Ga naar inhoud


Herstellen van laptop Medion 95400 en de wet?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Misschien hoort dit ook wel thuis onder Wetgeving. Mocht dit zo zijn dan excuus voor het verkeerde forum.

 

Ik heb dus een laptop Medion 95400 van 1-3-2005 dus 7 jaar oud en een cold cathode die stuk is.Dus geen beeld meer maar wel beeld met een extern scherm.

Na contact met het herstelcentrum blijkt dat deze laptop niet meer te herstellen wegens gebrek aan onderdelen.

Ik dacht altijd dat de leveranciers minimaal voor 10 jaar herstelonderdelen moesten hebben ,of heb ik dit verkeerd begrepen.

Ook wordt je verplicht ,bij deze duitse grutter ,om een duur 0900 nummer te draaien om uitsluitsel te krijgen.

Per mail wordt er geen informatie gegeven.

Dan gaan ze ook nog eens op zoek naar de onderdelen terwijl je aan de telefoon hangt.Ben je zo 10 Eur kwijt.

Wanneer dan geen onderdelen gevonden worden gebruiken ze wel mail om je verder op de hoogte te houden.

Zo moeten ze niet in discussie gaan.

Ook dit lijkt mij op zijn minst discutabel. Onder garantie krijg je wel een gewoon telefoon nummer.

 

Mocht ik het bij het juiste eind hebben waar kan ik dan in België terecht om mijn probleem voor te leggen.?

 

Iemand met een onbruikbare medion met goed scherm mag mij ook steeds mailen.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou het niet precies weten, maar ik denk als je even op internet rondkijkt dat je snel vervangende onderdelen zult vinden. Zo CCFL is redelijk universeel. Het kan trouwens ook de inverter zijn. De vraag is dan wel..... hoeveel is het je waard om zo'n oude laptop te repareren.Als het een beetje tegenzit ben je al gauw € 100 kwijt. of je moet zelf durven/kunnen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alternatieve voor het nummer 0900 2352534 (€ 0.15 per minuut) gevonden. Het alternaitef nummer van Medion Servicecenter is 0032 2 200 61 98.

Mocht je het willen bellen vanuit het buitenland omdat je in het buitland woont of op vakantie bent dan kan je door te bellen naar +31 032 2 200 61 98.

 

15 eurocent per minuut, dus je kunt ruim een uur aan de lijn hangen voordat je 10 euro verbelt hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb vorig jaar een nieuwe tv gekocht.

 

Na alle documenten te hebben doorgelezen blijkt dat ze maar zeven jaar onderdelen garanderen,

na het op de markt komen van de tv.

 

Mvg

Edwin

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

het nummer in België is 0900 51111 en op de alternatieve nummers dus de gewone nummers wordt je niet verder geholpen als je geen garantie meer hebt.

Je kunt wel 7 jaar aangeven maar of dit wettelijk is?

Apple geeft ook maar 1 jaar waar in Europa het toch absoluut 2 jaar is.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat een electronica / computerbedrijf onderdelen 10 jaar lang blijft maken en in voorraad houdt. Dat kost een godsvermogen. We leven in een weggooi maatschappij. Je vakantiegeld komt eraan dus besteden die handel. Ook goed tegen de crisis.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier wat over wetgeving gevonden: http://www.euronorm....php?itemID=1704

 

In het kort: Er is geen wettelijke verplichting voor het op voorraad houden van onderdelen. Je kunt beter op zoek gaan naar een reparatiebedrijf. In Nederland zijn er veel adressen waar je dit soort problemen kunt laten repareren.

 

Je moet je alleen afvragen of het nog zin heeft om veel geld uit te geven. Het is inmiddels een erg oud beestje.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...