Ga naar inhoud


reactie op reclame: "tv vlaanderen de goedkoopste" is een LEUGEN!


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

astro iris: Dat is wat Belgacom u wilt doen geloven! BelgacomTV is NIET gratis bij telefoon en internet!

Het klopt dat de prijs van een pack telefoon + internet + tv hetzelfde kost als dat telefoonabonnement + internetabonnement...

Maar je kan ook een pack telefoon + internet nemen, en ook dan krijg je al een mooie korting.

 

Bvb:

Classic telefonie: 20 euro

Internet Comfort: 34 euro

Samen is dat 54 euro, wat overeen komt met het pack Classic telefonie + Internet Comfort + TV Comfort...

 

Maar je kan ook het pack Classic telefonie + Internet Comfort nemen aan 45 euro/maand, scheelt toch €9,-/maand!

Als je genoeg hebt met 50GB trafiek ipv 100GB, kun je zelfs voor Classic + Internet start (niet verkrijgbaar in pack met TV!) gaan à 38,-/maand, wat €16,-/maand goedkoper is!

 

Akkoord, met €16,-/maand heb je nog geen Telenet digitale TV, dat kost namelijk ongeveer €22,-/maand voor kabeldistributie + huur digicorder, maar je kan wel nog een tweede, derde, vierde... tv-toestel, videorecorder, hdd-recorder... analoog aansluiten zonder meerkost.

Als je bij Belgacom 2 TV's wilt aansluiten, moet je nog een decoder bij huren à €6,-/mnd, en als je dat bij die €16,-/mnd verschil telt, kom je exact op die €22,-/mnd voor Telenet.

 

Achteraf bekeken snap ik waarom Belgacom de klanten probeert wijs te maken dat hun digitale TV gratis is voor telefonie + internet klanten, want een gegeven paard kijk je nu eenmaal niet in de mond...

Het is echter geen gegeven paard, maar een paard waar je voor betaalt en het heeft me toch een stinkende bek vol rotte tanden!

 

 

Over Telenet: Wij hebben nooit last gehad van verloren opnames, ook niet die éne keer dat we een factory reset moesten doen door eigen fout (resolutie ingesteld die de TV niet kon hebben en daardoor geen beeld meer). Dit is ongeveer 2 jaar geleden, dus het vorige model HD Digicorder...

Ik vermoed dat het regelmatig crashen iets is wat nog meesleept vanuit de oer-boxen en -corders, die inderdaad na verloop van tijd kuren kregen omdat ze de nieuwere firmware niet meer konden hebben...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf bekeken snap ik waarom Belgacom de klanten probeert wijs te maken dat hun digitale TV gratis is voor telefonie + internet klanten, want een gegeven paard kijk je nu eenmaal niet in de mond...

Het is echter geen gegeven paard, maar een paard waar je voor betaalt en het heeft me toch een stinkende bek vol rotte tanden!

 

 

 

Tja, er zullen nu eenmaal 1,2 miljoen dommeriken zitten in België zeker... :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coliseo: dommeriken, gierigaard, naïevelingen... of mensen die braaf hun jaar uit doen en na/tijdens dat jaar ondertussen weer vervangen raken door nog veel meer BelgacomTV klanten dankzij de zoveelste reclamespot waarin iedereen met Belgacom telefonie+internet zónder televisie voor dom wordt uitgescholden, omdat het zogezegd gratis is...

Kijk, mij mogen ze dat BelgacomTV gratis geven hoor, ik heb namelijk Belgacom Classic telefonie en Belgacom Internet Start, wat in totaal een goeie €38,-/mnd kost. Als ze me voor dat bedrag er BelgacomTV gratis bij doen, dan mogen ze dat gerust doen.

De realiteit is echter dat ik ofwel het pack telefonie+tv moet nemen met Internet Start er naast, ofwel het pack telefonie + internet comfort + tv. Beide mogelijkheden kosten dik €50,-.

Je moet mij eens uitleggen hoe iets gratis kan zijn als je er voor moet bijleggen?

 

Kabeltje87: Er wordt gesproken van een digicorder die enkele dagen losgekoppeld wordt van het netwerk en daarna terug aangesloten wordt.

Zo iets doe je normaal nooit. Normaal laat je de netwerkkabel inzitten en zet je de digicorder hooguit een minuutje stroomloos bij problemen. Dit hebben wij destijds wel een paar keer moeten doen (welke satellietontvanger loopt nooit vast als deze 24/7 aan staat?), maar nooit opnames verloren...

