Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik dit plaatje ontvangen via msn. Het is een kopie van een brief die iemand heeft ontvangen nadat zijn kaart is uitgezet. Omdat het een via via verhaal betreft kan ik niet zeggen in hoeverre de informatie die ik kreeg op waarheid berust.

 

Ik heb het plaatje aangepast omdat er datums in stonden en het IP adres en smartcardnummer niet goed gemaskeerd waren.

 

Allereerst valt op dat het Canal Digitaal logo verkeerd op de brief gedrukt staat. Er zit ongeveer een maand tussen het uitzetten door canaldigitaal en ontvangen van de brief (was afteleiden uit de datum) Verder vind ik het verdacht dat ze wederom aanbieden een nieuw abonnement aan te gaan.

 

Ik vraag me dus af of de brief echt is. Zijn er mensen die zo'n zelfde brief ontvangen hebben?

 

Ik besef mij dat dit bericht wellicht wat klamme handjes veroorzaakt bij sommige. Toch zou ik aanraden de komende tijd niet op forums te ruilen met een CD/TVV kaart.

post-19266-1318262420,2044_thumb.jpg

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Precies dezelfde brief heb ik (ongecensureerd) ook gezien, maar of die echt is durf ik pas te zeggen als ik de echte brief en de enveloppe heb gezien.

 

Hij ziet er wel heel echt uit en zal dat waarschijnlijk ook wel zijn.

 

Als canaldigitaal mij zo'n brief zou zenden en mijn kaart op zo'n manier uit zou schakelen, zou ik dat niet zonder slag of stoot over mij heen laten komen.

 

Nu heb ik zelf geen kaart, dus kan ik er zelf ook weinig tegenin brengen. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening is de brief een nepper.

 

1e Een brief van deze strekking gaat niet zonder handtekening de deur uit.

2e De Miep van Tensen heeft het brief papier ondersteboven in de printer la gelegd.

Die brief gaat dus nooit zo door Tensen verzonden worden.

3e. Het letter type komt niet overeen met het normaal gebruikelijke letter type.

 

Dit is of een vervroegde 1 april grap of het is weer een poging van CanalDigitaal om het gebruik van wansharing af te schrikken....

Dit is mijn mening maar daar mag een ander anders over denken. smile

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Naar mijn mening is de brief een nepper.

1e Een brief van deze strekking gaat niet zonder handtekening de deur uit.
2e De Miep van Tensen heeft het brief papier ondersteboven in de printer la gelegd.
Die brief gaat dus nooit zo door Tensen verzonden worden.
3e. Het letter type komt niet overeen met het normaal gebruikelijke letter type.

Dit is of een vervroegde 1 april grap of het is weer een poging van CanalDigitaal om het gebruik van wansharing af te schrikken....
Dit is mijn mening maar daar mag een ander anders over denken. smile

Stel dat deze brief niet echt is, zoals jij beweert, hoe verklaar je dan dat de kaart wel gedeactiveerd is ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA

Stel dat deze brief niet echt is, zoals jij beweert, hoe verklaar je dan dat de kaart wel gedeactiveerd is ?


Als de brief nep is dan is de inhoud van de brief ook nep.
Even een tegen vraag, hoe zeker ben je dat de kaart ook werkelijk is uitgeschakeld.
Daar kan je namelijk alleen maar zeker van zijn als het je eigen kaart betreft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: SnijdeA

Stel dat deze brief niet echt is, zoals jij beweert, hoe verklaar je dan dat de kaart wel gedeactiveerd is ?


Als de brief nep is dan is de inhoud van de brief ook nep.
Even een tegen vraag, hoe zeker ben je dat de kaart ook werkelijk is uitgeschakeld.
Daar kan je namelijk alleen maar zeker van zijn als het je eigen kaart betreft.

Codx zegt toch : "Het is een kopie van een brief die iemand heeft ontvangen nadat zijn kaart is uitgezet.".
Of geloof je je eigen leden nu ook al niet ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA

Codx zegt toch : "Het is een kopie van een brief die iemand heeft ontvangen nadat zijn kaart is uitgezet.".
Of geloof je je eigen leden nu ook al niet ?


Origineel bericht van: Codx

Allereerst valt op dat het Canal Digitaal logo verkeerd op de brief gedrukt staat. Er zit ongeveer een maand tussen het uitzetten door canaldigitaal en ontvangen van de brief (was afteleiden uit de datum) Verder vind ik het verdacht dat ze wederom aanbieden een nieuw abonnement aan te gaan.

Ik vraag me dus af of de brief echt is. Zijn er mensen die zo'n zelfde brief ontvangen hebben?



Je moet wel het hele bericht lezen van Codx.
Dus plaats ik hier nog maar even het gedeelte wat jij blijkbaar hebt overgeslagen.
Hij twijfelt dus zelf ook of de brief echt is....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de kaart is uitgezet. Als de brief NEP is zal het verhaal er bij ook nep zijn inderdaad.

 

@michel, was bij de brief die jij gezien hebt het logo ook verkeerd om geprint?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: SnijdeA

Codx zegt toch : "Het is een kopie van een brief die iemand heeft ontvangen nadat zijn kaart is uitgezet.".
Of geloof je je eigen leden nu ook al niet ?


Origineel bericht van: Codx

Allereerst valt op dat het Canal Digitaal logo verkeerd op de brief gedrukt staat. Er zit ongeveer een maand tussen het uitzetten door canaldigitaal en ontvangen van de brief (was afteleiden uit de datum) Verder vind ik het verdacht dat ze wederom aanbieden een nieuw abonnement aan te gaan.

Ik vraag me dus af of de brief echt is. Zijn er mensen die zo'n zelfde brief ontvangen hebben?



Je moet wel het hele bericht lezen van Codx.
Dus plaats ik hier nog maar even het gedeelte wat jij blijkbaar hebt overgeslagen.
Hij twijfelt dus zelf ook of de brief echt is....

Ik vind het prima dat hij twijfelt aan de echtheid van de brief, maar hij vermeldt wel dat de kaatt is uitgezet.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mij dat verteld is misschien, ik zeg toch via via.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

"Omdat het een via via verhaal betreft kan ik niet zeggen in hoeverre de informatie die ik kreeg op waarheid berust."

SnijdeA, het is al wel laat maar zo moeilijk is het niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet echt wel nep zijn . Ten eerste is CD niet bevoegd om onderzoeken te doen , dit kan enkel door een politionele instantie (FCCu bvb ) . Dus komt CD ergens een servernaam tegen moet er klacht worden ingediend , huiszoeking met inbeslagname van de apperatuur ( bewijslast ), en niet zelf cherlock gaan spelen . Is dit niet gebeurd hebben ze niks , 0,0 , en voor een rechtbank kunnen ze dus dan ook nis berijken .

 

 

Beste wat de gedupeerden kunnen doen is laten vaststellen door een gerechtsdeurwaarder dat kaart ten onrechte is geblokkeerd , en een serieuze schadevergoeding ( 1000 € per dag )vragen dat de schriftelijk overeen gekomen diensten niet worden geleverd .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb een vrij lang gesprek met Rene Tensen gehad en vanuit dat oogpunt denk ik dat die brief wel echt is.

 

Dat wil overigens niet zeggen dat Canaldigitaal hier mee weg zou komen als het mijn kaart was die ze hadden uitgeschakeld met als gevolg zo'n brief.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...