Ga naar inhoud


geluid via optische aansluiting


Brinx84

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb mijn dreambox met een HDMI kabel op een switch aangesloten. Deze switch heeft zowel 4 HDMI poorten als 4 optische aansluitingen. Ik heb mijn dreambox beide op ingang 2 (HDMI + optische kabel) en mijn PS3 op ingang 1. Bij mijn ps3 als ik die hdmi poort kies, heb ik het geluid over mijn surround set en beeld via hdmi (in de opties van de ps3 kan je dit afzonderlijk instellen) Maar als ik nu tv kijk via dreambox, en de zender ondersteund dolby digital, gaat het geluid gewoon via de tv en zegt mijn surround set: geen digitale aansluiting. Ik heb al lopen zoeken in het menu van de dreambox, maar ik kan zo niks vinden waar ik wat kan veranderen...

 

Wat doe ik fout? :) Iemand een idee? :)

 

Alvast bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarom gebruik je de optische uitgang van de dreambox niet?

 

Ik heb hem in de optische aansluiting van de dreambox...Ik heb hem net rechtstreeks op de logitech z-5500 aangesloten, en toen deed ie het wel. Het zit hem dus in de switch ben ik bang...Wat ik wel raar vind, is dat de ps3 het wel in deze opstelling doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er op je tv geen optische uitgang ?

 

Zo ja, sluit deze aan op de optische ingang van je surround set . Gebruik je switch niet.

Sluit al je randapparatuur zoals, je ps3, dreambox en dvd aan via hdmi/dvi aan op je tv.

 

Nu geeft je surroundset het geluid door, van het apparaat wat beeld geeft.

 

Hoef je enkel maar de juiste ingang op je tv te selecteren, bijv. hdmi1, hdmi2 enz.

 

Hoef je niet meer te schakelen voor het geluid en kan je switch ervan tussen laten.

 

Succes.

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...