Ga naar inhoud


Windows 8 start binnen 10 seconden op


Sjattuh

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

MS belooft al 15 jaar kortere opstart tijden van de windows versies. Waarom zou dat nu opeens wel gaan gebeuren?

 

Als die jaren is er niks wezenlijks veranderd aan de netto opstart tijd. Ja, de cpu's / HD's / geheugen is allemaal sneller geworden. Maar een pc moet tegenwoordig veel meer doen bij het booten. Netto maakt het geen snars uit.

 

/scepsis mode van een IT'er die 30 jaar in 'het vak' zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joopv
MS belooft al 15 jaar kortere opstart tijden van de windows versies. Waarom zou dat nu opeens wel gaan gebeuren?

Als die jaren is er niks wezenlijks veranderd aan de netto opstart tijd. Ja, de cpu's / HD's / geheugen is allemaal sneller geworden. Maar een pc moet tegenwoordig veel meer doen bij het booten. Netto maakt het geen snars uit.

/scepsis mode van een IT'er die 30 jaar in 'het vak' zit.


Ik zou het niet weten. Maar ik denk niet dat iemand die voor MS werkt zo een filmpje zou aanbieden als ze er niet echt trots op zouden zijn. En het lijkt mij geen hoax... ik lees al langer hier en daar geruchten hierover en nu lijkt MS er zelf ook mee naar buiten te komen.

Als het idd zo is dan hebben ze in 1 klap al het verlies van de afgelopen 3 jaar weer goed gemaakt en zal weer een hoop volk wat is overgestapt terugstappen. Meesterlijke zet, alweer, van ze.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

neen, men laat bij het afsluiten de kernel de sessie wegschrijven in een soort van hibernation file. Die file wordt bij de volgende boot ingelezen, en voila, windows is geboot.

 

Allemaal leuk, totdat je weer wat updates moet installeren...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helpt niet bij virussen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
neen, men laat bij het afsluiten de kernel de sessie wegschrijven in een soort van hibernation file. Die file wordt bij de volgende boot ingelezen, en voila, windows is geboot.

Allemaal leuk, totdat je weer wat updates moet installeren...


Aha, het opstarten gaat straks dus sneller, maar het afsluiten gaat dus stukken langer duren... Hmm, misschien toch liever dat dan wachten met opstarten.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Zullen ze ook wel moeten gezien de opstarttijd van bijvoorbeeld een iPad: nul seconden.


Je moet wel uitgaan van de UIT stand en niet van de standby stand.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Las net dit artikel:

Windows 8 start binnen 10 seconden op

Wilde het even delen omdat ze eindelijk gehoor blijken te geven aan 1 van de allergrootste wensen.

Bron/Auteur: © NU.nl/Colin van Hoek


eerst ECHT zien, dan geloven

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hellum
eerst ECHT zien, dan geloven


Ik denk er hetzelfde van en zoals Win al aangaf, ben benieuwd wat er gebeurt na een poosje en een update.

Maar desalniettemin, ALS het waar is, gewoon weer geniaal.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is natuurlijk wat ze gebruiken? Een HDD of een SSD?

En dan ook nog eens de vraag of het tonen van de desktop betekend dat je ook daadwerkelijk wat kan doen met het systeem... (Dus niet dat allerlei drivers / services in de achtergrond worden opgestart, waardoor het systeem niet bruikbaar is voor een 30 seconden ofzo)

 

Mijn MacBook Pro van 3 jaar oud heeft vorig jaar een SSD gekregen. (OCZ Vertex II) Nu start hij op binnen 12 seconden. (Login scherm). Als ik het login scherm oversla (automatisch inlog dus) dan kost het een seconde meer ofzo.. Maar dan is hij wel bruikbaar!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...