Ga naar inhoud


kan maar 1 transponder vinden op 23.5


hels

Aanbevolen berichten

Ik heb een tripple quad LNB blok (19.2, 23.5 en 28.2) met aangesloten een XT4000 en een XT7000. Beiden zijn Enigma2 ontvangers en ik kan alle kanalen vinden op alle Satelieten (ook alle Nederlandse op 23.5). Nu heb ik mijn zolder recentelijk opgeknapt en dacht: waarom niet die oude TV met mijn oude DM7000 hier neerzette; ik heb toch nog aansluiting over op bijn LNB blok.

 

Ik kan alle Duitsche zenders vinden op 19.2 en alle Engelse op 28.2. Ik heb zowel HD als SD kanalen gevonden maar natuurlijk alleen ontvangst op de SD kanalen want DM7000 is niet HD.

 

Het opmerkelijke is dat ik op de 23.5 maar 1 transponder kan scannen. Hier zit oa. TV-Letzeburg (oid) op. De Nederlandse kanalen op andere transponders kan ik niet vinden. Ook uit een kanalenlijst die ik met DreamboxEdit erop gezet heb zien helemaal niets...

 

Ik snap dat de meeste Nederlandse zenders HD zijn en ik die niet kan bekijken maar ik zou ze toch moeten kunnen scannen/vinden?

 

Op mijn DM7000 staat een OpenPLI van 2013.  Moet ik nog iets uploaden/aanpassen op mijn DM7000 om dit werkend te krijgen?

 

Het is verder geen super belangrijk issue maar het zou leuk zijn als ik ook de NL (SD) kanalen kunnen kijken (als die er nog zijn tenminste...).

 

Groet, henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM7000s is een DVB-S ontvanger. Kent alleen MPEG2. Dan vind je op Astra 3 bijna niets meer! Ook de 'zogenaamd' in SD uitgezonden zenders gebruiken MPEG4 compressie. De SD geeft in dat geval alleen het beeldformaat aan.. En daar vergissen de mensen zich nog wel eens in...

 

Het toverwoord is satellites.xml

Die is waarschijnlijk net zo oud als de nog aanwezige PLi. 

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet die ontvanger maar helaas 

nog alleen goed voor sd zenders 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de duidelijkheid:

DVB-S SD zenders.

 

Canaldigitaal zendt de SD zenders uit in DVB-S2

Op Astra 3 zijn de DVB-S SD zenders op de vingers van een hand te tellen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze ontvangers zijn nu gewoon nostalgie

Dreambox / 100/ 500s/  500s+/7000/ 7020

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had niet de illusie dat ik veel NL zenders zou kunnen ontvangen op de 'oude' DM7000. Het leek me echter leuk om te proberen...

Ik heb nu begrepen/geleerd dat het door veranderde technologie (SD is ook geevolueerd) ditniet gaat werken.

 

Op de DM7000 kan ik echter nog *veel* Engelse en Duitsche zenders kijken in SD; leuk voor (buitenlandse) gasten toch 😉

 

Dank voor jullie reacties; het was interessant!
--

Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkopen in engeland via internet.Krijg je nog een centje voor want zijn gegeerd voor afrika.Heb mijn oude DM500 verkocht aan 25 euro stuk. Zijn meestal religieuze instellingen die deze opkopen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DM7000s ziet er nog als nieuw uit. Zelfs de films staan er nog op. Ga die zeker niet voor een appel en ei verkopen. Misschien klus ik er wel een servertje van voor internet radio of zo... Staat Pli Jade3 op. Vooral het la Linea poppetje bij booten blijft leuk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei hels:

en Duitsche zenders kijken in SD;

 

Citaat

dass ARD & ZDF das SD-Signal via Satellt bis Mitte 2020 abschalten

 

betekend vertaald

dat ARD & ZDF het SD-signaal medio 2020 via Satelliet zullen uitschakelen.

 

mocht je nog effe tijd hebben op deze aardkloot kun je beter een nieuwe receiver nemen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Tonskidutch:

mocht je nog effe tijd hebben op deze aardkloot kun je beter een nieuwe receiver nemen

Tsja, als die 100% zekerheid had .....

Helaas, ook ongelukjes zitten in een klein hoekje, gezondheid etc. etc.

 

Qua annuïteitsberekening hoef ik niet meer op de toekomst voor te bereiden... 'T is niet anders...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
7 minuten geleden zei Rexodus:

En dat geldt natuurlijk ook voor mijn splinternieuwe old stock Dreambox 600PVR ?

Heb ik weer. :(

ja ook voor jouw pech 

die kan je in een kast zetten is helaas geen hd ontvanger   

dus je staat voor een nieuwe aankoop 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...