Ga naar inhoud


Schandalige nieuwe manier van aanmelden bij Canaldigitaal.


CDZakelijk

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week (eind april) een CD smartcard van een sat4all lid overgenomen.

Wij hebben het overnameformulier netjes ingevuld, hij had het set-top box pakket en omdat dit niet overdraagbaar is heb ik het basis-pakket genomen (http://www.canaldigi...sis-pakket.aspx let vooral even op de twee aangegeven abonnementsprijzen: 10,95 en 9,95 per maand).

Wij hebben ervoor gekozen dat ik het abonnement NIET overneem en een nieuw jaar-abonnement afsluit.

Ik heb netjes de kaart gekregen en sinds een aantal dagen kan ik naast de op de website aangegeven zenders ook EDL en Film1 kanalen ontvangen.

 

Ik heb van CD enkel een "overname goed verlopen" brief ontvagnen waarin niet wordt gesproken van mijn abonnementsvorm of het 'tijdelijk' ongevraagd doorgeven van zenders die ik niet wil ontvangen.

Pas hier op dit forum lees ik hierover, en ik heb eigenlijk meteen al spijt dat ik klant ben geworden van CD, want dit soort verkoopactiviteiten stel ik niet op prijs: ik wil gewoon het abonnement dat ik heb aangekruisd op het formulier en niet iets extra waar ik dan voor moet gaan betalen als CD toevallig mijn brief niet ontvangt waarin ik dit extra pakket opzeg.

 

Mensen die zeggen "het is ook nooit goed" of "ze geven het toch gratis" snappen niet dat dit niets met weggeven te maken heeft maar puur bedoeld is als marketinginstrument: upselling, en gedwongen in dit geval.

 

Het zou niet zo moeten zijn dat ik contact met CD op moet nemen om dit te stoppen, maar zij zouden mij moeten vragen of ik dit wel wil.

Die telefoonaanbieders houden zich voorlopig wel even koest door wat Den Haag ze oplegt, nu dit soort bedrijven nog (UPC is net zo erg, zo niet erger).

aangepast door Fritsjof
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Fritsjof .. als 'nieuwe' klant krijg je altijd alle zenders een week of 3.. dat heet 'lekker maken'

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, stopt dit vanzelf?

M.a.w.: ik hoef geen actie te ondernemen, dit wordt niet spontaan een abonnement?

Waarom laten ze mij dit niet even weten?

 

(offTopic @MACKerMD: Karl Pilkington for president! :-))

aangepast door Fritsjof
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het HD pakket niet wil, ook al heb je dat niet besteld, dan moet je dat sinds kort binnen een maand laten weten anders zit je daar wel een jaar aan vast. Je kunt dit ook in "Mijn CanalDigitaal" bij "HDTV-proefpakket opzeggen" doen. Ik vermoed dat de overgenomen kaart nog een Seca2 kaart was en dat je nu van CD een Seca3 kaart kosteloos hebt ontvangen en dan heb je op de meeste kanalen voor ongeveer 3 weken beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vorige maand klant werd bij CD was ook EDL en Film1 geactiveerd. Dit is nu afgelopen en ook netjes afgesloten. Je kan er ook gewoon een maand van genieten.

Ging dit vanzelf, het beeindigen?

Als je het HD pakket niet wil, ook al heb je dat niet besteld, dan moet je dat sinds kort binnen een maand laten weten anders zit je daar wel een jaar aan vast. Je kunt dit ook in "Mijn CanalDigitaal" bij "HDTV-proefpakket opzeggen" doen. [...]

Ik heb me aangemeld voor Mijn CanalDigitaal, als ik nu inlog zie ik onder het kopje "Zenderpakket opzeggen" het volgende:

 

Om uw abonnement te wijzigen of om op te zeggen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-9323 (€ 0,15 p/min). Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij u uw smartcardnummer bij de hand te houden. U vindt uw smartcardnummer op de achterkant van uw smartcard.

 

Onder "Zenderpakket uitbreiden" staat dat ik 1 smartcard heb, abo heet "Basis-pakket" en loopt tot volgend jaar.

 

Er staat niets over een HD pakket en opzeggen kan alleen telefonisch, maar wat ga ik opzeggen?

 

Ik wil het Basis-pakket, ik heb officieel het Basis-pakket, maar ik ontvang dus de HD zenders en EDL en Film1, en ik wil dit niet meer (zeker niet als de 'welkomstperiode' voorbij is), en vind het vervelend om achteraf "je had het ook zelf moeten beeindigen" oid te horen dus vandaar dat ik me er druk over maak.

aangepast door Fritsjof
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fritsjof: EDL en Film1 stopte idd automatisch.

 

Dat HD pakket zit je echt niet een jaar aan vast hoor.

Dit is per direkt per maand opzegbaar.

Als ik anders inlog staat de datum voor het HD pakket hier op dezelfde datum als het entertainment pakket. Niet dat ik er vanaf wil. :D Ben al langer als een maand lid maar het HDTV proefpakket opzeggen staat hier ook nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...