Ga naar inhoud


Kabel tuner vervangen door sat tuner


nol

Aanbevolen berichten

De originele is van mij en daar staat 4 in en die is werkend
De box die ik kreeg, met de cable tuner er in, is de clone met de E-star v3.0 simkaart er in.
Updaten wordt daarvoor dus afgeraden ?
Ik wil hem houden als reserve en in dat geval dan maar geen teletekst kijken 😀 al kijk ik graag even teletekst

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zonder de correcte (E-Star) gepatchte versie kom je ook niet verder. Je riskeert een gebrickte box. En waarom nog moeite doen voor zo'n oude (clone) box. Voor TV kijken is het nog prima zolang hij het nog doet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, ik laat het zo.
Als de originele het een keer begeeft dan heb tijdens de reparatie van de originele een reserve box en daarom wilde ik hem wel hebben.
Ook bedankt voor de bevestiging dat de cable tuner simpel vervangen kon worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele het begeeft..... Die ga je dan ook niet meer repareren.. Dat ding is dan bijna 10 jaar oud! Dan koop je een nieuwe voor €100 die dan 16 x meer geheugen heeft en 4 x zo snel is (minstens). Cc

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zo goedkoop ? Welk type heb je dan ?
Ik heb deze een paar jaar geleden gebruikt gekocht voor €195 en dat was niet duur dacht ik
Ik zie ze nu nog gebruikt staan voor €165 met een nieuwprijs van €449
Maar als dat zo is dat je voor €100 een betere kan kopen dan is reparatie uitgesloten 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, nol zei:

De originele is van mij en daar staat 4 in en die is werkend
De box die ik kreeg, met de cable tuner er in, is de clone met de E-star v3.0 simkaart er in.
Updaten wordt daarvoor dus afgeraden ?
Ik wil hem houden als reserve en in dat geval dan maar geen teletekst kijken 😀 al kijk ik graag even teletekst

even google

 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, daar kan ik een boekje over schrijven.. Mijn eerste DM800HD kocht ik voor €469 en mijn DM800se voor €429. Beide origineel natuurlijk. Dat was in de hoogtij dagen van Dream Multimedia. Hun hoogtijdagen zijn voorbij en de boel is verkocht aan de Chinezen. Eerst Leontech en nu ????? Op een gegeven moment doken de prijzen van de DM800se van €369 naar €189. Er is nog even een DM820 geweest voor die prijs. Let wel: ik spreek over originele boxen! Inmiddels heeft de nieuwe eigenaar afscheid genomen van de oude Dreamboxen en kwamen er compleet nieuwe: de DM520, DM525, DM900 en DM920. Veel meer geheugen en een veel snellere CPU. Recent zelfs de Dreambox One.. Op de site vind je ook helemaal niets meer terug van de oude Dreamboxen (eigenlijk geen goede zaak).. Een nieuwe DM520 koop je al voor €104 en dan heb je feitelijk hetzelfde als de DM800se, maar dan veel sneller en meer geheugen. Geen display meer en 1 kaartslot... De meeste (ex) DM800 gebruikers (zeker de clones) gebruiken toch een ehhhh laten we zeggen  virtuele kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, smetje limb.BE zei:

even google

Die versie 'past' nauwelijks in de v1 en is hoogstwaarschijnlijk voor de v2 (clone). Het probleem met deze 'Fremdimages' is dat je het niet weet voor welk type hij is gecompileerd. De TS heeft een clone en eenmaal verkeerd geflashed betekend onherroepelijk een schier onmogelijke zoektocht op het internet naar een werkend image. Kost zeeën van tijd, succes NIET gegarandeerd. Echt de tijd en moeite voor zo'n box niet waard... Persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen... Nu doet hij het nog (min of meer)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet... Althans ik niet... Ik vertel hem juist dat het een clone is er er verder niets mee moet gebeuren... Smetje verwijst naar een clone bestand en ik geef (neem ik aan) terecht aan dat hij die beter links kan laten liggen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...