Bij mijn ouders staat zelfs een digicorder die enkel via de kabel is aangesloten, het zou te veel werk geweest zijn om een UTP-kabel te leggen van modem (op zolder) naar digicorder (gelijkvloers), dus hebben ze dat niet gedaan. Deze werkt na meer dan een jaar nog steeds prima en alle opnames die ze er ooit mee gemaakt hebben, staan er nog gewoon in.

Volgens mij werkt die digicorder zelfs stabieler zonder interactiviteit, want de digicorder van mijn ouders werkt al meer dan een jaar zonder 1 keer stroomloos te moeten zetten of resetten...

 

Aan Test-Aankoop hecht ik overigens weinig waarde. Ik weet niet of Test-Aankoop bewust negatieve testresultaten uitlokt of er zelfs ronduit over liegt, of als ze gewoon niet overweg kunnen met wat ze testen en niet kunnen tellen...

...maar ik heb in het verleden al bij allerlei andere vergelijkingen e.d. gemerkt dat de "middenmoot" in hun tests, in praktijk het beste/goedkoopste/degelijkste/... blijkt te zijn en hetgene wat ze ophemelen vaak net zo rampzalig, zoniet slechter/duurder/fragieler/... is dan hetgene dat ze het hardste afkraken!

Dit is uit eigen ervaring!

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Een telenet digicorder die uitvalt en die je opnieuw moet intialiseren waarbij al jouw opnames gewist zijn is niet acceptabel voor mij.

 

2. Een belgacom verbinding die beperkt is to ADSL (4mbit/s) kan nooit een mooi HD beeld opleveren. HD kan sowieso ziet met deze transfer rates. VDSL is niet beschikbaar bij mij.

 

3. TVV blijft de beste keus niettegenstaande al hun ge-ouwehoer de laatste tijd.

Ik kan 3 programma's tegelijkertijd opnemen en nog één kijken.

Loopt een box vast dan is ie na 2 minuten opnieuw opgestart.

De ingebouwde harde schijf wordt niet gewist wanneer je de box opnieuw flasht.

Je kunt diverse skin installeren, waarbij de informatie wordt weergegeven op de manier die jou het best lijkt.

Indien nodig kun je ook nog de skin aanpassen aan Uw wensen.

Dit alles als je met een eigen box kijkt. bv. een VU+ duo, Dreambox of ander linux ontvanger.

En in tegenstelling tot het algemeen geloof is dit compleet legaal.

 

Willy

 

ik heb telenet bijna een jaar en men box is nog nooi uitgevallen ,maar men tv vlaanderen prutsgedoe valt regelmatig uit

En men schijf is nog nooit gewist,ik denk dat je spreekt van jaren terug

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron Test-Aankoop:

 

 

Willy

 

waar slaat dit op

moest men alle problemen van tv vlaanderen eens in de media zetten het staat vol

Ik denk dat de telenetboxen veel beter gemaakt zijn dan hun philips prutsontvangers dat je wekelijks moet up-daten om hun constante frequentiewissels door te voeren

oudere mensen kunnen daar geen weg mee en moeten steeds de dealer bellen om dit op te lossen,maar dat is msshn hun strategie

 

Ik weet een ding binnenkort veel ijskrabbers op de markt en ik hoop dat ik juist ben

aangepast door thierry

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

oudere mensen kunnen daar geen weg mee en moeten steeds de dealer bellen om dit op te lossen,maar dat is msshn hun strategie

 

Dit is niet alleen bij TVV en voor oudere mensen.

Ik ken verschillende personen, hoger onderwijs genoten - zelfs één die momenteel werkt in de IT sector - en dertigers, die bij uitval van hun telenet decoder de dealer bellen om hem te resetten.

 

Natuurlijk als je met een linux ontvanger wil werken om TVV te ontvangen dan dien wel enig technisch inzicht te hebben. En ook niet vies zijn om iets zelf te proberen. Enig computer inzicht is ook gewenst.

Bij de laatste problemen van TVV heb ik een week gesukkeld voor het opgelost was. En hier is geen dealer aan te pas gekomen.

 

Waar je wel gelijk in heb is de Philips prutsontvangers. Grotere bagger nog niet gezien.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Een telenet digicorder die uitvalt en die je opnieuw moet intialiseren waarbij al jouw opnames gewist zijn is niet acceptabel voor mij.

