Ga naar inhoud


Bitrate CanalDigitaal vs Ziggo kabel


Cybex

Aanbevolen berichten

Inderdaad, maar ligt dat aan CDS of aan de aangeleverde content?

 

Ik kan je verzekeren dit ligt niet aan de aangeleverde content, CD en gebruikte bitrate door hen is de oorzaak.

of je nou mpeg4 of mpeg2 gebruikt maakt niet uit, de bitrate is het uiteindelijke resultaat daarvan en die is nu eenmaal 2 a 3 x lager dan "andere" buitenlandse zenders.....

 

Dat ze het HD noemen is zeer discutabel en misleidend zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kan je verzekeren dit ligt niet aan de aangeleverde content, CD en gebruikte bitrate door hen is de oorzaak.

of je nou mpeg4 of mpeg2 gebruikt maakt niet uit, de bitrate is het uiteindelijke resultaat daarvan en die is nu eenmaal 2 a 3 x lager dan "andere" buitenlandse zenders.....

 

Dat ze het HD noemen is zeer discutabel en misleidend zelfs.

 

is het misleidend?

dan wil ik wel even restitutie van het geld voor het HD pakket :mad: met terugwerkende kracht

A Girl Called Johnny

The Waterboys

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je verzekeren dit ligt niet aan de aangeleverde content, CD en gebruikte bitrate door hen is de oorzaak.

Geen verstand van verzekeren?

 

RTL-7 is wel instaat om een HD-filmpje uit te zenden maar schijnt nog helemaal geen apparatuur te hebben om live-materiaal in echt HD door te geven.

 

Het was dus ge-upscale-de SD wat we te zien kregen.

Ligt dus helemaal niet aan CDS maar aan RTL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de be hebben we 1 studio die live captatie's in HD kan maken . De rest foeffelt , maar daar ligt het probleem niet zo .

 

Neem nu tltenet ( 6mbit Sd) en TVV ( gemiddeld 2.4 mbit SD ) . Volg de wielerklassiekers eens die bv vt4 uitzend op beide providers . Het verschil is immens groot . Op vt4 is het een lego doos die voorbij komt , terwijl bij de kabelaar het pakken beter is . En encoders , dat kan een beetje verschil maken , maar op een grote tv vallen ze toch door de mand . Een bitje dat er niet is kun je namelijk ook niet tonen ;) .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar op een grote tv vallen ze toch door de mand.

 

Misschien hadden we inderdaad een kleinere tv moeten kopen... :crazy:

 

We hebben hier een 60 inch staan en dan valt het natuurlijk helemaal op. Ik vond het alleen idioot om te zien dat op een buitenlandse zender de wedstrijd (gespeeld in Nederland) wel in HD was terwijl wij het hier in Nederland met "SD+" moeten doen, overigens zowel bij CD als bij Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt niet aan CDS, dat is gewoon laksigheid van RTL die het verdomt te investeren in HD-apparatuur.

 

Is niet helemaal waar, ook de ned1-3 zenders zijn niet te vergelijken met ander hd zenders.

RTL /SBS zenders worden ook enigzins geknepen (gecomprimeerd) in wat wordt aangeboden.

Duitse niet HD zenders zijn zelfs vaak scherper dan RTL/SBS uitzendingen via CDS dan.

 

Eigenlijk te triest voor woorden. Misleiding, HD mag het volgens mij zo niet eens genoemd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitse niet HD zenders zijn zelfs vaak scherper dan RTL/SBS uitzendingen via CDS dan..

Ik word altijd een beetje moe van die kromme vergelijkingen met Duitsland.

Duitsland: het grootste land van Europa met de meeste inwoners die allemaal redelijk wat betalen aan kijk-en luistergelden.

Daartoe zijn ze ook wel bereid, want ze krijgen er topkwaliteit DVB-T en DVB-S voor terug.

Dat willen de Duitsers ook, want kabelontvangst wordt in Duitsland lang niet zo intensief gebruikt als in Nederland. Duitsland is primair een satellietland.

In elke electronicawinkel in Duitsland is dat te zien en te merken.

 

En als een land van ruim 60 miljoen inwoners redelijk wat kijk-en luistergeld in kas heeft om te zorgen voor een goede, FTA - verspreiding, dan kun je als land ook wat.

 

En dat is dus niet te vergelijken met een klein marktgebiedje als Nederland met CDS als tweede, zo niet derde speler, na digitale kabel, Digitenne en snel oprukkende IPTV.

En waar Nederlanders nog steeds klagen "dat er te veel wordt verdiend door CDS en alles veel goekoper kan". En waar we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

 

Okee, prima, maar dan niet zeuren over kwaliteit! Het is of het een, of het ander.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word altijd een beetje moe van die kromme vergelijkingen met Duitsland.

Duitsland: het grootste land van Europa met de meeste inwoners die allemaal redelijk wat betalen aan kijk-en luistergelden.

Daartoe zijn ze ook wel bereid, want ze krijgen er topkwaliteit DVB-T en DVB-S voor terug.

Dat willen de Duitsers ook, want kabelontvangst wordt in Duitsland lang niet zo intensief gebruikt als in Nederland. Duitsland is primair een satellietland.

In elke electronicawinkel in Duitsland is dat te zien en te merken.

 

En als een land van ruim 60 miljoen inwoners redelijk wat kijk-en luistergeld in kas heeft om te zorgen voor een goede, FTA - verspreiding, dan kun je als land ook wat.

 

En dat is dus niet te vergelijken met een klein marktgebiedje als Nederland met CDS als tweede, zo niet derde speler, na digitale kabel, Digitenne en snel oprukkende IPTV.

En waar Nederlanders nog steeds klagen "dat er te veel wordt verdiend door CDS en alles veel goekoper kan". En waar we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

 

Okee, prima, maar dan niet zeuren over kwaliteit! Het is of het een, of het ander.

 

Ik wordt er helemaal niet moe van, noem het dan gewoon geen HD beeld, is eerlijk en de vermoeidheid van "anderen" is opgelost.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Nederland 1 ,2 of 3 in een echte HD uitzending moet je dan eens de bitrate gaan vergelijken. waar de kabel op 12M/bit blijft hangen schit de Bitrate bij CDS door naar 14M/bit.

Maar niet alleen de bitrate telt. ook de video modulatie. Mpeg 2 of Mpeg 4 DVB C1 of DVB S2. Het beste kan je nog met eigen oog zelf gonstateren.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wordt er helemaal niet moe van, noem het dan gewoon geen HD beeld, is eerlijk en de vermoeidheid van "anderen" is opgelost.....

Wel eerst even goed lezen voor je reageert.

Je schiet nu in een standaardreactie die niet aansluit op mijn posting..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...