Ga naar inhoud


Classic Albums: Dark Side of the Moon


Neptunus

Aanbevolen berichten

Het is weliswaar al op TV geweest dus nu alleen nog maar te zien via UG of wellicht een themakanaal maar die verdwijnen steeds meer, ik wil in ieder geval even de aandacht vestigen op de aflevering over Pink Floyd, wat was dat goed zeg! Er is ook veel over te zeggen en dat bleek wel.

 

Mooi ook zoals die ouwe knakkers op de gitaar of de piano speelden waarin de beelden en het geluid overvloeiden naar de echte song van destijds.

 

Echt een kijk en luistertip!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Neptunus,

 

 

Zeker een geweldige band en vooral de CD's die later opnieuw ( remaster ) uitgebracht zijn klinken al een stuk beter.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik zat te wachten op de nieuwste LP die uitkwam en zoals je weet, wachten duurt vaak lang.

 

Het is ook aardig om Roger Waters eens mee te maken wanneer je de gelegenheid hebt, deze gebruikt tijdens zijn optreden n.l. dezelfde installatie als Pink Floyd tijdens live optredens.

 

Ik weet dat het surrogaat is, maar zeker de moeite om eens mee te maken of om te beluisteren :

 

De Nederlandse Pink Floyd Tribute band ( zoek maar eens op google ) en dan met name de theater tour is een aanrader.

 

Verder heeft de band Dream-Theatre ook werken van Pink Floyd gedaan en uitgebracht op CD en DVD.

 

Dan is er ook nog een muziek DVD van de band QueensRyche die als titel heeft The art of live, met als bonus een nummer van Pink Floyd met als titel Comfortably Numb.

Zeker de moeite waard om eens te beluisteren, persoonlijk vind ik deze uitvoering de mooiste die ik ooit gehoord heb.

 

OFF TOPIC :

 

Dan nu weer over naar de orde van de dag, lekker luisteren naar de nieuwe DVD van Joe Bonamassa - Beacon Theatre Live from NY, alleen de gast optredens zijn al de moeite waard ;) ...............

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Zilverster

Verder heeft de band Dream-Theatre ook werken van Pink Floyd gedaan en uitgebracht op CD en DVD.

 

 

Heeft Dream-Theater, nog andere DVD's dan Dark Side of the Moon ? Want die versie heb ik hier,opgenomen in Japan dacht ik.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D.Quijote,

 

 

Poehh, dat zou ik moeten nakijken, heb wel een CD met de opname's van het concert dat ze gehouden hebben in Night Town in rotterdam tergelegenheid van de toen gehouden Fanclub dag waar ik ook van de partij was.

Daar hebben ze wel stukken van Pink Floyd gespeeld.

 

Trouwens de door jou genoemde DVD heb ik ook, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Zilverster

 

 

Heeft Dream-Theater, nog andere DVD's dan Dark Side of the Moon ? Want die versie heb ik hier,opgenomen in Japan dacht ik.

 

Salu2, D.Quijote

\

 

Ja hoor:

 

 

video

Images And Words: Live In Tokyo (1993)

5 Years In A LIVEtime (1998)

 

Beide video's zijn ook verschenen in 1 uitgave als dubbel dvd.

 

Dvd

Metropolis 2000: Scenes From New York (2001)

Images and Words: Live In Tokyo / 5 Years In A LIVEtime (2004) (gecombineerde dvd her-release)

Live At Budokan (October 2004)

Score, 20th anniversary world tour (2006) (LaBrie/Petrucci/Rudess/Myung/Portnoy)

Chaos In Motion 2007-2008 (2008)

 

en nog wat fanclub dvd en bootlegs

aangepast door piele
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Piele,

 

Ik bedoelde eigenlijk heeft Dream Theater nog andere DVD's uitgebracht met Pink floyd uitvoeringen.

 

Score en Chaos in motion heb ik natuurlijk ook.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D.Quijote,

 

Gisteravond, tussen door onder het rocken op het Very'eavy festival :cool: , nog even navraag gedaan, maar volgens ons is dit het enigste Pink Floyd werk wat ze hebben uitgebracht.

We blijven zoeken, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...