Ga naar inhoud


verbruik elektrisiteit te hoog


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

 

Misschien wel een leuk iets (voor mij iets minder ) om het er eens over te hebben.

 

Ik zit bij eletrische leveringsmaatschappij Essent.

Nu bekijk ik de rekening van 2010 , verbruik 7817 kWh.

Hun geschatte verbruik voor 2011 , 8178 kWh

Ik keek nooit naar dit fenomeen om maar ivm scheiding dit toch eens verder bekeken.

Essent beraamd mijn verbruik over 2011 op 8178 kWh per jaar.

Nu zal ik je vertellen.

Ik leef nu alleen samen (sinds oktober 2010) met mijn oudste dochter in een rijtjeshuis (tussenwoning)

Overdag zijn we eigenlijks nooit thuis , dochter zit de hele dag op school en ik zelf ben de hele dag aan het werk.

Dus overdag geen verbruik.

"s avonds als we thuis komen , gaat aan de tv , satellietontvanger , en alleen een schemerlampje 40 watt.

Even douchen na het eten (licht aan in de badkamer) en na een half uur zeg maar gaat deze ook weer uit.

"s avonds gaat dan de tv bij de dochter aan op haar kamer van rond 19.00 - 22.00 uur.

Overdag staat in mijn terrarium een lamp van 80 watt te branden , deze gaat 's morgens 7.00 uur aan en 's avonds 22.00 uur weer uit.

De wasmachine draait ongeveer 3 keer per week (op 30 Gr) en nu gebruiken we de droger weer ook 3 keer per week.

Verbruik van de HR combi ketel (3 jaar geleden aangeschaft) denk ik niet erg hoog , alleen 's avonds douchen afwas en nu de de cv aan deze gaat aan 's middags rond 17.00 uur en uit rond 20.00 uur (naar een graad of 18)

 

Wat er dus aan staat een hele dag bij ons thuis.

 

Een koelkast.

Een pc , voeding van 600 watt (da's altijd al standaard geweest).

Een lamp van 80 watt.

 

"s avonds dus een tv , satelliet ontvanger schemerlampje.

CV ketel (3 uurtjes).

Ik heb her en der gevraagd bij kenissen van me en er is 1 bij die heeft zowat de hele dag alles aan staan (3 kinderen).

Deze heeft niet een hoger verbruik rond de 4000 kWh , ik verbruik dus iets meer als het dubbele.

Wat is nu de beste oplossing om te gaan uitzoeken hoveel ik nu daadwerkelijk verbruik , als ik het zo zie verbruik ik echt geen 8178 kWh

Ik ben in bezit van de zgn slimme meter.

 

Ik ben van alles uit aan het vinden maar ik kan niets vinden wat nu extra stroom verbruikt.

Nou misschien dat iemand me wijzer kan maken over mijn hoge verbruik.

Alvast bedankt voor reactie's

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor ongeveer 15 euro koop je een verbruiksmeter. Die steek je in het stopcontact en daarin weer de gebruiker. Daarmee kun je het gebruik meten per uur van de betreffende gebruiker. Doe dat beurtelings bij elk apparaat/lamp etc. Daarme kun je van elk apparaat het gebruik bepalen en het totaalgebruik meten.

Ik denk dat die "slimme" meter alleen maar slim is voor de energieleverancier. Ook die kun je laten meten, maar ik geloof dat dat een vrij kostbare zaak is.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die PC kan het niet zijn. 3 keer per week wassen en drogen is veel duurder.

 

Ik adviseer je de Wattcher te kopen. Die laat je actuele verbruik zien. Heel interessant om te zien wat je verbruikt als jij denkt dat alles uit staat.

 

Ik zit zelf nu zo rond de 6000Kwh en dat kan ik verklaren door thuiswerken (en dus alles aan), 5 buitenlampen, elektrische vloerverwarming in de badkamer, 2 koelkasten en een oude CV. Jij zou echt veel minder moeten kunnen. Dus:

 

Bepaal eerst je nul-verbruik

Als die hoog is zet dan nog eens wat apparaten uit

Laat je meter nakijken.

 

Suc7

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad erg hoog voor een rijtjeshuis. Kennissen van ons hadden recent ook zo iets. Die zijn achter de boosdoener gekomen door de diverse groepen in en uit te schakelen, en te kijken welke invloed dat op de snelheid van de meter had, zo ontdekten ze welke groep de hoofdschuldige was, en uiteindelijk kwamen ze op een vrijwel lege, oude koelkast die in een schuurtje anex tuinhuisje stond, en vrijwel continue aan het draaien was.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even nakijken of je ergens electrische (vloer)verwarming hebt. Dát is namelijk erg duur... ook een electrisch handdoekenrek is duur, zo een ding verbruikt ca 150 watt per uur zolang hij aanstaat... dat is minimaal 3 KWh per dag !!

Ik heb naar Zweedse gewoonte veel licht in huis en ook buiten brand er steeds licht... alles wel spaarlampen. Ik heb een airco in de slaapkamer en een in de woonkamer. Wassen... ja, maar zó vreselijk duur is dat ook weer niet hoor... drogen kost afhankelijk van de droger ca 2500 W om 5 kg katoen kastdroog te maken als het bij 1400 toeren gecentrifugeerd werd. 3x per week zou dus 7.5 KWh zijn... x 50 weken is dus 375 KWh voor de droger... Dat loopt dus echt niet zo een vaart.

Volgens mij is het verwarming, of eventueel warm water wat electrisch verwarmd wordt. Dat zijn in zweden ook de dingen die maken dat je 25 000 KWh moet afreken ;) zonder verwarming is dat een stuk minder... ca 4 000 - 5 000 KWh is normaal in NL.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...