Ga naar inhoud


Oude CI module Mpeg 2


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een nieuwe HD ontvanger gekocht. Een Rebox RE 2200 HD.

Het toestel werkt goed, maar als ik wil opnemen, via dezelfde transponder, en naar een andere zender kijken, krijg ik steeds de melding gecodeerde zender.

Met niet gecodeerde zenders, lukt het goed.

Kan dit aan mijn CI module liggen. Het is nog een oude, zwart rode module met MPeg 2.

Hoe los ik dit probleem op?

 

Vriendelijke groet,

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik mij niet vergis (aub verbeter als ik foutief ben,dat ik geen verkeerde info geef) moet je waarschijnlijk een module hebben die 2 zenders tergelijk kan decoderen.of kan iedere module dit werk verichten?welke codering is je module.of is het een geprogrameerde module.ik heb veel module's gekend,maar die kleur van jouw zegt mij niet direct iets.ik heb wel nog een module gehad met rood aan,maar dat was een viacces module.kan je een foto nemen van de module en die hier uploaden?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een viacess module. Als ik van zender wil veranderen dan komt dit inderdaad op het scherm.

Het is nu zelfs zo ver dat ik alleen SD zenders kan ontvangen. Ik heb de smartcard al geheractiveerd.

 

Vriendelijke groet,

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ci-module met wereldbol kan mpeg4 verwerken, de oudere Ci-modules kunnen alleen overweg met mpeg2. Met deze laatste kun je dus geen gecodeerde zenders in HD ontvangen of SD-zenders die in mpeg4 worden uitgezonden.

Alle modules kunnen meerdere zenders gelijkertijd decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

Is het wel zo dat de Ci-module decodeert? Ik weet het niet maar iets zegt mij dat dit niet zo is.

Ik bezit 2 Canal D. CI-modulen, één met de wereldbol, met deze kan ik HD zenders (Mpeg-4) kijken.

De andere CI-moduul zonder wereldbol maar met voorop het Canaal D en TV Vlaanderen logo, deze is ouder, maar ook met deze kan ik HD zenders kijken. Geen verschil tussen deze twee.

 

Groetjes

Ber

bersat

Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bersat

Een CI-module decodert niet maar moet wel met het Mediaguard coderingssysteem overweg kunnen.

In bijgevoegde afbeeldingen zie je de oude- en de nieuwe CI-modules van CanalDigitaal. De ouder modules waren voor de Mediaguard 2 codering, de nieuwe module met wereldbol is voor de Mediaguard 3 codering.

Deze modules zijn in omloop gebracht voordat CanalDigitaal HD-zenders ging doorgeven.

De oude Mediaguard 2 modules worden niet meer ondersteund en werken daarom niet goed meer, d.w.z. op sommige tuners wel, op andere niet, voor sommige zenders wel, voor andere zenders niet.

post-60869-0-06188400-1332834556_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Hoi Sprietje,

 

ben er weer met een vraagje, je zei:

 

Beste bersat

Een CI-module decodert niet maar moet wel met het Mediaguard coderingssysteem overweg kunnen.
In bijgevoegde afbeeldingen zie je de oude- en de nieuwe CI-modules van CanalDigitaal. De ouder modules waren voor de Mediaguard 2 codering, de nieuwe module met wereldbol is voor de Mediaguard 3 codering.
Deze modules zijn in omloop gebracht voordat CanalDigitaal HD-zenders ging doorgeven.
De oude Mediaguard 2 modules worden niet meer ondersteund en werken daarom niet goed meer, d.w.z. op sommige tuners wel, op andere niet, voor sommige zenders wel, voor andere zenders niet.

 

Ik gebruik in de Grundig TV met DVB-S tuner de Astoncrypt DVB 2557 met het groene ledje.

Voor zover als ik kan lezen op het www is deze ook mpeg2.

Kan deze nog dienen met de huidige mpeg4 toestanden of is hij aan vervanging toe voor zo ééntje met wereldbol op?

Wat denk jij ?

 

Thanks,

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...