Ga naar inhoud


schotel op plat dak, hoe kabel naar binnen


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Binnenkort wil ik bij een vriend een schotelantenne op zijn platte dak gaan installeren. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om de kabel vanaf het dak naar de woonkamer te krijgen. Wie heeft goede tips en adviezen. Het gaat om een woning met 2 verdiepingen. Ter illustratie heb ik een foto van de achterzijde van de woning toegevoegd. De tv zal denk ik aan de linkerkant van de kamer komen. Zo was tenminste de opstelling van de vorige bewoners.

post-38337-0-58471300-1340259593_thumb.jpg

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door een lucht kanaal, en dan binnen wegwerken gleuf frezen of hakken16mm buisje met kabel erin en weer dicht smeren.

Witten en klaar.

Eventueel afwerken met een wanddoos voor een F con. etc.

 

Dat is het mooiste.

maar dat zal je wellicht niet bedoelen ;)

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt dat een fotootje van het dak het waard is om te plaatsen...

dan zie je of er dergelijke ventilatie afvoeren aanwezig zijn

 

anders zou ik een ventilatiepan (18~25 euro) voor die sneldekpannen halen en door de dakschil (recht op foto) naar binnen gaan, kun je coax in de berging omlaag voeren en aan de plint een doorvoer boren (daar ik denk dat het geen betonwand is, moet dat makkelijk uitvoerbaar zijn met een lange steenboor)

 

(niet dat je bij de buurvrouw uitkomt hè :D snuffer <>geintje)

 

ciao

Magic Smile

Rosie Vela

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de coax kabel langs de regen pijp geleiden en daarna langs het zonnenscherm. Als het goed is, is er een gat geboord door de muur voor een doorvoer om het zonnenscherm te kunnen bedienen. Zo dat u de coax kabel zo naar binnen kan door trekken naar de woonkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de woning een kruipruimte heeft, zou ik de kabel via de regenpijp naar beneden laten lopen ( met Tie wraps vastzetten aan de achterkant van de pijp).

Dan zien dat je in de kruipruimte komt (eventueel onder het maaiveld een gaatje naar binnen boren), en bij de tv weer eruit werken.

En anders onder het maaiveld langs de muur richting tv werken en daar een gaatje naar binnen boren.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn dus altijd meerdere opties.

maar uh onder maaiveld zul al snel de betonfundering aantreffen / danwel de vloer (zie afbeelding)

 

het boren van lange gaten door en door is het rottigste karwei van alles

en dat gaat bij baksteen en kalkzandsteen meestal nog makkelijk

bij betonkespen of vloeren heb je er een hele kluif aan.

Magic Smile

Rosie Vela

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk, het komt je niet altijd aanwaaien... :P

En mss zit er wel een kruipruimte ventilatierooster waardoor je naar binnen kunt.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de dakpannen door, en bij de laatst dak pan een gaatje naar binnen boren.

post-40340-0-15782700-1340272663_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle adviezen. De ruimte ernaast is een schuurtje met zolder. Ik weet niet hoe dik de muur is naar de woonkamer. Belangrijkste is om te voorkomen dat er lekkage optreedt, dus sowieso niet door het platte dak boren. Ik zal binnenkort de situatie ter plekke beoordelen. Heb nu in ieder geval meerdere goede mogelijkheden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om door de muur te boren , heb je boor nodig van minimaal 40 cm lang

En als je gaat boren ,denk wel even aan de tip van yvessr

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus sowieso niet door het platte dak boren.

Nu ja, dat hoeft niet eens een probleem te zijn, want dakdoorvoeren voor platte daken worden door de dakdekkers prima gemaakt hoor.

Anders zou elk ontluchtingspijpje / afvoer kanaal een lekkage betekenen.

 

Enkel dat is dan voorbehouden aan de vakkundige dakdekker die weet wat ie doet + weet hoe de dakopbouw qua materialen is.

ciao

Magic Smile

Rosie Vela

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er is nog iets gebeurd. Ze hebben nu net de sleutel en willen het binnen zo snel mogelijk gereed krijgen om erin te trekken. Daarna zal de schotel installatie pas gedaan worden vermoed ik.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...