Ga naar inhoud


Brief gemeente voorgenomen handhavingsmaatregelen schotelantenne


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten

Beste Melchiorskystar

Ik vind je knap eigenwijs.

Je hebt aan de voorzijde van je huis een schotel geplaatst tegen de regels van VROM, tegen de regels van de gemeente en tegen de regels van de huisbaas. Je hebt de mogelijkheid de schotel aan de achterzijde te plaatsen. Je had dit van te voren moeten bedenken. Als jij denkt dat je de schotel aan de voorzijde kunt laten staan, heb je het toch echt mis. Het gaat je alleen een hele hoop geld kosten. Wees wijs en zet de schotel aan de achterzijde en lig niet te zeuren dat een paar muurbeugels 45 euro kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een hoop geld? Tja, van de arbo mogen ze vast niet eens met een ladder naar boven, maar moet er een machine komen: ching ching.. en ik weet niet 100 procent zeker dat ze het recht niet hebben. Dus als ze het doen, dan hebben we het over honderden euro's....

 

Een schotel is hier zeker een rariteit. Het zal vast voor onrust zorgen omdat er wellicht angst is dat het een bepaald soort huurders (eh..) aantrekt... Immers, van de 60 woningen van deze verhuurder (met de voorkant naar de hoofdweg) waren er maar 2 schotels en nu dus 3, dus van een dichtheid van 3,3 procent naar 5 procent; nog eentje erbij en het lijkt normaal....

Dus of ik nu gelijk heb of niet en of ik nu een vergunning kan krijgen of niet en ongeacht wat de buurman heeft gedaan, het zal vast voor meer rust zorgen als die schotel achter hangt. Met die beugels als mogelijkheid, is er ook meer keuze om m daar te hangen waar ie minder de hoogte in hoeft om over obstakels op het dak te komen.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb met de gemeente gebeld hierover. In het eerste telefoontje kreeg ik te horen dat de woning onderdeel is van het beschermd stadsgezicht is en dat ik nul kans van slagen zou hebben bij de aanvraag van een vergunning. Ik gaf aan dat volgens de site erfgoed.leiden.nl, als ik op de kaart inzoom, deze woning geen onderdeel uitmaakt van het beschermd stadsgezicht.

 

Bij het tweede telefoontje kreeg ik te horen dat het er niet toe doet of de woning tot het beschermd stadsgezicht hoort of niet; alleen de welstandsnota telt. Het betreft een 'gebied met aandacht', waarvoor alleen naar de sneltoetscriteria gekeken wordt.

 

Voorlopig laat ik het maar even rusten en ik haal de schotel wel weg en zet m in een extra kamer. Al getest met 1 kop en voldoende ontvangst, hopelijk ook met duo lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de nood heb ik een deugd gemaakt.

 

Ik had nog een alps mono lnb liggen. Die heb ik met brede tape naast het canal digitaal monoblock geplakt. Signaal gemaximaliseerd door een beetje te bewegen en her en der plakband te plakken tot 50 %.

 

Vervolgens poot van statief stukje bewogen tot signaal iets van 54 % was. Zo wel iets van signaalsterkte A1 en A3 afgesnoept, maar nu dus voldoende signaal op zowel Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

 

Die 54 % zegt overigens maar weinig; de signaalsterkte van de verschillende zenders varieert nogal, van 36 % (doet het ook nog) tot 65 %.

 

Zo kunnen sommaties van de verhuurder en van de gemeente voor extra kijkplezier zorgen.

 

Dankzij hun kan ik nu ook kiezen uit 29 Olympische spelen kanalen in HD en de overige zenders op Astra 2. Een diepe buiging is dus wel op zijn plaats, ik dank ze hartelijk.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...