Ga naar inhoud


Harde schijf problemen


Geuze

Aanbevolen berichten

Goede dag

 

Ik heb sinds 5 dagen een Dreambox 7020 HD. Ik wist niets van de Dreambox. Dankzij dit forum heb ik de Dreambox klaar inclusief de editor.

Wat ik nu nog heb is een probleem met de harde schijf. Deze heb later in de Dreambox ingebouwd. Ik heb vernomen dat de Dreambox de schijf zelf erkent en dan werkend maakt. Dat is bij niet zo. Toen de schijf ingebouwd was heb ik geprobeerd een opname te maken met de direct "REC" knop.

Het antwoord was "geen HHD aanwezig". In het menu heb ik geprobeerd de schijf te initialiseren. Het resultaat is een lange lijst met foutmeldingen.

Nu houd het voor mij op. De schijf is van het merk Samsung, model HD502HI.

Wie heeft hiermee ervaring.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede dag

 

Ik heb sinds 5 dagen een Dreambox 7020 HD. Ik wist niets van de Dreambox. Dankzij dit forum heb ik de Dreambox klaar inclusief de editor.

Wat ik nu nog heb is een probleem met de harde schijf. Deze heb later in de Dreambox ingebouwd. Ik heb vernomen dat de Dreambox de schijf zelf erkent en dan werkend maakt. Dat is bij niet zo. Toen de schijf ingebouwd was heb ik geprobeerd een opname te maken met de direct "REC" knop.

Het antwoord was "geen HHD aanwezig". In het menu heb ik geprobeerd de schijf te initialiseren. Het resultaat is een lange lijst met foutmeldingen.

Nu houd het voor mij op. De schijf is van het merk Samsung, model HD502HI.

Wie heeft hiermee ervaring.

 

Groet

 

Hans

je moet effe jou schijf formateren in de dreambox 7020HD

druk effe menu > systeem>ok>harde schijf en druk daar op formateren daar zal ook wel staan dat je nu zogezegt e film op de flach laad verander daar effe dat naar je harde schijf veel sucses erme

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo moderator

 

Ik heb OpenPli er op staan. Deze funktioneert prima, is mij geadviseerd.

Wanneer ik de schijf formateer moet ik de rode knop drukken. Daarna knop "ja" aangeklikt daarna gebeurt er niets meer. ik zie geen beweging.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo moderator

 

Ik heb OpenPli er op staan. Deze funktioneert prima, is mij geadviseerd.

Wanneer ik de schijf formateer moet ik de rode knop drukken. Daarna knop "ja" aangeklikt daarna gebeurt er niets meer. ik zie geen beweging.

 

Hans

kan je ook niet met de links of rechtse pijltoets daar wat veranderen bij jou schijf instellingen aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles teruggestuurd naar de leverancier.

Ik krijg de set terug werkend zeggen ze.

Dus ik ben benieuwd.

 

Groet

 

Hans

aangepast door Michel
nieuwe vragen, nieuw topic a.u.b.

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Geuze,

 

Ik ben benieuwd of je ook te horen krijgt waar het aan ligt dat je de HDD niet kon formateren.

Ik heb hetzelfde probleem, maar als ik ga naar menu>systeem>ok>harde schijf

dan staat daar nergens iets over formateren.

 

Heb mijn leverancier al meerdere keren dit probleem per email voorgelegd, maar

krijg tot op heden geen oplossing. Ze zeggen alleen dat ik de HDD moet formateren.

Maar dat kom ik nergens tegen in het menu.

 

Indien er anderen zijn die dit lezen en een oplossing weten, dan hoor ik dat graag.

DM7020HD Openpli 2.1 DVB-S2 en C, HDD 1TB

Geotrack SG 107, Archsat 90 cm.

Technisat Multytenne met Samsung D7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je geen 'harde schijf' menu ziet onder menu->instellingen->systeem, dan wordt de harde schijf niet gezien.

 

Er zijn dan 4 mogelijkheden:

 

1. Harddisk is stuk

2. Dreambox stuk

3. Niet goed aangesloten

4. Een idioot grote harde schijf die door het OS niet gelezen kan worden.

 

1 en 2 acht ik onwaarschijnlijk.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel

 

HDD is 1 TB

 

Ik denk zelf ook aan de mogelijkheid dat leverancier e.e.a. niet

goed heeft aangesloten. Heb hem dat ook al voorgelegd, maar

wacht nog op een reactie.

 

m.vr.gr.

 

Peter

DM7020HD Openpli 2.1 DVB-S2 en C, HDD 1TB

Geotrack SG 107, Archsat 90 cm.

Technisat Multytenne met Samsung D7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik moet wel zeggen dat verkeerd aansluiten bij de DM7020HD wel heel erg lastig is.

 

Dat kan eigenlijk niet fout gaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

dat heb ik op de filmpjes op YouTube ook gezien. Is erg simpel.

Ik ga morgen de satellietleverancier bellen en je hoort

nog hoe het afloopt.

 

m.vr.gr.

 

Peter

DM7020HD Openpli 2.1 DVB-S2 en C, HDD 1TB

Geotrack SG 107, Archsat 90 cm.

Technisat Multytenne met Samsung D7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb ook hetzelfde probleem met een 1TB HDD , in de open PLI

wil deze niet nemen... dwz ik formateer ze op een PC en nadien stop ik dzez in de Dreambox

eerst vind hij het path niet

na tijdje werkt het toch je kan opnemen gedurende een 5 tal min en dan loopt het verkeert

crash log etc...

Weet iemand hoe je een HDD van 1 TB onder open PLI kan laten werken ? kleinere HDD is geen problem maar het ziet er naar uit dat openPLI dergerkijke HDD niet ondersteund

 

Graag Help ....

aangepast door Michel
email adres verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ééns aan gedacht dat het ook kan zijn dat niet alle harddisks het doen in een dreambox ongeacht welke image je draaid.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...