 

2. Een belgacom verbinding die beperkt is to ADSL (4mbit/s) kan nooit een mooi HD beeld opleveren. HD kan sowieso ziet met deze transfer rates. VDSL is niet beschikbaar bij mij.

 

3. TVV blijft de beste keus niettegenstaande al hun ge-ouwehoer de laatste tijd.

Ik kan 3 programma's tegelijkertijd opnemen en nog één kijken.

Loopt een box vast dan is ie na 2 minuten opnieuw opgestart.

De ingebouwde harde schijf wordt niet gewist wanneer je de box opnieuw flasht.

Je kunt diverse skin installeren, waarbij de informatie wordt weergegeven op de manier die jou het best lijkt.

Indien nodig kun je ook nog de skin aanpassen aan Uw wensen.

Dit alles als je met een eigen box kijkt. bv. een VU+ duo, Dreambox of ander linux ontvanger.

En in tegenstelling tot het algemeen geloof is dit compleet legaal.

 

Willy

opmerking bij 2:

belgacom levert geen HD zenders bij een adsl lijntje.je krijgt enkel de sd kanalen erdoor.en ja,ik begrijp,dat bctv niet altijd gunstig kan zijn.

daarom waarschijnlijk ook,dat scarlet enkel tv levert,als je een vdsl2 lijn kan krijgen.

belgacom heeft ook het nadeel,dat ze op bepaalde plaatsen met oeroude bekabeling zijn.

telenet heeft het geluk,dat er overal kabels liggen,maar moet toch componenten vervangen,kabel bijplaatsen al of niet glasvezel.

er zijn er hier die spreken,over snelheidsverlies,bij aanzetten decoder,maar als ik vroeger de snelheid in de namiddag mat bij tn,had ik altijd relatief meer dan 's avonds.

ik denk dat het moeillijk is,om een vergelijking te maken,zodus ik schrijf:voor volgend jaar wens ik iedereen de beste tv leverancier,hetgene dat het ook mag zijn,als het maar voor haar/hij goed is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet alleen bij TVV en voor oudere mensen.

Ik ken verschillende personen, hoger onderwijs genoten - zelfs één die momenteel werkt in de IT sector - en dertigers, die bij uitval van hun telenet decoder de dealer bellen om hem te resetten.

 

Natuurlijk als je met een linux ontvanger wil werken om TVV te ontvangen dan dien wel enig technisch inzicht te hebben. En ook niet vies zijn om iets zelf te proberen. Enig computer inzicht is ook gewenst.

Bij de laatste problemen van TVV heb ik een week gesukkeld voor het opgelost was. En hier is geen dealer aan te pas gekomen.

 

Waar je wel gelijk in heb is de Philips prutsontvangers. Grotere bagger nog niet gezien.

 

Willy

zoals je schrijft bij de linux ontvangers,is het een beetje spelen en zoeken om het beeld te hebben,en moet er soms "iets" nieuws in.als men van linuxontvangers iets kent,is het een klein kunstje daar settingslijsten in te proggen.

ik moet wel opmerken,dat mijn ouders een philips hebben,waarmee je ook kan opnemen,en ik moet zeggen,dat ze bij mijn ouders niet veel problemen hebben.als is er wel eens een vloek,als er een firmware/sattings- update is.maar ja,dat gebeurt bij andere ontvangers ook.helaas kunnen ze niet met een linux ontvanger weg,anders zou het goedkoper zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben ook niet zo'n crack in al dat setting en update gedoe. (ben een naoorlogse babyboomer) Mijn ontvanger was een technomate 1500 en ik moet zeggen dat die altijd goed zijn diensten heeft bewezen, tot hij een paar maanden geleden de geest gaf. Gezien ik reeds 2 jaar Belgacom internet plus telefonie had en ook gebruik kon maken van tv aanbod (waar ik stom genoeg nog geen gebruik van maakte), was de rekening vlug gemaakt. Ik betaalde tot nog toe mijn TVV Basic+ (19,5 euro/maand) + mijn Belgacom (56,5euro/maand, ja ik zit met jongeren in huis die nogal wat down laden). Nu nog een nieuwe sat HD recorder aanschaffen was dus geen optie. ik blijf wel satelliet kijken via mijn 3 schotels, zei het dan fta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BELANGRIJKE MEDEDELING ivm BelgacomTV:

Uit mijn vorige posts zal waarschijnlijk gebleken zijn dat we er tevreden van zijn, ondanks enkele gebreken...

