Ga naar inhoud


Minidisk wissen of formatteren


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ik heb zo'n 60 Minidisks liggen, met daarop vertrouwelijke gesprekken. Ik wil deze allemaal wissen, maar wat is een zekere methode? Met de recorder kun je ingeven "All Erase" en dan wordt de TOC overschreven, duurt een paar seconden en hij is "leeg". Maar eigenlijk staat de informatie nog op schijf. En misschien zijn er handige mensen die dan toch de informatie kunnen terughalen. De enige andere methode die ik ken is de hele disk beschrijven met nieuwe informatie, maar dat duurt dus ruim 5 kwartier per disk. Maal 60... Of een hamer...

Zijn er snellere, zekere methoden om zo'n disk te wissen?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de boel niet meer gaat gebruiken zou ik zeggen de fik erin.

 

Heb toevallig net mijn Pioneer minidisk recorder met muziekschijfjes bij de vuilnis gezet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hij stond al 3 jaar ongebruikt in het tuinhuis. Eigenlijk is het een miskoop geweest. Ik had hem gekocht om mijn oude LP's mee op te nemen. Maar toen werd downloaden in CD kwaliteit ineens veel makkelijker.

 

Het is eigenlijk een kansloze techniek geweest. Je hebt ineens ook in je auto een minidisk speler nodig en die waren er niet zoveel. Verder bood minidisk helemaal niets extra's boven een gewone CD.

 

Ik denk dat wat dat betreft de BluRay techniek dezelfde kant op gaat.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel pro's en contra's aan elke techniek, en er zijn nog steeds mensen die de minidisk optimaal in gebruik hebben. Als ik de disks gewist heb gaat het hele set dan ook naar iemand die het goed kan gebruiken. Ik wis ze dan nu maar zoals Jan Ambers al beschrijft, weet ook geen betere manier.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je die disk leeg en/of veilig wilt overdragen aan derden is het net als een harddisk die 10 maal met wis programmatuur moet worden behandeld <formateren is niet veilig>

 

en dan nog is het magneto optische principe van de minidisk iets anders daar toch optische sporen achterblijven welke met analyse apperatuur en super-copmputers weer tot een beeld kunnen worden samengesteld.

 

een miskend datamedium net als de MOD overigens

welke de langstdurende dataveiligheid heeft inzake uitlezen.

 

als die opgenomen gesprekken nu geschiedenis kunnen duiden, zou ik het vertrouwelijke aspect ervan laten voor wat het is, archief.

100 jaar later een mooi document.

 

de pc (of minidisks) bij de vuilnis zetten is evenmin veilig

maar wie heeft er interesse in zoiets, als BundesPräsident Wulff nu zijn gesprekken had opgenomen met minidisk, tja dan.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...