Ga naar inhoud


update service pakt hangt vast bij fase 3


Timm1983

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

mijn laptop acer doet raar, na de update van service pack in windows vista blijft hij hangen bij fase 3, daarna krijg ik een blauw scherm met de melding, computer en systeemfout.

Mijn vraag is hoe ik vista er opnieuw kan opzetten eventueel met behulp van nirton ghost?

Hoe gaat dat precies in zijn werk? Want het is de eerste keer dat ik vista niet opnieuw geinstalleerd krijg.

Want hij blijft maar updaten voor service pack en blijft staan op 0 procent

alvast bedankt voor de hulp, gelukkig heb ik nog internet via gsm.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik krijg terug het blauwe stop scherm te zien, damaged device.

Wat kan ik nu nog doen om mijn laptop te redden, want ik heb zo t gevoel dat ik vista langs geen kanten meer kan installeren, hoe gaat het in zijn werk om het te repareren met norton ghost? Zou ik dan terug vista kunnen installeren?

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens de hele stopcode te plaatsen? Maak er desnoods een foto van..... Norton Ghost is geen reparatie programma. Het maakt een image kopie van je harde schijf. Deze kopie kun je ook weer terugzetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik wel doen, maar dan kan ik onmogelijk foto naar laptop brengen, wat nu gedaan, kan echt niets meer doen telkens fase 3 van service pack en doet niets meer grijs scherm dan blauw stop scherm.

Wat kan ik doen om vista terug te kunnen installeren?

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel gezegd? DVD pakken, Harddisk leegmaken (partities weghalen en opnieuw indelen) en Vista installeren....Probeer wel aan een Vista dvd te komen waar de servicepacks al inzitten. Dit scheelt erg veel tijd.......... Nog beter, ga over op Windows 7

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok winwiz, klinkt goed, maar kan je even kort beschrijven hoe ik dit doe? Partities verwijderen en opnieuw aanmaken. Kan dit ook vanuit de bios F2?

Want ik sta er helaas alleen voor, alvast bedankt voor de moeite

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kort.... Aangepaste installatie starten en op een gegeven moment kom je dit scherm tegen

 

8.1.png

 

Hier kun je de bestaande windows partitie verwijderen (of desnoods alle) en weer nieuw aanmaken. LET OP! Alle data wordt gewist dus zorg voor een backup van de bestanden die je wilt bewaren. Het wijst eigenlijk zichzelf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Penthe, is in veel gevallen de betere weg naar rome

via de recovery partitie

maar om uiteindelijk "up and running" te zijn met je Laptop duurt het toch wel een halve dag.

 

wetende dat sommige windows drivers de door de fabrikant specifieke meegeleverde drivers overschrijft en daarmee fouten veroorzaakt is het belangrijk de support fora van die laptop / pc gelezen te hebben

inzake compatibiliteit en eventueel een workaround voor updates en service packs

 

waarom Vista?

 

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zeg ik even een LiveCD erin en je belangrijke data backuppen en daarna recovery starten, dat het een halve dag kost ok dat is waar maar als je 2 dagen aan het zoeken bent wat de oorzaak is van je probleem ben je zowiezo langer bezig.

 

Vista? tja ook iets wat je niet wilt eigenlijk, maar laptops werden er mee geleverd en het staat op de recovery.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (groot) nadeel van een recovery partitie is dat alle bloatware (trial versies van office, 30 dagen antivirus die sterk verouderd is, enz enz enz..... ) ook weer mee krijgt. Verder staan alle drivers van Acer netjes op de site. Aangeraden is om deze vooraf te downloaden. http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Office kun je vervangen voor Libre Office of Open Office nog gratis ook, en meestal wordt er Norton anitivirus meegeleverd wat je er ook gelijk vanaf gooit omdat het zuigt. Maar iedereen moet zelf weten wat hij doet natuurlijk, ik deed laatst met een HP laptop van 4 jaar oud een recovery(windows vista) Na 4 uur was de laptop weer voorzien van al zijn updates en was alle software ook weer geinstalleerd. Dus zo super lang is het ook weer niet om iets te restoren en die recovery´s zijn er niet voor niets natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 uur was de laptop weer voorzien van al zijn updates en was alle software ook weer geinstalleerd. Dus zo super lang is het ook weer niet om iets te restoren en die recovery´s zijn er niet voor niets natuurlijk.

 

:D:P:D

 

vind ik wel lang, en heb dat altijd geaccepteerd toen ik nog windows zaligmakend vond ;)

@Penthe, Vista waarom? was aan de topicstarter gericht... (in bovenstaande reactie van mij)

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista en veel beter Windows 7 zal 99% van de hardware zelf al kennen en daar heb je bijna geen omkijken naar. Speciale dingen, zoals functietoetsen of misschien een webcam, zul je als driver/software bij Acer weg moeten halen. Daar hoef je echt geen uitgebreide ict kennis voor te hebben. Gezond verstand zou genoeg moeten zijn. En trouwens, mocht iemand er niet uit komen is hier toch veel kennis aanwezig? ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...