Ga naar inhoud


SCART AANSLUITING HD TV


Gast sloper

Aanbevolen berichten

Indien ik een HD TV via de scart aansluiting aansluit op een HD ontvanger, heb ik dan HD beeld of niet?

 

Waarom deze vraag: een ouder stel heeft een Sony HD TV.(6 jaar oud)

Als iK hierop de HD ontvanger aansluit via de HDMI ingang dan moeten ze steeds bij het aanzetten de HDMI ingang selecteren via het menu. Dit vinden ze erg omslachtig. Ik kan nergens ontdekken hoe ik dit kan voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste sloper

Als je een HD-tv aansluit via een scart-kabel, heb je geen HD-kwaliteit. Dat is alleen maar via HDMI. Ik vraag me dan ook af waarom er naast de HDMI-aansluiting ook een Scart-aansluiting is aangesloten. Het enige voordeel met een extra-scart-aansluiting is, dat je dan Teletext via de TV kan bekijken. Met alleen HDMI kan dit niet en heb je slechts Teletext van de satelliettuner. De meeste satelliettuners hebben geen Teletext-geheugen (alleen de dure) en dan duurt het erg lang voordat je meerdere pagina’s bekeken hebt.

Bij de meeste TV’s is het zo dat als je zowel een HDMI-kabel als een Scart-kabel hebt aangesloten, bij het aanzetten van de TV, deze automatisch naar Scart gaat en dat dat niet anders is in te stellen. Het enige om dit ongemak te omzeilen en je toch een scartkabel wilt gebruiken voor Teletext, is om de scartkabel er bijv. bij te TV er uit te trekken en er alleen maar in te steken als je Teletext wilt gaan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige merken hebben een zgn "Hotelmode" Die is te vinden in het service menu, waar je dus als gewone sterveling niet in kan.

Maar gelukkig zijn er zoekmachines en zo kun je achterhalen hoe je er in kunt komen.

In de hotelmode geef je de ingang op die het toestel moet gebruiken na het aanzetten.

Daar zal die dus altijd mee opstarten zodra je dat hebt ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Scart kan echt niet meer. Het moet mogelijk zijn om die TV direct op HDMI te krijgen. Kijk eens of die ontvanger en TV zoiets ondersteunen als HDMI-CEC. Bij Sony zal dat wel Bravia Sync heten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...