Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: theparasol
Punt is dat CDS een speciale combinatie van ecm's richting de cardserver stuurt.
Die komt uiteindelijk bij de card aan en die herkent deze ecm's en zal control word terugsturen maar daarin gecodeerd zijn cardserial.

Niks niet hacken dus, gewoon vragen via de normale ecm flow die noodzakelijk is om controlwords via cardserver op te vragen.
Welke port, ip, hoeveel hops het boeit allemaal niet.

Zolang niet bekend is welke ecm sequence / inhoud er gebruikt wordt, als die al altijd hetzelfde is, kan geen enkele softcam deze truuk blocken.

Wat wel kan is voordat controlwords de deur uitgaan je deze eerst matched met de antwoorden van een andere card. Als ze niet hetzelfde zijn gaat er geen controlword de deur uit.

Er gaan ook geruchten dat de ecm's niet even lang zijn als de reguliere. Ook daar kun je bij sommige softcams een check opzetten. Voor zover ik weet niet bij CCcam.

Los van het feit dat het niet mag raad ik iedereen af om uberhaupt niet te gaan sharen als je niet bliksemsgoed weet waar je mee bezig bent.



Gewoon CHIDS installen. Kan je alleen ECM terug sturen die bij een kanaal hoort (Tenzij ze een ECM aanpassen van een bepaald kanaal)

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Devrim

Gewoon CHIDS installen. Kan je alleen ECM terug sturen die bij een kanaal hoort (Tenzij ze een ECM aanpassen van een bepaald kanaal)


Zucht... de kant die beeld gedecodeerd moet hebben stuur een ecm naar de cardserver. De cardserver stuurt bijpassende controlword wat een card heeft gegeneerd op basis van die ecm retour.

CHIDS? ik weet niet wat je daar mee wilt maar als ik je rammelende toelichting lees helpt het geen zier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt voor mij nu allemaal abracadabra....

 

Jullie praten over commerciële Wansharders en jullie denken dat die gasten maar 1 kaartje in de server hebben hangen??

 

Ik heb CCcam nog nooit gesnapt hoe de volgorde van afvraag was???

 

Ik heb thuis mijn kaarten in alle dreamboxen / VU+ verspreid zitten..waarom kijk ik dan af en toe naar de kaart in mijn dochter haar ontvanger terwijl ik er lokaal ook 1 in heb zitten???

 

Het lijkt me daarom ook vrij onwaarschijnlijk dat op het moment dat CD iets stuurt uitgerekend die ene kaart response geeft...By the Way..sinds wanneer is het 2 weg dan??

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Devrim

Gewoon CHIDS installen. Kan je alleen ECM terug sturen die bij een kanaal hoort (Tenzij ze een ECM aanpassen van een bepaald kanaal)


Zucht... de kant die beeld gedecodeerd moet hebben stuur een ecm naar de cardserver. De cardserver stuurt bijpassende controlword wat een card heeft gegeneerd op basis van die ecm retour.

CHIDS? ik weet niet wat je daar mee wilt maar als ik je rammelende toelichting lees helpt het geen zier.


Vervang ECM door CW

Klaar. Zelfde uitleg geld nog steeds. CHIDS instellen => Je geeft aan welke CW's (kanalen) terug gezonden mogen.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Het wordt voor mij nu allemaal abracadabra....

Jullie praten over commerciële Wansharders en jullie denken dat die gasten maar 1 kaartje in de server hebben hangen??

Ik heb CCcam nog nooit gesnapt hoe de volgorde van afvraag was???

Ik heb thuis mijn kaarten in alle dreamboxen / VU+ verspreid zitten..waarom kijk ik dan af en toe naar de kaart in mijn dochter haar ontvanger terwijl ik er lokaal ook 1 in heb zitten???

Het lijkt me daarom ook vrij onwaarschijnlijk dat op het moment dat CD iets stuurt uitgerekend die ene kaart response geeft...By the Way..sinds wanneer is het 2 weg dan??

Gr.Merkedesch


Je kan uitgebreid filteren in bijvoorbeeld CCcam

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Devrim


Vervang ECM door CW

Klaar. Zelfde uitleg geld nog steeds. CHIDS instellen => Je geeft aan welke CW's (kanalen) terug gezonden mogen.

