Ga naar inhoud


[DM800HD] Een ROM/Flash erase mogelijk?


Gast Pandion

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM800 en wil ik een clean install uitvoeren. Ik heb wel een paar keer geprobeerd maar ik kom na de (her)installatie pas achter dat eigenlijk de resten van de eerdere bestanden nog in het systeem blijven zitten. Is dat mogelijk? Hoe kan ik een volledige flash erasen/deleting en dan opnieuw een gewenste image installeren? Ik bedoel installeren weet ik het wel, mijn vraag hoe kan ik mijn systeem bestanden en flash ruimte volledig formatteren? Ik heb wel een HDD (intern)en daar heb ik ook een paar oude back-up bestanden. Zal ik de bestanden ook nog verwijderen? En op de USB heb ik een swap file en picons van eerdere installaties. Ik zag dat bijvoorbeeld picons na een nieuwe flash steeds automatisch weer op mijn beeld verschenen. Hoe kan dat?

 

En nog een vraag: Kan ik alle plugins op USB installeren? ipv root?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 7 jaren later...
  • Moderator

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een volledige flash haalt alles weg. Dus gewoon je gewenste image downloaden (en eventueel uitpakken!). Je hebt dan een .nfi bestand.

 

Om te flashen:

1. Box volledig uit zetten. Stroom eraf! Dus niet in standby mode.

2.Even een paar seconden wachten.

3. De standby toets van de DM800 indrukken en ingedrukt houden!! terwijl je de box weer aanzet. Na enige tijd verschijnt DHCP met het gevonden IP adres en de melding ** STOP ** in het OLED scherm. Laat nu de standby knop los.

4. Via de PC kun je nu via je internet browser het IP adres ingeven. Je komt dan in het WebIF van de DM800.

5. Scroll naar beneden en kies 'download firmware' 

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hopen dat geen clone is :) . Om anno 2019 nog over een DM800 te praten riekt heel sterk naar een AliExpress modelletje (maar dat is uiteraard mijn aanname a.g.v. heel veel ervaring)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...