SE.pdf

Clone_DM800HD.pdf

Clone_DM500HD.pdf

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Met dank aan sat4all lid Happysat, hierbij voor de DM800HD, DM800HD-SE en DM500HD een groot aantal herkenningspunten.

Ik zet ze ook even in de database. Als er aanvullingen zijn, altijd welkom!

Mvg,

Michel


Bedankt voor deze informatie !!
Meestal verkrijg ik door goed een advententie te lezen wel een indruk, dat het clone betreft of niet. Maar deze info geeft mij wat meer zekerheid.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeer zeker nuttig werk van Happysat maar ik stel me de vraag of ik dat wel MOET weten? Als koper mag ik bij een bepaalde prijs er van uit gaan dat ik een originele box koop. Ik eis toch ook niet van een autoverkoper dat hij bewijst dat mijn wagen wel degelijk door dat merk gebouwd is. Kwestie van vertrouwen.

 

Maar wat indien de verkoper mij, wetend of onwetend, een clone heeft aangesmeerd en ik eerlijk de importeur en/of fabrikant inlicht? Krijg ik dan een boete? Ben ik mijn te goeder trouw gekochte box en centen dan kwijt?

Daar lees ik nooit iets over. Dus wat gebeurt er met de klant die eerlijk dacht te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het zou kunnen dat die box tijdelijk in beslag wordt genomen door de politie als bewijsmateriaal.

 

Als dat dan gedocumenteerd is krijg je hem terug, want het is hoe dan ook jouw eigendom.

 

De winkelier zal er voor moeten zorgen dat je jouw geld terug krijgt, of alsnog een origineel exemplaar krijgt.

 

Het is wel degelijk belangrijk dit te voorkomen, zodat je jezelf al die ellende kunt besparen.

 

Iemand die clones verkoopt is per definitie oneerlijk, dus waarom zou je er op vertrouwen dat die oneerlijke persoon je jouw geld terug geeft?

 

Aangezien het een feit is dat er zelf in winkels clones worden verkocht is het jouw plicht en goed recht te vragen en beter nog controleren of je een origineel exemplaar krijgt.

 

Als iemand jou een clone aansmeert, doe dan altijd aangifte, ook als je na wat dreigen met aangifte je geld terug krijgt.

Daarmee voorkom je mogelijk dat de volgende niets vermoedende consument slachtoffer wordt.

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke


Maar wat indien de verkoper mij, wetend of onwetend, een clone heeft aangesmeerd en ik eerlijk de importeur en/of fabrikant inlicht? Krijg ik dan een boete? Ben ik mijn te goeder trouw gekochte box en centen dan kwijt?
Daar lees ik nooit iets over. Dus wat gebeurt er met de klant die eerlijk dacht te zijn?


Daarom is het ook aan te raden om naar een gerenommeerd bedrijf te gaan dan heb je verhaalsrecht.
De meesten die een clone kopen doen dat via internet, tja en dan zie je vaak van die louche zaken mannetjes die waarschijnlijk ook geen inschrijving KvK hebben.

En ik ben er van overtuigd dat de importeur of fabrikant graag van jou de gegevens van die louche handelaar wil hebben zonder boete voor jou, zei hebben er alle belang bij dat dergelijke praktijken worden gestopt!!!

Groetjes...........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Iemand die clones verkoopt is per definitie oneerlijk, dus waarom zou je er op vertrouwen dat die oneerlijke persoon je jouw geld terug geeft?

Aangezien het een feit is dat er zelf in winkels clones worden verkocht is het jouw plicht en goed recht te vragen en beter nog controleren of je een origineel exemplaar krijgt.

Kan wel waar zijn maar ik heb toch ooit op dit forum gelezen (meen ik toch) dat zelf handelaars buiten hun weten om met clones opgescheept zaten. En als zij, de kenners, er al in trappen hoe moet ik als leek het dan weten?
Ik blijf erbij dat indien ik bij een bekende zaak en voor voldoende geld een box koop dat ik er op mag vertrouwen dat ze me een origineel exemplaar meegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is onzin. Zeker een winkelier dient te weten waar hij zijn officiële dreamboxen inkoopt en dient tevens in staat te zijn deze overduidelijke verschillende te herkennen.

 

Als die met onbetrouwbare toeleveranciers gaat werken is dat zijn eigen risico en verantwoordelijkheid.

 

Je hebt als consument bovendien een onderzoeksplicht. Dat staat in de wet. Je moet dus als je weet dat er clones in omloop zijn (en dat weten 8 van de 10 potentiële kopers echt wel) minimaal vragen of het een echte is en daar niet zonder meer vanuit gaan.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat is onzin.
Dank je wel.

Origineel bericht van: Michel
Je hebt als consument bovendien een onderzoeksplicht. Dat staat in de wet. Je moet dus als je weet dat er clones in omloop zijn (en dat weten 8 van de 10 potentiële kopers echt wel) minimaal vragen of het een echte is en daar niet zonder meer vanuit gaan.
Ik zal volgende keer maar een dikke map met foto's meenemen en een schroevendraaier. De winkelier zal dat zeker en vast niet erg vinden.

Geloof je zelf toch niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kunt het zo zien als hij boot. Je hebt toch ogen of niet?

 

Geen schroevendraaier voor nodig.

 

Als dat allemaal te lastig is en je jezelf bezwaard voelt, vraag je gewoon of het een originele is en de winkelier dat op de factuur even wil bevestigen met 'Originele Dreambox - serienummer: 1234567890' en controleer je of dat serienummer klopt met wat je krijgt.

 

Dan heb je in ieder geval wat zwart op wit!

 

Vreemde winkelier die dat niet wil bevestigen.

 

We zijn toch als consument niet dom en hulpeloos of wel?

Als men het eigen gezond verstand niet kan of wil gebruiken, tja....

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...