Ga naar inhoud


Hoe komt een hangend toilet aan zijn stevigheid?


Busje komt zo

Aanbevolen berichten


De pot is dus geheel van keramiek, daar zit geen staal oid. in.

 

Maar keramiek is sterk hoor, zet maar eens een gewoon koffie kopje oid. op de grond, daar kun je rustig bovenop staan zonder dat hij breekt. (natuurlijk niet het dunne dure porselein gebruiken hé)

Dacht al eens in "Wetten das" gezien te hebben dat ze een auto op 4 kopjes konden plaatsen.

 

Maar je kunt ook gewoon op het puntje van de pot gaan staan om de lamp te vervangen of het plafond schoon te maken hoor, scheelt weer een trapje ophalen :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
De pot is dus geheel van keramiek, daar zit geen staal oid. in.

Maar keramiek is sterk hoor, zet maar eens een gewoon koffie kopje oid. op de grond, daar kun je rustig bovenop staan zonder dat hij breekt. (natuurlijk niet het dunne dure porselein gebruiken hé)
Dacht al eens in "Wetten das" gezien te hebben dat ze een auto op 4 kopjes konden plaatsen.

Maar je kunt ook gewoon op het puntje van de pot gaan staan om de lamp te vervangen of het plafond schoon te maken hoor, scheelt weer een trapje ophalen :D

suc6

Gerrit


Klopt als een bus.
En de potten die in een sanitair fabriek in Arnhem gebruikt worden zijn getest tot 400 kilo.
Bron: Ik werk daar als Ploegchef(baas).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed beschouwd heeft TS geen antwoord. Ik ben even bij Sphinx

en Keramag langs geweest maar daar vindt je geen info wat

betreft eventuele porseleinversterker. Het heeft mij ook wel

eens verbaasd hoe sterk porselein kan zijn. Enerzijds hangt

de pot aan twee "oren" en anderzijds moet je ook flink de moeren

aantrekken, ik hield altijd mijn hart vast.

 

Kortom, van mij geen antwoord.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
De pot is dus geheel van keramiek, daar zit geen staal oid. in.

Maar keramiek is sterk hoor, zet maar eens een gewoon koffie kopje oid. op de grond, daar kun je rustig bovenop staan zonder dat hij breekt. (natuurlijk niet het dunne dure porselein gebruiken hé)
Dacht al eens in "Wetten das" gezien te hebben dat ze een auto op 4 kopjes konden plaatsen.

Maar je kunt ook gewoon op het puntje van de pot gaan staan om de lamp te vervangen of het plafond schoon te maken hoor, scheelt weer een trapje ophalen :D

suc6

Gerrit


nu is de kracht loodrecht naar beneden toe (druk) een hele andere kracht als een hangende pot (trek).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gewoon mede zo sterk is door het ontwerp van de pot.

De achterwand, waar de schroeven doorheen gaan, is vaak wel 1,5 tot 2 cm dik dus je moet heel wat kracht uitoefenen met je schroeven wil je dat stuk draaien, immers het is wel massief steen voorzien van een keiharde glazuurlaag.

Ik heb wel eens geprobeerd met een baksteen een pot stuk te gooien (stond in de vuilcontainer op de gemeentewerf)

Nou vergeet het maar, ik denk dat we wel 10 keer hebben moeten gooien voordat hij stuk was.

 

Het zwakke punt is wel een hoge punt belasting dus tik er met iets hards op en hij kan barsten.

Maar door de isolatie die je er tussen zet vang je evt. hoogte verschillen in de achterwand op en wordt de druk gelijkmatig over de gehele achterwand van de pot verdeelt.

Bekijk je verder het ontwerp dan zul je in bijna elke pot een driehoekconstructie terug kunnen vinden.

En laat dat nu een van de sterkste constructies zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de antwoorden, maar even ter verduidelijking van sommigen: De ophanging kun je zo sterk maken als je zelf wilt: Goed frame, multiplexplaat, goede wandverankering etc....

 

Maar het gaat mij dus om de pot zelf.

 

Je hangt de pot op aan twee stukken draadeind en borgt het geheel met twee ringen en moeren.

 

Daar moet toch per vierkante cm een enorme kracht op staan?!

 

En ik heb aan een maximale belasting van 100KG niet genoeg.... whistle

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...