Ga naar inhoud


Dreambox DM800HDSE heeft koorts


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Ik heb al "heel lang" (zal ergens rond 2011 zijn dat ik hem kocht) een ORIGINELE DM800HDSE om op de kabel mee te kijken. Ooit heb ik er OpenPLi 2 op gezet en dat draait nog steeds. Al heeft hij tegenwoordig kuren. Ik kreeg steeds vaker flitsen van hoge BER waarde. Kijkend met een Humax (die zit aangesloten op de 'doorlus' van de DM800, dus hij gebruikt hetzelfde signaal) heb ik een BER van 0, continue. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten kijken op dat kastje, dus ik wil dat mijn DM het weer gewoon doet...

 

Voelend in mijn TV meubel vond ik het allemaal maar erg warm op het doosje. De fan gaat niet meer aan... Een vervangende fan is bijna niet te vinden, maar het is me gelukt iets te kopen wat er op lijkt. Aangesloten, niks natuurlijk... Ook niet bij een reboot, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

 

Dus. Fan is waarschijnlijk niet kapot. Aansturing? Er zou een applicatie zijn die ik kan installeren (tempfancontrol 2.7), maar de repository van OpenPLi is natuurlijk al lang en breed met pensioen. Ik zit dus een beetje met een probleem. Hoe kom ik er nou achter wat mijn probleem is? Waarschijnlijk is mijn probleem dat ik te lang volhoud met oude spullen... Is er een oude rot die mij kan en wil helpen? Ik zit thuis met corona (geen test gehad, maar symptomen zijn voor mij duidelijk genoeg), dus ik heb wat tijd over.

 

Ik kan me ook echt niet meer herinneren hoe ik een nieuwere versie van OpenPLi erop krijg (met de hoop dat die repository het dan wel nog doet), maar als ik het kan fixen met de configuratie zoals hij nu is zou ik eigenlijk nog gelukkiger zijn. Don't fix it if it isn't broken. Ja hij is broken, maar ik verdenk de hardware. Alvast bedankt...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even mijn dagboek bijwerken.

 

Met de behuizing eraf is in elk geval het "glitchen" van het beeld weg, dus vandaar dat ik denk aan te warm worden. Ik moet dit echter nog wat langer testen, dus ik laat hem eens een avond draaien op deze manier.

 

Kan ik via de Telnet/SSH niet gewoon die Fancontrol installeren? Zo ja, hoe?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat je box te warm wordt. Als je fan het doet kan het best eens zijn dat dat image een keer corrupt is geraakt. 2.0 is aardig gedateerd. Misschien moet je een ander image proberen. Het image van PURe2 is een leuk image en is nog geüpdate voor jouw box. kijk er maar eens naar.

 

 

http://www.pur-e2.club/OU/images/index.php?dir=6.3/dreambox/

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

of je neemt deze software 

newnigma2

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt. Ik heb op de een of andere manier een *.ipk gevonden van Fancontrol2. Na een zoektocht op het forum van OpenPLi kwam ik uit bij een website:

 

http://dreamboxupdate.com/

 

Na wat klikwerk vond ik een verzameling oud spul, waaronder:

 

http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/dm800se/feed-rel_32/dm800se/enigma2-plugin-extensions-fancontrol2_3.2git20110921-r0_dm800se.ipk

 

Dan voor het nageslacht en de search gebruikers:

 

Deze gekopieerd naar /tmp via de ftp, dan commando 'opkg install enigma2-plugin[...].ipk', en toen had ik controle over mijn fan. Hopelijk blijft hij nu koel.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken, maar voorlopig blijf ik op de oude software zitten. Misschien dat er een nieuwe doos komt als 4K is doorgekomen hier in huis.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het is gelukt. Toch zou ik persoonlijk een meer up to date image installeren. Ook de beeldkwaliteit van zo'n oude box (en achterhaald image) laat  nogal te wensen over aangezien er geen enkele driver update in jouw oude PLI image zit en de techniek niet heeft stilgestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen verschil in beeldkwaliteit met de Humax die ik van Ziggo heb gekregen. Wat ik wel zie is dat mijn outdated box een stuk sneller en overzichtelijker werkt dan die Humax. Een update levert mij weer slapeloosheid op omdat het nooit in 1 keer goed gaat. Ik wacht nog even tot ik een reserve achter de hand heb.

 

Als ik in goede kwaliteit een film wil kijken dan gaat de blu ray speler of de PS4 aan met de surround. Dit apparaat heeft ook nog maar 1 tuner, dus het is op alle fronten aan een update toe.

 

Waar ga ik precies een update terugzien in de kwaliteit van het beeld dan? De uitvoer is maximaal 1080i in de hardware als ik me niet vergis, hoe gaat dat met een update kunnen veranderen?
 

aangepast door P.C.Hooftletter

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat veranderd niets 😉

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, P.C.Hooftletter zei:

 

Waar ga ik precies een update terugzien in de kwaliteit van het beeld dan? De uitvoer is maximaal 1080i in de hardware als ik me niet vergis, hoe gaat dat met een update kunnen veranderen?
 

Dat bedoel ik niet misschien formuleer ik het verkeerd. Ik zou een nieuwere image erop zetten omdat de techniek nou eenmaal niet stilstaat en o.a. bepaalde plug inns niet meer worden geupdate in jouw huidige image en niet meer goed of helemaal niet meer werken. Beeldkwaliteit veranderd inderdaad (meestal) niet ligt ook aan de bron waar je naar kijkt HD/SD dan heb je ook nog verschillende resoluties Duitsland bijvoorbeeld meestal 1280x720.

 

Met een nieuwere 4K box ga je zeker verschil zien. Die kosten heden ten dage ook niet meer veel.

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan niets terug vinden van een plaatsing, noch van een een posting die hier gewist zou zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Ik kan niets terug vinden van een plaatsing, noch van een een posting die hier gewist zou zijn.

Het stond eerst op verborgen. Toen een post erachteraan gedaan, die ging wel gewoon door. Toen heb ik de verborgen post maar gekopiëerd en de post eronder aangevuld.

 

Nu zijn de verborgen post en die erna weg.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer een posting op verborgen staat, heeft de boardsoftware geconstateerd dat er mogelijk bijvoorbeeld links geplaatst zijn welke niet toegestaan zijn.

 

Maar een verborgen posting zou voor mij zichtbaar moeten zijn.

 

Kijk nog eens naar onze huisregels voor wat wel en niet is toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...