Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Dat slaat nergens op. Als canaldigitaal jouw kaart uitschakelt en niet meer aan wil schakelen, maken ze daarmee bewust die kaart waardeloos.

Dat kan nooit voor jouw risico zijn. Zeker als je niets fout gedaan hebt.

Mvg,

Michel


Zal inderdaad juridisch een heel taaie materie worden die alleen maar geld en moeite gaat kosten.Verder word het dan ook nog een prestige strijd en zal dus CD de kaart beslist niet meer aan schakelen.
Als je dan toch word beschuldigd voor cardsharing en voor jezelf weet onschuldig te zijn is dit een mooie stap voor burgerlijke ongehoorzaamheid om dan maar te gaan doen waar je van beschuldigd word.En...........je hebt weer bewegende beeldjes.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik raad in ieder geval iedereen nogmaals aan alle incasso's die je nog terug kunt vorderen ook terug te vorderen bij de bank en per aangetekend schrijven aan canaldigitaal de beschuldigingen van de hand te wijzen en canaldigitaal aansprakelijk te stellen voor je schade.

 

Die schade bestaat uit:

 

1. Waardeloze smartcard

2. Waardeloze ontvangstset

3. Het moeten aanschaffen van een nieuw abonnement en nieuwe apparatuur bij een andere aanbieder (bijvoorbeeld KPN).

Je kunt immers niet meer bij canaldigitaal terecht want die relatie is verstoord. Voor hetzelfde geld schakelen ze je nieuw kaart ook zomaar weer uit.

 

Willen ze dan de centen van je terug, moeten ze zelf gaan procederen en dat zullen ze zeker niet doen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf beslist niet dat je ongelijk hebt hoor Michel.Inderdaad zijn dit de juiste stappen om te ondernemen.

 

Het gaat mij er om dat ik een tv en ontvanger en een abbo bij CD heb,waar ik tv mee wil kijken.Word mij dit door een onbezonnen stap van CD onmogelijk gemaakt zal ik gewoon gaan doen waar ik van beschuldigd word.Dan heb ik in ieder geval zoals je schrijft,niet de kans dat mijn nieuw aan te schaffen kaart de volgende ijskrabber word deze winter.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Ik schrijf beslist niet dat je ongelijk hebt hoor Michel.Inderdaad zijn dit de juiste stappen om te ondernemen.

Het gaat mij er om dat ik een tv en ontvanger en een abbo bij CD heb,waar ik tv mee wil kijken.Word mij dit door een onbezonnen stap van CD onmogelijk gemaakt zal ik gewoon gaan doen waar ik van beschuldigd word.Dan heb ik in ieder geval zoals je schrijft,niet de kans dat mijn nieuw aan te schaffen kaart de volgende ijskrabber word deze winter.


CDS zal dan ook geen klanten afsluiten die niet aan cardsharing doen. Doen ze dat wel, maken ze zichzelf kapot. Het feit dat CDS een bepaalde persoon afsluit betekend dat ze genoeg informatie hebben dat je aan cardsharing doet. En dan kun je gaan procederen wat je wilt maar dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een hoge boete op je kop

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Het feit dat CDS een bepaalde persoon afsluit betekend dat ze genoeg informatie hebben dat je aan cardsharing doet.

 

Canal Digital, kan enkel vaststellen dat de kaart met jouw nummer gebruikt wordt voor Cardsharing, NIET dat je zelf gewild aan Cardsharing doet.

 

Is zoiets als een boete voor een snelheidsovertreding:

Iemand maakt mijn nummerplaat na en ik krijg de boete...

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk dat ze zelfs dat niet met zekerheid kunnen vaststellen en dus ook niet kunnen bewijzen.

 

Ik denk dat het onderzoek gewoon heeft plaatsgevonden door zich als 'klant' op zo'n netwerkje aan te melden en dan van de gaten in het systeem van de aanbieder gebruik te maken.

 

Als je soms ziet hoe mensen hun cardsharingservertje aan het net hangen is het ook vragen om moeilijkheden. Niet gehinderd door enige kennis doet men vaak maar wat.

 

Er kunnen echter ook mensen bij zijn die volledig ter goeder trouw hun dreambox in DMZ hebben staan om zo bij het webinterface te kunnen om een timertje te kunnen programmeren en zo gewoonweg gehacked worden terwijl ze niet meer sharen dan van woonkamer naar slaapkamer als ze überhaupt al sharen.

 

Een dreambox kan de kaart tegelijkertijd tot op 8 verschillende Channel ID's aanspreken als je bijvoorbeeld veel opneemt.

 

De persoon die mij de brief stuurde had zijn systeem ook in DMZ staan en maakte op mij ook niet direct de indruk er veel vanaf te weten en maakte al helemaal niet de inruk commercieel aan het sharen te zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag is het mogelijk om een serienummer van een seca3 kaart te veranderen?

Hoe betrouwbaar is dat serienummer eingelijk wat canaldigitaal al dan niet kan zien?

Ik kan met voorstellen dat een groot mafia netwerk mischien wel midellen en geld heeft om dit aan te passen.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet . de brieven met valse beschuldigingen die ze sturen , NA het blokkeren van de kaarten . afsluiten zonder rechtsgeldig bewijs ( enkel een onderzoek door bevoegde instantie's met inbeslagname van kaart en server ) .

