Ga naar inhoud


reactie op reclame: "tv vlaanderen de goedkoopste" is een LEUGEN!


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

@candisa:ik hou je reviews in het oog.Belgacom ligt hier niet binnen,dus persoonlijk testen kan ik niet.

 

@sattv4iedereen:Decoders schelen inderdaad gigantisch.Toen ik even met het verboden abbo ook TVV ontving op de VU+ was dat beeld in HD ook stukken beter (natuurlijker) dan met de HD digicorder van Telenet.Goed te zien op een 46" full LED lcd.

 

Op.de gecertificeerde ontvangers van TVV heb ik nooit zo'n goed beeld gezien als bij Telenet. Nu ik sattv eens met een VU+ geprobeerd heb,weet ik wel beter.

 

Wat me écht tegenhoudt om voluit voor sattv te gaan is dat gedurende een onweer,maar zeker gedurende een sneeuwbui de ontvangst nagenoeg nihil is. Bij klare hemel haal ik 90% op alle satellieten.En schotel is ongeveer een meter diameter.

een abonnement bij tn is zeker geen 100% garantie op beeld,toen ik eventjes bij mijn ouders was,zonder schotel,had ik een abonnement bij tn via hun digitale weg.tijdens de winter heb ik vaak op "mijn" digibox de foutmelding gezien van "hun" (professionele) ontvangers,dus geen beeld.nu is het misschien allemaal aangebracht via glasvezelkabel,maar vroeger niet.ik erger mij er niet aan,als het eens sneeuwt,dat ik niet kan kijken,indien te erg,bestaat er DVB-T, of een vroegere opname,die ik al heb opgenomen.

tijdens een (zwaar) onweer,kijk ik nooit,en,kan ook bij de andere zonder beeld zitten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ iedereen.

ik heb dus alle vormen van abonnementen gehad om te kijken en te testen,en ik durf te schrijven,dat iedere ontvanger het wel eens ophoudt te werken,en een stekker uit,in nodig is.als je een bc decoder moet zo heropstarten,vindt ik het zeer nadelig,dat het zo lang duurt,vooraleer je beeld hebt.weet je welk beeld ik ook kon smaken?dat was een beeld uitgezonden en eventueel gecodeerd in d2mac (analoog tijdperk).toen ik via d2mac keek naar tv 1000,was voor mij dit beeld het mooist,zelf nu kan ik deze zendergroep nog meer beamen dan TVV.om te besluiten,vind ik dat ze exlusiviteitscontracten via één tv aanbieder zouden moeten verbieden.

prettige feesten nog,zonder veel beelduitval :grin:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die exclusiviteitscontracten zijn inderdaad een plaag. Ik heb het dan niet over het voetbal, want dat interesseert mij voor geen meter, maar als hobby-kokkin zou ik het niet erg vinden mocht de zender Njam! ook via TVV en BGC beschikbaar worden...

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

BELANGRIJKE MEDEDELING ivm BelgacomTV:

Uit mijn vorige posts zal waarschijnlijk gebleken zijn dat we er tevreden van zijn, ondanks enkele gebreken...

 

Wel, you get what you pay for: na amper enkele dagen kreeg de decoder reeds kuren (niet alle zenders zichtbaar in de EPG, zeer traag zappen, haperend geluid bij sommige HD zenders...) die niet te wijten zijn aan de lijn, want deze heeft meer dan genoeg headroom om de maximale downstream capaciteit van zowel ons internetabonnement als de BelgacomTV decoder tegelijk aan te kunnen...

 

Het resultaat: wij zijn nu aan het kijken of we kunnen opzeggen wegens niet tevreden (nog maar enkele dagen klant en telefonisch aangevraagd, niets ondertekend).

We gaan sowieso over naar Telenet, zo snel mogelijk. Als we kunnen opzeggen is dit dus per direct, anders is het wel na een jaar sukkelen...

 

Vergeet dus de positieve berichten, ook al is BelgacomTV de goedkoopste, het is het geld niet waard, naar onze mening kun je toch beter wat meer neertellen en Telenet nemen. Als je de telefonie via een onafhankelijke VOIP-provider laat lopen en dus enkel internet+tv neemt, is Telenet niet eens noemenswaardig duurder dan Belgacom (€2,-/mnd inclusief kabelabonnement).

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat dit ook bij Belgacom het geval is, ik heb de vraag gesteld op het forum van Belgacom en een privé-bericht gestuurd naar "Eva van Belgacom" (de account van de helpdeskmedewerkers).

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen contact gehad met Belgacom, gewoon telefonisch: BelgacomTV wordt eerstdaags weer opgezegd, kostenloos, enkel die paar dagen abonnement te betalen natuurlijk.

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

BELANGRIJKE MEDEDELING ivm BelgacomTV:

Uit mijn vorige posts zal waarschijnlijk gebleken zijn dat we er tevreden van zijn, ondanks enkele gebreken...

 

Wel, you get what you pay for: na amper enkele dagen kreeg de decoder reeds kuren (niet alle zenders zichtbaar in de EPG, zeer traag zappen, haperend geluid bij sommige HD zenders...) die niet te wijten zijn aan de lijn, want deze heeft meer dan genoeg headroom om de maximale downstream capaciteit van zowel ons internetabonnement als de BelgacomTV decoder tegelijk aan te kunnen...

