Ga naar inhoud


Instabiele ontvangst op astra / nederlandse zenders


hels

Aanbevolen berichten

L.S.

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met een stabiele ontvangst van Canal digital zenders op 19.2.

Het speelt eigenlijk al ruim een jaar, maar het lijkt steeds 'erger' te worden.

 

Mijn ontvanger staat continue aan. Als ik de TV aanzet gaat het in het begin wel, maar na verloop van tijd wordt het beeld schokkerig en valt uiteindelijk helemaal weg (niet altijd overigens). De signal rate is in het begin 87 en zakt ook terug als het schokkerig wordt.

Note. Bij slecht weer lijkt het meer voor te komen, maar is ook niet weer altijd het geval.

 

Het gekke is dat ik bij de BBC zenders (op 28) *nooit* een probleem heb. Is altijd stabiel en valt nooit weg (extreem slecht weer daargelaten, maar dat is vanzelf sprekend).

 

Een bijkomend verschijnsel: als ik naar een andere sateliet draai dan 'hangt' het systeem soms. Hij lijkt te blijven steken tussen sateliten en ik heb geen ontvangst meer. Rebooten van DM7000 lost dit probleem niet op. Het enige dat ik dan kan doen is wachten tot er vanzelf weer beeld komt (dit kan duren van 5 minuten tot een aantal uren ...)

 

Zowel mijn DM7000, schotel en de Motor zijn uit 2003.

De DM500 is uit 2004.

 

Een schets van mijn setup:

DM7000 met Gemini 4.7 (in multi boot opgestart).

CCcam (2.1.4 en 2.2 geprobeerd, maar beide zelfde verschijnsel).

Draaibare schotel (ik heb pas geleden een nieuwe LNB geplaatst omdat ik dacht dat die kapot was)

 

'Boven' heb ik een DM500 (ook Gemini 4.7) staan die de kaart leest van mijn DM7000 beneden (NewCS 1.6.7);

deze is verbonden aan een vaste schotel. 'Boven' is de ontvangst altijd goed,

 

Voor mezelf eens op een rijtje gezet wat het kan zijn:

  • DM7000 (tuner ?) stuk ? => maar waarom is BBC op 28 te ontvangen zonder probleem dan ?
  • Motor stuk (corrosie binnenin ???) ? => Maar waarom treed het probleem dan pas na verloop van tijd op (eerste paar minuten zijn altijd probleemloos)
  • LNB stuk ? => Ikheb er twee geprobeerd, maar bijde hebben zelfde verschijnsel; dus lijkt me onwaarschijnlijk
  • CCcam heeft een probleem => Waarom heeft niemand anders dit probleem dan ?
  • Is er een probleem geslopen in de 'basis Image' van mijn Multiboot ? Deze is redelijk oud (weet zelf niet meer of dit een Gemini 3.x of een 4.x is) ?

Resumerend:

 

Ik weet niet echt hoe dit aan te pakken. Ik neig naar compleet herinstalleren van mijn DM7000 (dus gewoon 1 image erop) maar dit is redelijk ingrijpend dus als iemand een ander idee of een oplossing heeft (of het probleem herkent) dan hoor ik het graag!

 

Groet, hels

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan het dus iets zijn van een combinatie van een 'oude' tuner in mijn DM7000 en CCcam ?

 

Als ik er zo op terug kijk is het ongeveer begonnen toen ik ook CCcam ging gebruiken (weet niet precies, maar wel ergens in die tijd).

BBC is niet gecodeerd en heeft probleem niet; de nederlandse zenders (maar ook ongecodeerd BVN) moeten wel gedecodeerd worden.

Of is het puur een Transponder/Oude tuner probleem ???

 

Blijft wel erg vaag. Zijn er ook anderen met een soortgelijk probleem ?

 

Groet, hels

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik zou al eens beginnen met een stukje van je kabels te doen.

Zeker aan de kant van de motor en de LNB.

 

Als je signal rate wegzakt is dat een probleem van de ontvangst.

Dit kan buiten zitten, maar het kan ook aan je tuner liggen.

Soms is het een storing van een DECT telefoon.

 

Image of ccam heeft hier niets mee te maken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Gisteren ben ik maar het dak op geklommen (was de eerste dag dat ik het weer weer aangenaam genoeg vondt ;) om de suggestie van 'jeevanhoof' te proberen.

Dus met tangetje, mesje en een steeksleutel naar boven om de connectoren weer eens 'clean' aan de coax te bevestigen.

 

HET HEEFT GEHOLPEN!!!

 

Zoals het er nu uitziet lijkt mijn motor weer normaal te reageren; ik heb nog geen storingen gekregen. Hopelijk blijft het zo (ook bij wat minder weer), maar ik heb er vertrouwen in!

 

Bedankt voor de tip.

Groet, Hels

aangepast door hels

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...