Jump to content
Sign in to follow this  
Simoneoeroetgerink

dm800hd-se Caiway, afstemmen mislukt!

Recommended Posts

Lekker veel info..... Welke dreambox? Welk image draait erop? Welke tuner gebruik je? In welke stad/regio woon je. Allemaal nodig om sowieso een nuttig antwoord te kunnen geven..

Heb je een clone met zo'n 3 in 1 tuner (DVB-S2, DVB-C, DVB-T dan is het lastig edoch niet onmogelijk. Er moet dan satellites.xml aangepast worden met een 'fake' satelliet...

9 minuten geleden zei Mimisiku:

Heb je een clone met zo'n 3 in 1 tuner (DVB-S2, DVB-C, DVB-T dan is het lastig edoch niet onmogelijk. Er moet dan satellites.xml aangepast worden met een 'fake' satelliet...

image.png.bc37a61f1f86e11a2ea5445a2d1ee718.png

Wel even de tijd geven om te reageren-_-

Zonder extra informatie van jou kant wordt het gissen.

In welke stad doe je de scan, in verband met de zoekinstelling.

Dus geld nog steeds.... Welke box, welke firmware, welke tuners?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By simpson2
      Ik heb deze vraag eerder gesteld, destijds wel antwoord gekregen, maar kan e.a. niet meer op het forum terug vinden, dus nog maar een keer.

Ik heb een hele oude DM800SE die het nog prima doet, echter de software is uit het jaar kruik, en ik zou e.a. wel een keer willen opfrissen, wat zijn mijn opties?

hieronder wat informatie:
      Devicename: dm800se Enigma Version: 2011-07-06-experimental Image Version: Experimental 2011-03-24 Frontprozessor Version: V3 Webinterface Version: 1.6.8 Tuners TunerA: BCM4505 (DVB-S2) Volgens mij is het een Gemini image:

version=1000201103242110 comment=iCVS Image target=9 creator=Schaedelmeister <info@i-have-a-dreambox.com> url=http://www.i-have-a-dreambox.com/ catalog=http://www.ihad.tv/ Ik heb een Canal digitaal abo met kaartje en doe verder geen spannende zaken met de ontvanger.

De reden dat ik nu toch naar een update kijk is dat ik misschien wel wat meer wil gaan doen en dan lijkt mij een nieuwe ontvanger wel zo handig:
      - Ik heb er sinds kort een paar actieve speakers aanhangen via S/PDIF dus vroeg me af of het mogelijk zou zijn audio te streamen vanaf bijv VLC op mijn PC of NAS (QNAP).
      - Berichten/status uit mijn huis automatisering ( OpenHab ) tonen

Ik hoor graag advies/suggesties

Bart

• By P.C.Hooftletter
      Ik heb al "heel lang" (zal ergens rond 2011 zijn dat ik hem kocht) een ORIGINELE DM800HDSE om op de kabel mee te kijken. Ooit heb ik er OpenPLi 2 op gezet en dat draait nog steeds. Al heeft hij tegenwoordig kuren. Ik kreeg steeds vaker flitsen van hoge BER waarde. Kijkend met een Humax (die zit aangesloten op de 'doorlus' van de DM800, dus hij gebruikt hetzelfde signaal) heb ik een BER van 0, continue. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten kijken op dat kastje, dus ik wil dat mijn DM het weer gewoon doet...

Voelend in mijn TV meubel vond ik het allemaal maar erg warm op het doosje. De fan gaat niet meer aan... Een vervangende fan is bijna niet te vinden, maar het is me gelukt iets te kopen wat er op lijkt. Aangesloten, niks natuurlijk... Ook niet bij een reboot, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

Dus. Fan is waarschijnlijk niet kapot. Aansturing? Er zou een applicatie zijn die ik kan installeren (tempfancontrol 2.7), maar de repository van OpenPLi is natuurlijk al lang en breed met pensioen. Ik zit dus een beetje met een probleem. Hoe kom ik er nou achter wat mijn probleem is? Waarschijnlijk is mijn probleem dat ik te lang volhoud met oude spullen... Is er een oude rot die mij kan en wil helpen? Ik zit thuis met corona (geen test gehad, maar symptomen zijn voor mij duidelijk genoeg), dus ik heb wat tijd over.

Ik kan me ook echt niet meer herinneren hoe ik een nieuwere versie van OpenPLi erop krijg (met de hoop dat die repository het dan wel nog doet), maar als ik het kan fixen met de configuratie zoals hij nu is zou ik eigenlijk nog gelukkiger zijn. Don't fix it if it isn't broken. Ja hij is broken, maar ik verdenk de hardware. Alvast bedankt...
    • By Jean-Claude
      leuk voor de voetbalminnende kabelkijkers in Vlaanderen :
      De voetbalkanalen van Telenet en Proximus zijn komend weekend beschikbaar voor alle klanten, niet enkel diegenen die daar extra voor betalen. Dat melden de operatoren.
      In de hoogste voetbalklasse worden zondag de laatste wedstrijden van de reguliere competitie gespeeld. Op die speeldag wordt nog uitgemaakt wie degradeert en wie aan play-off 1 mag deelnemen. Belangrijk dus voor veel supporters.
      De Pro League besliste echter om alle wedstrijden van de slotspeeldag in de Jupiler Pro League, alsook de 1B-finale tussen OH Leuven en Beerschot achter gesloten deuren te laten plaatsvinden.
      Alle klanten van Telenet en Proximus die digitale televisie hebben, zullen de wedstrijden op televisie kunnen volgen. Proximus kondigde donderdagmiddag aan de kanalen open te zetten wegens de coronacrisis, Telenet had eerder al beslist om komend weekend een uitzondering te maken.
      bron : laatste nieuws
    • By nol
      Ik heb een 800HD-se gekregen met een kabel tuner er in
      Mijn vraag : is het mogelijk om de kabel tuner te vervangen door een sat tuner ?
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy