Ga naar inhoud


Schotel 80CM aan muur, beugel 'krom' = ontvangstproblemen?


Hotzenwalder

Aanbevolen berichten

De hotbird heb ik tot op heden nog niet veel mee gekeken. Vooral Astra 1 (duitse zenders) en Astra 2 (engelse zenders). Binnenkort moet de kabel goed worden weggewerkt, dan zal ik weer eens wat finetunen.

 

Zou het schelen als de Alps van 0,2db vervangen wordt door een Smart van 0,1 db (zie ook de foto's... buitenste twee LNB's zijn Smart's). Ik heb nog Smart's over vandaar.

 

Had achteraf ook wel Duo LNB's kunnen ophangen, dat maakt het opnemen van programma's wat flexibeler in combinatie met een Dual tuner smile

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Hotzenwalder

De hart op hart afstand tussen de Astra 1 en de Astra 3 moet voor jou 80cm-schotel 50mm zijn, gemeten aan de voorzijde van de lnb’s.

Dat is wel te bereiken met twee Alps maar ik betwijfel of dat met een Smart en een Alps lukt. Als je toch wilt proberen, dan de schotel maximaal uitrichten op de Astra 3 met de Smart, de Astra 1 met de Alps-lnb staat er dan wel iets naast maar die is zo sterk, dat die best goed signaal zal geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hotzenwalder
Zou het schelen als de Alps van 0,2db vervangen wordt door een Smart van 0,1 db (zie ook de foto's... buitenste twee LNB's zijn Smart's). Ik heb nog Smart's over vandaar.

Ik zal niet naar het ruis getal kijken van 0,1dB of 0,2dB. Dat is pure verkoop praat. Idem als teksten HD ready op een LNB. De feed horn van de Smart is inderdaad groter dan van de Alps. Het kan goed mogelijk zijn dat u meer signaal ontvangt met de Smart. Of dit resulteert naar betere signaal kwaliteit heb ik mij twijfels over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

alps 0.2db....ik wist niet dat die er waren,ik heb alps lnbs van 1 jaartje oud sommige lnbs heb ik vervangen voor inverto black 0.2db (alleen voor de test...het signaal was al sterk genoeg)ik had meteen signaalwinst van 5 a 10% ik heb een vu duo en een Maximum Multi Focus Schotel E85 en een triax 88cm met de volgende satellieten,0.8w 4.8e 7.0e 9.0e 13.0e 19.2e 23.5e 28.2 e

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...