Ga naar inhoud


Karatelight werkt niet op openpli 2.1


Hyllit

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb een probleem om mijn karatelight aan de praat te krijgen op openpli 2.1

Heb daarom eens een oozoon en een icvs image geprobeerd en daarop werkt de karatelight perfekt.

Heeft er iemand een step by step manual om het aan de praat te krijgen op openpli 2.1.

 

Ps : is op een dm800 hd

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik het werkend had.

 

Ik weet niet meer exact wat ik gedaan heb, maar ik meen me te herinneren dat het installatie script gebruik maakt van IPKG, terwijl Pli OPKG gebruikt.

 

Handmatig installeren dus en IPKG in de opdrachtregels vervangen door OPKG.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook nog andere packages moeten installeren zoals de cdm of ftdi ?

 

Want heb nu een handleiding gevolgd van de transponder en hij ziet de karatelight nu wel maar krijg er geen licht uit op openpli.

 

ik kan ook nergens het juiste apparaat kiezen (ttyUSB0) want die staat gewoon niet ertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, het device heet ook anders (iets met ttyACM0). Ik kan nu niet meer kijken hoe hij heet, want heb momenteel geen werkende setup.

 

Kijk liever even naar de handleiding van de auteur zelf, in plaats van een goedbedoelde maar inmiddels wel verouderde handleiding.

 

20120418_anleitung.software.enigma2.pdf

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Beheerder

Dit onderwerp gaat over het volgende:

 

'Karatelight werkt niet op openpli 2.1'

 

 

Je zit hier dus helemaal verkeerd. Nieuwe vraag? Nieuw onderwerp.

 

Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woowww,

 

Sorry dat ik niets meer van me liet horen.

Heb last gehad van een hernia en dan ook nog eens de vakantie ertussen.

 

Daardoor heb ik het niet meer kunnen proberen tot vandaag.

En het is dus nu wel gelukt op openpli dankzij die handleiding Michel (waarvoor bedankt).

 

Het device noemt idd dus ttyACM0 en die heb ik dus kunnen vinden nadat ik van een andere image de cdc module geinstalleerd had want die zit niet in openpli ingebakken.

Daarna was het een eitje om de ttyACM0 te vinden en die in te stellen als karatelight.

 

Grts Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mooi dat het werkt. Ik heb mijn 55" Panasonic ook rondom van Karatelight voorzien en ben er heel erg tevreden mee. Vele malen mooier dan Philips Ambilght, helaas wel afhankelijk van je (dream)box om het aan te sturen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd het is vele malen mooier dan de philips ambilight.

Ik heb ondertussen trouwens wel de karatelight 16 in huis (de uitbreidingskit om de 8 kanalen om te bouwen naar de 16 kanalen)

En dat is helemaal prachtig.

De instellingen kan je ook heel mooi finetunen zodat je altijd een perfekte ambilight ervaring hebt.

 

En tjah het moet ergens zijn signaal van halen......maar had het ook wel liever gehad dat het direkt van de tv afkwam.

Heb er nu firmware versie 0x27 opstaan en de software 0.5-r1 want ik kreeg om de 30 seconden een helle flits te zien en nu met die nieuwe firmware en software is dat helemaal opgelost.

 

Grts Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Speel eens een 720P of 1080P MKV file af op je box en kijk dan eens of je de 16 kanaals versie nog zo prachtig vind?

 

Die vreet met het berekenen van 16 kanalen namelijk nogal wat CPU time...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah dit heb ik ondertussen al ondervonden.

Hier is de dm800 toch wel iets te zwak in.

Maar hij neemt toch al iets minder cpu met de nieuwere firmware en software dan met die oudere hoor.

Nu ja ik kan hem nog altijd terug omzetten naar de 8 kanalen :) .

En anders maar een betere (nieuwere) dreambox kopen zekers.

(Gaat de vrouw weer niet leuk vinden)

 

Grts Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik had het probleem met de DM8000 ook al met de 8-kanaals versie en 1080P MKV's.

 

Die keek ik dus zonder karatelight.

 

Nu staat er tijdelijk een ET9500 en die heeft vooralsnog nergens moeite mee.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...