Ga naar inhoud


Ik krijg de Vigor niet voorzien van nieuwe firmware.


Con

Aanbevolen berichten

Ik heb de Vigor 2130n met een 3G dongel, de Huawei E352. Ik heb van Draytek de Beta FW gemaild gekregen

die de E352 wél ondersteunde maar krijg met geen mogelijkheid de FW erop.

 

Draytek heeft daarna zelf een aangepaste routine gestuurd om de FW erop te zetten maar het lukt maar niet.

Last van foutmeldingen en onder andere time-out.

 

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip.

 

Het vreemde is dat de router zelf ook een ingebouwde update-mogelijkheid heeft maar werkte ook niet,

waarschijnlijk dat Draytek mij hun het tooltje had aanbevolen.

 

Ben benieuwd of iemand hiermee raad weet.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het vreemde is dat de router zelf ook een ingebouwde update-mogelijkheid heeft maar werkte ook niet,

waarschijnlijk dat Draytek mij hun het tooltje had aanbevolen.

 

Eerst resetten met knopje achterop, dan flashen via de ingebouwde update-mogelijkheid, dat werkt hier altijd perfect op de Draytek 2130.

Normaal reset ik zelf nooit bij een update, maar mocht het niet lukken helpt dat meestal wel.

Ook bij eerdere modellen van Draytek hier nooit problemen mee gehad.

 

De Draytek Support heeft mij het gebruik van de tool zelfs ooit afgeraden.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

. . . Eerst resetten met knopje achterop, dan flashen via de ingebouwde update-mogelijkheid, dat werkt hier altijd perfect op de Draytek 2130.

Normaal reset ik zelf nooit bij een update, maar mocht het niet lukken helpt dat meestal wel. . . .

 

Laat je hierbij alles aangesloten zoals de lan-kabels (op ééntje na natuurlijk om te kunnen flashen) en in mijn geval de 3G-dongel?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk, ik heb weer wat te onderzoeken.

 

Draytek wist wel met zijn Beta-versie FW te vertellen dat ik de extensie moest wijzigen van all naar rst.

 

Daarnaast moet gezegd dat Draytek zéér adequaat reageert op vragen via mail.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Helaas reageren ze niet zo snel op serieuze bugs.

 

Ik heb met de dual wan versies zoals de 2820 en 2920 al heel erg lang last van het wisselen van WAN verbinding zonder dat SIP verkeer mee gaat. Toch lullig als je VoIP gebruikt en juist meerdere internet verbindingen hebt om bereikbaar te blijven en je dan dus toch niet bereikbaar blijft.

 

Komen ze 5 maanden na het melden van de bug eindelijk met een update, kan je met die update met geen mogelijkheid meer een FTP verbinding maken omdat al het verkeer op poort 21 geblokkeerd wordt.

 

Het is dus al bijna een jaar lang: Ofwel geen SIP, ofwel geen FTP :(

 

Komt er een paar maanden geleden een nieuw model uit (de 2850) heeft die precies hetzelfde probleem (geen SIP bij wisselen WAN) terwijl die klacht dus al 8 maanden bekend is.

 

Nee, de software van Draytek zuigt momenteel nogal.

 

De software van de 2130 is ook zeer lange tijd erg slecht geweest. Pas na de 1.5 update, werd die router bruikbaar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel offtopic maar een antwoord

met dubbele wan zal je wel bedoelen balance mode

 

dit kan alleen goed werken als beide wan's het zelfde wan ip adres heeft

onlangs nog dikke problemen gehad bij klanten die met balance via xs4all

werken ,tijdens hun reconfiguratie ivm ddos attack kregen de wan's verschillende ip adressen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst resetten met knopje achterop, dan flashen via de ingebouwde update-mogelijkheid, dat werkt hier altijd perfect op de Draytek 2130.

Normaal reset ik zelf nooit bij een update, maar mocht het niet lukken helpt dat meestal wel.

Ook bij eerdere modellen van Draytek hier nooit problemen mee gehad.

 

De Draytek Support heeft mij het gebruik van de tool zelfs ooit afgeraden.

 

Het lukt mij niet. Wat heb ik geprobeerd';

- speciaal hiervoor IE omdat wellicht andere brwowsers niet worden ondersteund

- de Windows firewall uitgezet

- mijn virusscanner uitgezet

- de GUI gebruikt die in de router zit

- de FW.all geselecteerd

en gaan met die banaan . . . . mis dus

 

Als eerste de tekst "Polling"

vervolgens de tekst "Waiting, please stand by

na 5 minutenwordt de verbinding verbroken

en de melding "pol time-out, retry

daarna de tekst waiting, please stand by

en uiteindelijk stopt IE ermee omdat de verbinding niet reageert.

 

De router hardwarematig gereset en overnieuw, precies hetzelfde.

 

Toen heb ik de Vigor utility geprobeerd en dan vragen ze om een wachtwoord

waarvan ik geen notie heb welk wachtwoord je moet gebruiken, dus dat lukte

ook niet.

 

Ik ben een beetje moedeloos na 1,5 uur niet updaten.

 

Nog suggesties?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt erop dat jou pc de vigor niet kan vinden

klopt het ip adres van de vigor ?

kan je de vigor pingen ?? (ping ipadres-vegor,in cmd mode)

 

Er stond opde bijgeleverde CD een (blijkbaar) oude versie van de upgrade-tool.

Nieuwe binnengehaald en toen lukte het, wel nog eens 15 minuten lang bezig geweest. . . .

 

Allemaal bedankt voor de input.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt voor mij gesproken ook alleen had ik een dongel die in de

basis niet werd ondersteund en daar had Draytek een beta-firmware voor.

 

Voor wat betreft de upgrade-tool, dat verzin je niet. Goede les voor de volgende keer.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zijn 3 voorwaarden voor upgraden via router tools:

 

1. Het Ip adres 192.168.1.1 moet op het moment van de upgrade vrij zijn.

2. Je PC moet vast staan op een IP adres in diezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.1.10)

3. Je moet na het resetten van de router (reset knop inhouden bij aanschakelen) binnen maximaal 20 seconden verbinden. Daarna boot de router de firmware en werkt die upgrade mode niet meer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draytek heeft min of meer zijn excuses betuigd met betrekking tot

de tool die op de cd stond. En waren blij met mijn melding hierover.

 

Want uiteraard meld ik dat voor toekomstige (niet) lijdende mensen.

 

Draytek adviseerde mij trouwens 192.168.1.2 te gebruiken, maar

goed ook want dhcp deelt bij mij vanaf 10 IP's uit.

 

Maar ook met de neiuwe tool vanaf de sit moet je geduld hebben

als een paard. het proces duurde ondeveer 10 a 15 minuten maar

met deze tool gelukkig wel met 2 voortgangsbalkjes, dan weet je

tenminste een beetje wat je aan tijd kunt verwachten.

 

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...