 

 

Tja , al heet je CD , ze staan nog steeds niet boven de wet .

Als die personen recht in hun schoenen staan , onmidellijk bij die brief klacht indienen , terug vordering van alle betaalde gelden voor kaart ,schotel ,boxen ,abbo gelden van hele contract periode ( aangezien aanlevering plots niet meer mogelijk is , en dus ook nooit kon ! )etc , als ook alle kosten om van provider over te schakelen en de geleden ongemakken .

 

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft precies echt moeilijk te begrijpen hé . Een boef vang je niet door zelf de boef te gaan spelen .

 

Heeft CD vermoedens , dan stappen ze naar justitie die dan het nodige onderzoek doet, incl het bekijken van je internet verkeer enz , die zijn daar namlijk BEVOEGD voor .

 

Bijkomend feit is nog eens dat je ze gerust kun beschuldigen van uitlokking , en dan gaan ze bij een rechter zowieso onderuit .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu trek je wel hele domme conclusie rondewoerd. Natuurlijk weten ze welke kaart er bij welke klant hoort.

 

Ik vraag mij af hoe open stond jou server of box? Misschien hebben ze het kaartnummer gewoon kunnen aflezen via de CCcam webinfo.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men samenwerk met kudelski.

Kunnen ze het zeer zeker wel.

Ze hebben alleen toegang tot een share netwerk nodig.

Ze zullen daar dus toegang toe moeten hebben.

En aanbieders zijn te vinden op marktplaats etc.

Hebben ze toegang, en kudelski werkt mee dan is het zeker mogelijk.

En er zijn denk ik wel meer mogelijkheden als men internet aanbied, zouden er dan geen logs gemaakt kunnen worden.

Wie waarheen connect, en welke data.

Men kan tegenwoordig met slimme energiemeters in de woningen zien naar welke tv programma iemand kijkt.

Dat gaat als men plasma tv,s heeft en langere tijd kijkt naar een bepaald kanaal.

De stroomcurve laat dan op de maat van het beeld (licht donker) een curve zien die bij een bepaald programma hoort.

Hoezo Big Brother wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem , ze zijn zeker dat je shared en schrijven zich in en krijgen beeld , dan is bij deze brief het heel gemakelijk , weg server etc . wat gaan ze dan nog bewijzen als je alle sporen die ze al zouden kunnen hebben wist . Niks . Dan kun jij best ook beweren met een log van bv ( vervalst door derden )irc dat een bepaalde persoon je heeft aangespoort en zo uitgelokt .

 

Aan gezien CD bij dit soort dchrijven duidelijk niet over harde BEWIJZEN beschikt , die al zeker niet via justitie verkregen zijn ( anders was die server allang opgeruimd ! ) maken ze geen schijn van kans .

 

 

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: smoking
Het blijft precies echt moeilijk te begrijpen hé . Een boef vang je niet door zelf de boef te gaan spelen .
Heeft CD vermoedens , dan stappen ze naar justitie die dan het nodige onderzoek doet, incl het bekijken van je internet verkeer enz , die zijn daar namlijk BEVOEGD voor .

Bijkomend feit is nog eens dat je ze gerust kun beschuldigen van uitlokking , en dan gaan ze bij een rechter zowieso onderuit .


Een boef van je dus wel door zelf een boef te spelen, niet een boef te zijn.
Als iemand cardsharing aanbiedt dan mag CD daar uiteraard wel op ingaan, zij zijn rechthebbende en mogen dat ook om hun product te beschermen. Van uitlokking is pas sprake als het initiatief van CD uit zou gaan maar dan nog, dit geldt alleen voor opsporingsinstanties, die kunnen niet actief uitlokken.
Geloof je nou echt justitie actief iets gaat doen, die zeggen tegen CD dat zij het zelf maar op moeten lossen, in eerste instantie is de merkhouder die iets aan oneigenlijk gebruik moet gaan doen. Dat is met merkvervalsing net zo maar daar kan Michel je waarschijnlijk wel meer over vertellen, ik begreep dat hij zelf ook de boer op moest om handelaren in cloneboxen aan te pakken.

Ga er maar van uit dat CD een trucje heeft om op legale weg een kaartnummer uit het signaal te toveren, daar hoeven ze niet voor in te breken in een netwerk.
Vervolgens wordt het knijp en piepsysteem toegepast. Knijp de klant af, dus sluit hem af en hij meldt zich wel, maar waarschijnlijk niet. Mochten ze toch fout zitten dan stapt de klant wel naar de rechter maar ik denk dat er van de 50 kaarten niemand die stapt maakt.
Ik heb ook nog steeds geen keiharde ontkenning gehoord van rondewoerd dat hij niet shared of heeft geshared.
Mocht er toch een rechtszaak komen dan is het nog altijd zo, wie eist bewijst. Dus als de eiser zegt dat hij niet shared en CD toont wel bewijzen of heb jij gewoon de schijn tegen dan heb je een probleem en kan je de tegeneis tegemoet zien denk ik zo, en dat kon wel eens een gepeperde rekening worden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...