 

Het resultaat: wij zijn nu aan het kijken of we kunnen opzeggen wegens niet tevreden (nog maar enkele dagen klant en telefonisch aangevraagd, niets ondertekend).

We gaan sowieso over naar Telenet, zo snel mogelijk. Als we kunnen opzeggen is dit dus per direct, anders is het wel na een jaar sukkelen...

 

Vergeet dus de positieve berichten, ook al is BelgacomTV de goedkoopste, het is het geld niet waard, naar onze mening kun je toch beter wat meer neertellen en Telenet nemen. Als je de telefonie via een onafhankelijke VOIP-provider laat lopen en dus enkel internet+tv neemt, is Telenet niet eens noemenswaardig duurder dan Belgacom (€2,-/mnd inclusief kabelabonnement).

Als je al de berichten leest,is geen enkel aanbieder vrij van storingen/onderbrekingen.is dit met al die technisch en elektronisch materiaal dat ze gebruiken,wel mogelijk?zowel bij tn/bc,is bij digitale tv,meer nodig dan een decoder alleen.als er daar iets verkeerd gebeurd,dan heb je pech.mijn broer heeft ook ooit problemen gehad bij tn,maar dat lag na maanden zoeken niet aan hen,maar aan eandis.na dreigen,hebben ze de fout in de straat hersteld.dus ja,er moet ook niet veel gebeuren op het elecktriciteitsnet,vooraleer er iets misloopt.Vroeger op den boerenbuiten,moest ik een autotransfo (niet van de auto,maar een elecktricien zal wel beter weten) voor de multichoice decoder steken,om stabiel beeld te hebben.ik zal ze niet goed praten,maar eens je net (laten) controleren,en misschien weet je meer.ik had vroeger een tn modem met batterij,en ik had zuivere gesprekken op de batterij,dan als die op het net aangesloten was.zo zie je maar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds we een Bbox2 hebben, hebben we totaal geen last van uitval van het internet of zo, en digitale tv loopt bij Belgacom via dat internet. Het ligt volgens mij grotendeels aan de box en voor een stuk aan te harde compressie van sommige zenders... In ieder geval, in ons huurappartementje destijds hadden we een vrij instabiele elektriciteit en toch nooit miserie met Telenet...

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij,ik heb ze alle 3 gehad en Telenet is en blijft het beste naar betrouwbaarheid en aanbod toe.

En wat de prijs betreft veel verschillen zitten er niet in.

Alles heeft zijn voor en nadelen.

Een ding weet ik wel Tv Vlaanderen is klote,maar het beeld is het beste

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ze nu ook alle 3 gehad en ben akkoord, Telenet is voor betrouwbaar tv kijken ideaal, daarom zullen wij het nu ook terug nemen...

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Een telenet digicorder die uitvalt en die je opnieuw moet intialiseren waarbij al jouw opnames gewist zijn is niet acceptabel voor mij.

 

2. Een belgacom verbinding die beperkt is to ADSL (4mbit/s) kan nooit een mooi HD beeld opleveren. HD kan sowieso ziet met deze transfer rates. VDSL is niet beschikbaar bij mij.

 

3. TVV blijft de beste keus niettegenstaande al hun ge-ouwehoer de laatste tijd.

Ik kan 3 programma's tegelijkertijd opnemen en nog één kijken.

Loopt een box vast dan is ie na 2 minuten opnieuw opgestart.

De ingebouwde harde schijf wordt niet gewist wanneer je de box opnieuw flasht.

Je kunt diverse skin installeren, waarbij de informatie wordt weergegeven op de manier die jou het best lijkt.

Indien nodig kun je ook nog de skin aanpassen aan Uw wensen.

Dit alles als je met een eigen box kijkt. bv. een VU+ duo, Dreambox of ander linux ontvanger.

En in tegenstelling tot het algemeen geloof is dit compleet legaal.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Een telenet digicorder die uitvalt en die je opnieuw moet intialiseren waarbij al jouw opnames gewist zijn is niet acceptabel voor mij.

 

2. Een belgacom verbinding die beperkt is to ADSL (4mbit/s) kan nooit een mooi HD beeld opleveren. HD kan sowieso ziet met deze transfer rates. VDSL is niet beschikbaar bij mij.

 

3. TVV blijft de beste keus niettegenstaande al hun ge-ouwehoer de laatste tijd.

Ik kan 3 programma's tegelijkertijd opnemen en nog één kijken.

Loopt een box vast dan is ie na 2 minuten opnieuw opgestart.

De ingebouwde harde schijf wordt niet gewist wanneer je de box opnieuw flasht.

Je kunt diverse skin installeren, waarbij de informatie wordt weergegeven op de manier die jou het best lijkt.

Indien nodig kun je ook nog de skin aanpassen aan Uw wensen.

Dit alles als je met een eigen box kijkt. bv. een VU+ duo, Dreambox of ander linux ontvanger.

En in tegenstelling tot het algemeen geloof is dit compleet legaal.

 

Willy

Je praat hier over de oude generatie hdcorders, met de AD2100 zeeeer weinig tot geen problemen.

Start snel op, tripple tuner, geen 1000 euro moeten neerleggen voor een dreambox8000.

Geen gezeik met slecht weer.

Geen transponders die er heel de avond uitliggen wegens een storing.

VOD, nieuws en dergelijke gratis wat toch gemakkelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...