Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten


nog een nieuwe softcam? Tegenwoordig wil iedereen er eentje maken lijkt het wel. En wat is zo speciaal aan deze softcam?

Wordt eigenlijk meer moe van het, ik weet iets maar mag niet zeggen wat, wat hier door diverse naar voren komt. Ik begrijp best dat sommige met iets moeten wachten of niet kunnen plaatsen, maar zeg het dan ook niet hier ;).

 

Het berichtje over nieuwe softcam wekt ook bij mij vragen op, wat kan het, kan hiermee de actie van m7 group ongedaan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 is geen overheid of filantropische instelling, wanneer er geen geld verdiend kan worden gaat de stekker eruit.

En de klanten van M7 zijn ook geen filantropen, dus als die voelen dat ze in de zak gezet worden, haken die ook af, al dan niet nadat de abonnementsduur voorbij is.

Ik heb het in het verleden al vaker gezegd : in een land als Vlaanderen, waar 98 of 99% bekabeld is, moet je al goede argumenten hebben om mensen een schotel te doen zetten.

Vrije hardwarekeuze met daaraan gekoppeld de extra mogelijkheden dat dit bood, was zowat hét argument.

Blijkbaar wil de M7 group zo snel mogelijk alles wat satelliet onderscheidt van de rest slopen, dan moet je mij eens vertellen waarom jan modaal nog de moeite gaat doen om voor sat te kiezen.

De kabelontvangers zijn dan wel gepaired, maar als ze interactief gemaakt worden, kun je op elke ontvanger het volledige abonnement ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat niet zo zeer mijn eigen standpunt zien, maar wil wel aangeven wat het uiterste alternatief is.

 

Wanneer jij een supermarkt hebt, en je ziet steeds meer mensen de deur uitlopen met jouw artikelen zonder te betalen, of jouw oude klanten staan buiten de deur de winkeldief op te wachten en kopen dan jouw spullen tegen een lagere prijs zal je ook wat moeten doen.

 

Wanneer je dan begint met tassencontrole zal er ook een aantal mensen zijn, die stellen dat jij als winkelier niets te zoeken hebt in hun tas, en wanneer jij dat toch doet, ze niet meer bij je kopen.

Ik wil je vergelijking gerust doortrekken naar wat M7 nu doet.

M7 gaat elke normale klant grondig controleren, en zelfs rubberen handschoenen gebruiken om alle lichaamsholtes te controleren.

Dit vindt de klant niet prettig, en er is kans dat hij wegloopt.

Tegelijk laat M7 verdacht uitziende mensen die onder hun vest duidelijk van alles verbergen mooi de uitgang passeren, terwijl ze één snoepreep aangeven.

 

Dat is zowat de situatie zoals ze is (of binnenkort zal zijn).

De waarheid is immers dat die dure servers gewoon een aantal kaartjes zal bijkopen en op elke kaart een aantal kanalen toewijzen, en die dan cachen (misschien doen ze dit nu al).

Gezien de ruime winst dat er uit dit soort zaken te halen valt, zal hen dat wel iets kosten, maar het lijkt mij niet van die aard om hen ervan te weerhouden ermee verder te gaan.

Tegelijk wordt de eerlijke gebruiker die veel opneemt en/of over een groot gezin beschikt hard getroffen.

Paradoxaal genoeg zou de oplossing voor die gebruiker wel eens zo'n illegale payserver kunnen zijn.

Dat kan nu toch echt niet de bedoeling zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de ruime winst dat er uit dit soort zaken te halen valt, zal hen dat wel iets kosten, maar het lijkt mij niet van die aard om hen ervan te weerhouden ermee verder te gaan.

Tegelijk wordt de eerlijke gebruiker die veel opneemt en/of over een groot gezin beschikt hard getroffen.

Paradoxaal genoeg zou de oplossing voor die gebruiker wel eens zo'n illegale payserver kunnen zijn.

Dat kan nu toch echt niet de bedoeling zijn ?

 

Daar gaan we vanuit dat dat niet de bedoeling is.

Ik ga er ook van uit dat er na deze actie ook nog wel andere op zullen volgen.

b.v. zoals grevels ook zegt met ECM tijden gaan klooien.

En dan wel zo snel dat je behoorlijke ping tijden richting server zult moeten hebben.

 

En als laatste maat regel de kaart aan een box koppelen.

Maar dat is natuurlijk wel een uiterste oplossing om dat ze dan zelf de boxen moeten gaan aanleveren en dat kost natuurlijk een bak geld.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrije hardwarekeuze met daaraan gekoppeld de extra mogelijkheden dat dit bood, was zowat hét argument.

Inderdaad. Bij mij vliegt tvv buiten. Wat ben ik met mijn eigen hardware als ik hem niet ten volle kan gebruiken? Ben klant van eerste uur, maar dat ze de moeite niet doen om mij in te lichten vind ik gewoon minachting.

Als je hier dan leest dat het allemaal wel op te lossen valt met extra kaarten/kosten dan bedank ik hier voor.

