Ga naar inhoud


Godsdienst en Wet


Gene 1225

Aanbevolen berichten

@ theparasol <lekker klagen en knagen ,Zonder Licht op je Fiets rijden mag ook niet,hoeveel fietsers hebben hun verlichting aan ? 20a 30% ongeveer.

Er worden in het algemeen weinig fietsers bekeurd,in dat opzicht word de soep niet zo heet gegeten als dat hij geserveerd word!

Dus ik laat mijn paspoort gewoon bij de auto papieren liggen,het is ondoedelijk om overal je paspoort mee te nemen.

Voor mensen die zich toch perse willen legitimeren,kun je ID op je kont laten Tatoëren,die heeft men namelijk altijd bij zig.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor identificatie op straat en in het OV volstaat een rijbewijs. Die draag je bij je bankpas. Makkelijker kan het niet. Ook op sabbat.

 

En ik noem christelijk kristelijk maar let eens op de uitspraak op TV van de lieden die daarvoor doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja. Ten eerste vind ik het heel merkwaardig dat de moslims in je reply aangaven alleen nachtdienst te willen draaien tijdens de Ramadan? Ben zelf ook moslim, maar in de ramadan kun je perfect je normale dagelijkse zaken oppakken, je kunt zelfs voetballen. Vind die medewerkers eigenlijk een beetje "zielig" doen. Daarnaast keren ze het nut van de ramadan om: Ze slapen in de middag, en zijn wakker in de nacht. Wel zo makkelijk! :D

 

We leven in NL, je moet je aanpassen voor zover dat kan. Hoofddoekjes zijn al duizenden jaren geintegreerd hier in NL; alle ophef daarover ontstaat om niets, onze eigen oma's in NL dragen nog hoofddoekjes. :(

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ theparasol <lekker klagen en knagen ,Zonder Licht op je Fiets rijden mag ook niet,hoeveel fietsers hebben hun verlichting aan ? 20a 30% ongeveer.

Er worden in het algemeen weinig fietsers bekeurd,in dat opzicht word de soep niet zo heet gegeten als dat hij geserveerd word!

Totdat je ze in het donker tegenkomt en ze komen van rechts, is geen remmen meer aan.

En als er brokken van komt: ja maar u dient als automobilist hier rekening mee te houden want het is normaal dat ze zonder licht rijden.

Het is zwaar irritant die verkeersterroristen op 2 wielen zonder licht!

Maar leg me eens uit wat dit met het bewust niet meenemen van een id te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja. Ten eerste vind ik het heel merkwaardig dat de moslims in je reply aangaven alleen nachtdienst te willen draaien tijdens de Ramadan? Ben zelf ook moslim, maar in de ramadan kun je perfect je normale dagelijkse zaken oppakken, je kunt zelfs voetballen. Vind die medewerkers eigenlijk een beetje "zielig" doen. Daarnaast keren ze het nut van de ramadan om: Ze slapen in de middag, en zijn wakker in de nacht. Wel zo makkelijk! :D

 

We leven in NL, je moet je aanpassen voor zover dat kan. Hoofddoekjes zijn al duizenden jaren geintegreerd hier in NL; alle ophef daarover ontstaat om niets, onze eigen oma's in NL dragen nog hoofddoekjes. :(

 

Waarom is dat zielig doen?

De nacht en de avond dienst werden gewoon gedraaid.

Waar deze mensen aan dachten was een stuk veiligheid.

Omdat ze vaak wat later op bed gingen vanwege de zonsondergang

Er dus ook eerder uit moesten om voor de ochtend dienst nog wat te kunnen eten.

Voelde sommige van deze collega's zich over dag toch minder geconcentreerd.

Gezien er daar met behoorlijke sterke zuren en bases gewerkt werd.

En op het moment dat er een product fout ging er meteen voor € 100.000.- 0f 150.000.- euro de vuilnis bak in kon.

Werd dat juist erg op prijs gesteld als ze dat zelf aangaven.

Niets met zielig doen te maken maar juist erg goed vooruit gedacht.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even helemaal terug naar het begin:

Hoe krijgt een jood op sabbat een bekeuring voor het niet bij zich hebben van een id?

Een gelovige jood loopt naar de synagoge omdat hij niet een fiets of auto mag besturen.

En lopend wordt niet om je id gevraagd.

 

Even verder filosoferend over de rechter:

Geheid dat er in de sjoel over gesproken is. En er is altijd wel iemand die in de dure buurt woont waar de rechter woont.

Of in de buurt van de baas van de rechter die voor pomotie naar het gerechtshof moet zorgen.

Of ben ik te achterdochtig van aard?

aangepast door gladys
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gladys

 

Ja ook lopend mag men naar je ID vragen.

Je moet je tegenwoordig volgens de Nederlandse wet ten allertijden kunnen legitimeren.

 

Maar om terug te komen op die uitspraak van de rechter.

 

Zou ik dus wanneer het mijn religieuze plicht is.

Iemand kunnen vermoorden zonder daarvoor berecht te worden.

 

Ik noem maar een voorbeeld.

Meneer X heeft een kind binnen mijn familie misbruikt.

 

Nu ben ik lid van religie Y

Religie Y stelt dan als regel dat ik uit een soort vorm van bloedwraak meneer X een kogel door zijn kop moet jagen.

 

Gezien het mijn religieuze plicht is. Staat deze verplichting dus boven de wettelijke voorschriften.

En kom ik daarmee weg.

 

Het zal hopelijk wel anders in elkaar steken.

Maar vind het toch een gevaarlijke uitspraak van de rechter.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miniatuur opent bij mij niet.

Wel erg blij met hoger beroep door OvJ. Kennelijk niet van het oude volk.

 

Bij invoering van het dragen van een id. is verboden dit zonder reden te moeten laten zien.

Dus zeker niet bij lopen op straat. Tenzij je daarbij een overtreding maakt.

 

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Identificatieplicht

"Uitgangspunt van de wet is dat de opsporingsambtenaren bevoegdheden slechts uitoefenen voor zover dat redelijkerwijs voor de vervulling van hun taak noodzakelijk is. De opsporingsambtenaar moet het gebruik van zijn bevoegdheid dan ook altijd (schriftelijk) kunnen motiveren. In de wet is slechts een toonplicht opgenomen en geen draagplicht. Dit betekent dat er geen losse identiteitscontroles gehouden mogen worden".

 

Onze gelovige heeft kennelijk op sabbat iets gedaan dat niet mag.

aangepast door gladys
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels het teletekst bericht gelezen. Heel tevreden. Het zal wel tot aan cassatie gaan.

 

Dat negatieve berichtgeving over een bepaalde groep de pers niet haalt is bekend.

Het valt me alles mee dat dit wel gepubliceerd wordt.

Moraal van het verhaal: 'De wet geldt voor iedereen, gelovig of niet'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...