Ga naar inhoud


[Televisie] Toshiba 55inch 3D TV zonder bril


grunnsat

Aanbevolen berichten

Toshiba komt in december met de ZL2 55 inch 3D TV waar je geen bril meer voor nodig hebt. DE gebruikte techniek maakt het noodzakelijk om een display van 3840 x 2160 pixels te gebruiken, dus 4 keer zoveel pixels als bij normale FullHD.

 

Dit kijkkastje is dus ook niet goedkoop, ca. € 8000. Heb je tenminste iets om je 13e maand aan te besteden.

 

Bron: Heise

Link naar reactie
Delen op andere sites


zolang er geen uitzendingen zijn in dit superhd-formaat heeft zo een tv ook weinig zin, vrees ik (of het zo moeten zijn dat deze tv zelf de extra pixels erbij rekent ;-) )

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat

Dit kijkkastje is dus ook niet goedkoop, ca. € 8000. Heb je tenminste iets om je 13e maand aan te besteden.


Heb jij een tip waar ik dit kan verdienen als 12e maand zou ik namelijk ook al erg fijn vinden. :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
zolang er geen uitzendingen zijn in dit superhd-formaat heeft zo een tv ook weinig zin, vrees ik (of het zo moeten zijn dat deze tv zelf de extra pixels erbij rekent ;-) )


Het gebruikte 3D principe maakt het noodzakelijk in 3D mode zoveel pixels te gebruiken. In 2D 1080p worden steeds 4 pixels als 1 aangestuurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Dit kijkkastje is dus ook niet goedkoop, ca. € 8000. Heb je tenminste iets om je 13e maand aan te besteden.

Bron: Heise


En waar kan ik dan het overige geld aan besteden? een goede mediaspeler zoals een Dune?

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik door het raam naar buiten kijk heb ik het zelfde effect.

Als de acteur naar mij toe wijst wil ik de vinger voor mijn neus.

Dit effect kan echter alleen met bril.

Maar ja iedereen heeft een verschillende smaak.

Anderen vinden zo´n raam effect weer mooi.

 

Gr cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk zie je ook met bril geen 3D. Heel simpel door het feit dat er maar met 2 lenzen is opgenomen. Ongeacht van de kijkhoek zie je hetzelfde perspectief. Het is pas 3D als je als het ware om de projectie heen kunt lopen en vanuit alle richtingen een juist beeld hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe men de beelden wil scheiden.

Want tot nu toe heb ik alleen 3D zonder bril gezien, waarbij men gebruik maakt van die verticale ribbels, net zoals bij die stereoscopische ansichkaarten.

Het beeld is niet echt scherp, de achtergrond meestal wazig.

In ieder geval zou ik zo geen 3D willen kijken.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wel maar toch krijg je met een bril het gevoel dat die aanwijzende vinger voor je neus staat.

Dat is HET effectwat ik wil zien.

 

Gr Cb1

 

Origineel bericht van: iRuud
Feitelijk zie je ook met bril geen 3D. Heel simpel door het feit dat er maar met 2 lenzen is opgenomen. Ongeacht van de kijkhoek zie je hetzelfde perspectief. Het is pas 3D als je als het ware om de projectie heen kunt lopen en vanuit alle richtingen een juist beeld hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...