Ga naar inhoud


Harde schijf vol na 10 minuten opnemen


Geuze

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een nieuwe 7020 HD gekocht met 500 GB harde schijf door de leverancier er in gezet.

Bij een timer-opname geeft de ontvanger schijf is vol na 10 minuten .

Ik heb nu schijf initiaseren gedaan maar daar zit ook geen beweging in. Ik heb geprobeerd de schijf te formateren.

Weet iemand wat ik moet doen.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de inst Diversen ,moet het Menu op Expert staan wil je alle inst. zichbaar maken

 

Als je naar het hooft menu gaat naar instellingen >systeem instellingen>systeem paths settings> de volgende inst.Default storage divice moet op Harddisc staan ,de standaard opname locatie .... /hdd/movie/,

Timer opname locatie .........<standaard opname locatie>.

Direct opname locatie ..........<standaard opname locatie>

Time shift ............................./media/ hdd/

picon path............................<Flasch memory>

.

Bij het menu, Divices, > > Storage Divices,daar heb je de inst.voor evt formateren va je HDD

 

Als je dit alles zo heb staan ,weet je zeker dat alles op de HDD komt te staan.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo columbo

 

Systeem paths settings staat niet in mijn lijst. Wat bedoel hiermee.

Waar moet ik kijken.

Ik heb de schijf in de originele software geformateerd. Nu wil ik FS webradio installeren.Software staat links in DCC maar download werkt niet omdat de schijf niet gezien wordt.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Zou het mogelijke kunnen zijn dat de opnames op de flashgeheugen geschreven worden.

Als ik de harde schijf oproep zie ik 99% beschikbaar en daar verandert niets bij een opname.

Bij de hdd-movie zie bij opname het percentage veranderen. Bij opname is deze zo vol.

Zou er een instelling verkeerd gekoppeld zijn. Ik zie ook geen hdd/prullebak in hdd-movie.

Wie kan hierover iets zeggen.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo DeBeek

 

Ik druk op PVR knop afstandbediening dan zie ik: 1. (Anders), daaronder hdd/movie, daaronder Internal Flas, daaronder Samsung HD 502HI, daaronder media/hdd.

Klik op de Samsung zie ik lost + found geen map movie. Hoe maak ik zoiets aan.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik heb een nieuwe 7020 HD gekocht met 500 GB harde schijf door de leverancier er in gezet.

Bij een timer-opname geeft de ontvanger schijf is vol na 10 minuten .

Ik heb nu schijf initiaseren gedaan maar daar zit ook geen beweging in. Ik heb geprobeerd de schijf te formateren.

Weet iemand wat ik moet doen.

Hans

 

Optie 1 - niet goed ontvangen, terug naar de leverancier.

Optie 2 - Zet er de originele Dream image op, formateer de schijf (automatisch wordt er dan een map MOVIE aangemaakt, daarna de image flashen van je keuze.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

systeem path is een gedeelte in het menu,is aleen zichtbaar in het hooftmenu,je kunt als je de timer progameerd,kun ook zien waar hij naar toe gaat /hdd/movie.

PS,met de fabrieks inst.heb veel minder mogelijkheden ,dan ben je alles kwijt ook je ccCam en evt Keys voor ORF.Ik heb er de Baryallen software instaan.dus kanzijn dat die inst.in de orignele versie er niet instaan.PS ook met de NL taal heb je engelstalige begrippen zo als Systeem Path,is anders niet te doen daar je niet alles letterlijk kunt vertalen.

Formateren heeft nu geen zin,daar je 99% beschikbaar hebt,ook fabrieks inst.niet,het opgenomen bestand moet dus naar de hdd/movie/ en niet naar de flasch.

>>=op volgorde indrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dreamfreaks

 

Ik val van de ene verbazing in de andere. Even een opsomming wat ik gedaan heb.

Ik heb de originele firmware geflasht. Daarna de harde schijf 2x geformateerd.

Daarna Openpli er opgezet; de disecqschakelaar ingesteld op 4 satellieten en 2x gecontroleerd.

de CCcam geactiveerd en de settings die ik al op mijn computer heb staan ingelezen.

Nu moet ik beeld hebben, maar nee de ontvanger geeft aan geen data op transponder.

Nu weet ik het niet meer.

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox freaks

 

Je wilt het niet geloven maar 2 dagen wroeten en uitproberen heb ik de Dreambox 7020 HD helemaal voor elkaar.

Dit geeft mij een goed gevoel en heel veel geleerd.

 

Groet Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak van het niet opnemen was niet goed geformateerd van de schijf in de org. firmware.

De opgenomen bestanden werden weggeschreven op het flashgeheugen en die is maar 1 GB dat betekend dat na een 10 minuten de melding kwam schijf vol.

Ik heb alles over nieuw gedaan dus de org. firmware er in enz., enz.

Nu heb ik gezorgd dat de harde schijf een map kreeg waar de opnamebestanden weggeschreven konden worden.

Ik heb een half uur opgenomen via de timer en heb bij afloop gekeken waar het bestand is weggezet en het was in orde.

Met dit gewroed met deze ontvanger is het funktioneren aardig in mijn hoofd opgenomen. Dit valt niet altijd mee op mijn leeftijd (67).

Wat ik gedaan heb is veel handelingen gedocumenteerd wat ik als ik daar mee bezig ben het zo na kan kijken van hoe was het ook al weer.

Maar het leuke is dat er altijd Dreambox mensen die mij een duwtje in de goede richting willen geven.

Ik wil even de naam vam Loui noemen die heeft mij veel geholpen.

 

Bedankt.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...