Ga naar inhoud


Advies gevraagd over type schotel en Astra 28,2


4sat

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

 

Ben nieuw op dit forum.

 

Ik weet niet of dit al eerder is gepost, maar mijn vraag is het volgende: Ik weet niet in hoeverre dit klopt, maar laatst kreeg ik van een schotelverkoper te horen dat straks niet meer mogelijk is om de Engelse zenders op astra 28,2 met een kleine schotel te ontvangen. Dit zou door toekomstige transponder wijzingen komen. Ik heb op dit forum naar gezocht, maar kon geen specifieke informatie over vinden.

Ik ben zelf toe aan een nieuwe schotel, maar zit nu zwaar te twijfelen of ik een kleine of een grote schotel moet gaan aanschaffen .

Er zijn 2 belangrijke satellieten die ik wil ontvangen, dat zijn Hotbird 13.0 en Astra 28,2.

Ik weet nu niet of deze veranderingen daadwerkelijk plaats zullen vinden..

Wat raden jullie mij aan? Een kleine schotel zoals de multytenne 45, wavefrontier T-55 of toch een grote schotel zoals de wavefrontier T-90/viso bigsat?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het is op dit moment giswerk, wat je voor schotel nodig zult hebben, wanneer de nieuwe satelliet in gebruik wordt genomen.

Naarmate je verder naar het oosten trekt, zal je inderdaad een grotere schotel nodig gaan hebben.

 

Of je stelt je aanschaf uit tot volgend jaar en koopt dan meteen de juiste schotel.

Of je koopt nu een grote schotel en hebt dan een grote kans dat je beeld behoudt.

Of je koopt een kleine schotel met een groot risico, dat je dan onvoldoende ontvangst hebt in de toekomst.

 

Meer valt er op dit moment niet over te zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een visiobigsat loop je m.i. geen risico.

Mooie, degelijke, forse schotel voor een hele rits diseqcschakelingen met goede regenreserve..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...