 

Wel, you get what you pay for: na amper enkele dagen kreeg de decoder reeds kuren (niet alle zenders zichtbaar in de EPG, zeer traag zappen, haperend geluid bij sommige HD zenders...) die niet te wijten zijn aan de lijn, want deze heeft meer dan genoeg headroom om de maximale downstream capaciteit van zowel ons internetabonnement als de BelgacomTV decoder tegelijk aan te kunnen...

 

Het resultaat: wij zijn nu aan het kijken of we kunnen opzeggen wegens niet tevreden (nog maar enkele dagen klant en telefonisch aangevraagd, niets ondertekend).

We gaan sowieso over naar Telenet, zo snel mogelijk. Als we kunnen opzeggen is dit dus per direct, anders is het wel na een jaar sukkelen...

 

Vergeet dus de positieve berichten, ook al is BelgacomTV de goedkoopste, het is het geld niet waard, naar onze mening kun je toch beter wat meer neertellen en Telenet nemen. Als je de telefonie via een onafhankelijke VOIP-provider laat lopen en dus enkel internet+tv neemt, is Telenet niet eens noemenswaardig duurder dan Belgacom (€2,-/mnd inclusief kabelabonnement).

ik heb gisteren voor de eerste keer er ook in gelukt,de belgacom decoder "tilt" te doen slaan.enkel standby en eruit was genoeg.en vanmorgen een kleine netwerkonderbreking.wie hier foutief is weet ik niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast technoboy

Omgekeerd lezen, ze zijn de duurste, deze heren houden er een bizarre logica op na hoor, en voor die prijzen moet je ook nog leven met allerlei beperkingen, hé we zijn niet gek hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur qua abonnement zijn ze de goedkoopste als je maar 1 TV hebt of in staat bent met 1 kaartje op meerdere TV's te kijken/opnemen: Telenet kost ruim €14,-/mnd aan abonnementskosten, Belgacom €12,50/mnd...

 

Maar bij Belgacom krijg je interessante pack-prijzen en is bovendien de huur van een decoder goedkoper. Bij Telenet kost een ontvanger/recorder evenveel om te huren (€8,-/mnd) als bij TVV, maar kan je wel zo veel extra toestellen aansluiten als je wilt zonder een decoder bij te moeten huren/kopen en zonder extra abonnementskosten te betalen...

 

Er is altijd wel een manier van rekenen die voor de aanbieder in kwestie zorgt dat die de goedkoopste lijkt...

Zelf narekenen (zo zijn wij bij Belgacom uitgekomen) en ook goed kijken naar de prijs/kwaliteit (en zo gingen we van Belgacom naar Telenet), dat is nog altijd het beste...

 

Hopelijk komt er een interessant aanbod op de kabel wanneer deze wordt opengesteld aan alternatieve providers, en laat daar aub minstens ééntje tussen zitten die smartcards levert die ook effectief werken in een CAM of DVB-C-ontvanger met kaartlezer...

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast technoboy

Als je alleen het abo in rekening brengt, kan dat kloppen, maar de realiteit is dat je een module+smartcard+akivatie erbij moet tellen, en daar rekenen ze natuurlijk stevig door (en de winst weten ze maar alte goed eruit te halen), en dan volgt nog de hele installatie (schotel-lnb-steun-kabels(+werk)-dure ontvangers.....) en al deze spullen hebben geen lang leven te gaan.

En dan heb nog de onbetrouwbaarheid van het sat signaal, dat je bijna verpicht om nog iets anders in huis te hebben om bij uitval, niet naar een zwart scherm te hoeven staren.

En van prijsverhogingen hebben ze ook kaas gegeten, het is deze maand weeral prijs.

O ja, Telenet werk hier nier wegens verouderde infrastruktuur de wijk, analoog is redelijk slecht en digitaal hopeloos, VDSL is niet beschikbaar dus Belgacom of Scarlet valt af.

Deze week heb ik vooruitzichten op een buitenlandse Satt provider, dat kan nog wel eens iets worden.....

En met de prijsverhoging van deze maand bij TVV, kan ik onmiddelijk opzeggen volgens hun eigen bewering, laat dit nog eens natrekken en als als klopt staat het op de helling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...