Het antwoord op de ECM is de CW en die wordt niet aan kanaal gematcht. Dat speelt bij irdeto en niet bij seca. En je kunt dat niet instellen in CCcam.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach vergeet die channelid's toch die helpen je niet.

 

Een speciaal geprepareerde ecm vuren ze af als bv een SBS6HD naar de cardserver toe. De card die de ecm in ontvangst neem ziet dat dit de special backdoor ecm is en antwoord niet met controlword voor SBS6HD maar met een controlword waar encrypted zijn cardserial inzit.

Die wordt netjes afgeleverd bij de tool die CDS gebruikt.

Vervolgens druk op de knop, emm updates cardserial wordt direct geblokkeerd. En dan in de repeatmode, net zolang totdat alle cards down zijn.

En dan zijn er nog lui hier die dit alles onrechtmatig vinden en weer anderen die tips geven hoe dit soort truuks te blokkeren maar die niet eens weten in alle eenvoud hoe card systeem van de provider in elkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
En dan zijn er nog lui hier die dit alles onrechtmatig vinden en weer anderen die tips geven hoe dit soort truuks te blokkeren maar die niet eens weten in alle eenvoud hoe card systeem van de provider in elkaar zit.


Ik vind inderdaad dat als men aan CS doet dat men niet moet zeuren. Nu ben ik een gewone Sat kijker die een ET 9000 heb gekocht omdat ik denk dat het een mooie en goede ontvanger is. Ik doe beslist niet aan CS en heb gewoon een CD kaart in mijn ontvanger zitten en draai Openpli 2.1 met CCCam omdat dit geen problemen met de CD kaart oplevert.

Als ik dan naar alle discussies hier kijk over dit onderwerp dan vraag ik me als leek op het gebied van Openpli en CCCam af of ik zonder iets bijzonders in te stellen binnen Openpli en/of CCCam gevaar loop dat mijn kaart geblokkeerd zou kunnen worden omdat mijn ontvanger ook aan het internet hangt om o.a. een update te kunnen binnen halen van Openpli en bijv zenderlijsten te kunnen downloaden en bewerken.

Mogelijk is het een idee om misschien in een apart onderwerp eens uit te leggen waar een standaard gebruiker zoals ik aan moet denken als de betreffende ontvanger aan het internet hangt. Welke zaken moeten er eventueel aangepast worden om te voorkomen dat de kaart uitgelezen zou kunnen worden en geblokkeerd wordt omdat hij toevallig in een ET 9000 of andere ontvanger zit die Openpli en CCCam gebruikt.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hgroen

Welke zaken moeten er eventueel aangepast worden om te voorkomen dat de kaart uitgelezen zou kunnen worden en geblokkeerd wordt omdat hij toevallig in een ET 9000 of andere ontvanger zit die Openpli en CCCam gebruikt.


Je hoeft helemaal niets aan standaard image van openpli aan te passen. Niemand kan je card uitlezen, tenzij je modem/router/firewall expliciet geconfigureerd is dat dit vanaf internet kan. Dit lukt mensen die het willen nog niet eens 123 dus maak je daar maar niet druk om en geniet van je uitstekende keuze: ET 9000 en openpli.

CCcam gebruik ik persoonlijk niet meer maar aangezien de configuratie ervan complexer is dan oscam kan ik je mijn persoonlijke favoriete softcam nog niet aanbevelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank voor je reactie, ik heb mijn Zyxell modem/router/firewall in principe in de standaard configuratie staan. Ik zou inderdaad niet weten hoe ik cccam of oscam moet configureren. Dus cccam draait bij mij met een standaard configuratie.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CD dit doet, dan zal dat idd het nodige tumult opleveren. Echter waar het verhaal mank zal gaan is dat CD nimmer een onredelijk maximum kan stellen aan het aantal kanalen dat gelijktijdig kan/mag worden bekeken. Er zijn genoeg situaties te bedenken waar dit volkomen legaal en in overeenstemming gebeurd met de alg voorw en binnen wet en regelgeving zowel Europees als nationaal. Sterker dit lijkt in eerste beschouwing een forse schending van het eea door CD en juridisch niet houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...