Je zit als gezin zo snel aan de limiet van 4.

Ik heb telenet lang kunnen tegenhouden, maar kan nu niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig is 4 tv,s in huis normaal,cd heeft al veel klanten niet kunnen krijgen daar dit onbetaalbaar is,een optie is uiteraard intern sharen(helaas ondersteunt cd deze apperatuur niet,en de fabriekant ondersteunt nauwelijks of niet de mogelijkheid te sharen met een combinatie met een cd ci module m.u.z clientkaarten).

Uiteindelijk een gemiste kans voor beide partijen zeker nu de glasvezel doorslaat.

Betreft de maatregelen is de betalende klant de dupe.

Extra kaarten tegen lage kosten wordt misbruik,dat begrijpt iedereen.

Het is al jaren betalende klanten pesten om niet legaal kijken te voorkomen,terwijl de nietbetalende klanten gewoon beeld hadden.

De brieven halen niets uit,digitale apperatuur(zeker hd) hebben bij de concurrent ook maar 1 kanaal per betaling(minder als cd dus).

Als deze actie werkt,is het cd (voorlopig) gelukt en verschuift het probleem naar de kabelaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen voor hun, maar ook voor ons als Sat kijker.

 

Dit doet mij een beetje denken aan iemand die in een boom op een tak zit en die tak zelf aan het doorzagen is.

Er zijn (al) diverse partijen die het "takje" wat jij bedoeld willen overnemen. De portfolio's zijn bij NPO al binnen en bestudeerd.

Zodra de huidige doelgroep (lees consument) niet meer op de aantallen van dit moment kan worden bediend zal onmiddelijk de vervanger bekend worden. Immers, het geld van de overheid en de reclame zal toch uiteindelijk moeten verschijnen op het scherm bij de kijker !

Je denkt toch niet dat alle media-sourcen zich de sateliet doelgroep, ofwel de hoeveelheid kijkers laat ontnemen. Zeker niet in dit audiovisuele tijdperk waarin net kapitalen zijn geinvesteerd voor HD. Neen, de "switch" waar wij zo over discussieren blijft uit. De nieuwe "schakel" ligt op de loer, ze (CDS) zullen moeten overschakelen naar een meer klantvriendelijkere benadering om meer inkomsten en service te bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed plan uitzendingen nationale omroepen over transponders van de omroepen.

 

volgens mij is alleen in belgie en nederland zo dat een 3. partij de uitzending doet.

in alle andere landen zijn de transponders direct of indirect van de staat.

zoals al aangehaald belasting betaler betaald zowiezo al de transmissie kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt eigenlijk meer moe van het, ik weet iets maar mag niet zeggen wat, wat hier door diverse naar voren komt. Ik begrijp best dat sommige met iets moeten wachten of niet kunnen plaatsen, maar zeg het dan ook niet hier ;).

 

Het berichtje over nieuwe softcam wekt ook bij mij vragen op, wat kan het, kan hiermee de actie van m7 group ongedaan worden?

 

Zal een berichtje plaatsen bij andere forum topic,

  • Like 1

VU+Duo

Schotelke met 6LNBS

Pana 50VT20-3D TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een extra service zou zijn als CD hun eigen ontvangers die ook veelal voorzien zijn van een lan aansluiting gereed zouden maken om ook een intern sharing netwerk op te zetten met hun eigen firmware. Als klant zou je dan een set kunnen huren of kopen en op bestelling een uitbreiding realiseren.

CD zou daardoor alle interne sharing meer in eigen hand houden en daardoor hebben ze een meerwaarde ten opzichte van de concurent.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd ook een mooie optie. Als je ze niet kunt verslaan moet je hetzelfde bieden wat zij bieden, alleen beter en legaal.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een extra service zou zijn als CD hun eigen ontvangers die ook veelal voorzien zijn van een lan aansluiting gereed zouden maken om ook een intern sharing netwerk op te zetten met hun eigen firmware. Als klant zou je dan een set kunnen huren of kopen en op bestelling een uitbreiding realiseren.

CD zou daardoor alle interne sharing meer in eigen hand houden en daardoor hebben ze een meerwaarde ten opzichte van de concurent.

 

Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.

Zodra je je kaart intern kunt delen kun je dat ook extern.

 

Of ze moeten b.v. de kaart koppelen aan die 3 of 4 boxen.

 

Daarnaast zul je zoals jij het zegt de extra boxen moeten huren of kopen.

Dan kun je net zo goed dat extra 10tje bij je 2e kaart opzetten.

Heb je ook 8 CHID's te sharen.

En vrije ontvanger keuze.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik ook al eerder aangegeven heb verwacht ik dat er na deze stap snel nog wel 1 a 2 zullen volgen , CD, TvV en Telesat weten zelf ook heel goed dat wat ze nu doen weinig nut heeft als ze niets aan de ecm tijden gaan doen, dat verwacht ik als stap 2. en dan wordt het opeens een heel ander verhaal voor de meeste.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...