Ga naar inhoud


Software update Topfield TF5300K


OFDM

Aanbevolen berichten

Ik zag vanmiddag dat er een software update beschikbaar is. Na twee keer een foutcode E-13 toch maar de antennevoeding geforceerd ingeschakeld. Ik vermoed dat de 5V niet door de ontvanger wordt ingeschakeld tijdens de update. Ik heb het niet gecontroleerd want dan moet ik tijdens de update snel naar zolder lopen om te zien of de antenneversterkers worden ingeschakeld.

De update zelf ben ik niet blij mee want de ontvanger is na inschakelen 20 seconden niet te bedienen. (En ik vond de wolkenlucht mooier). Geen idee waar het apparaat mee bezig is maar ik moet dus wachten tot het daarmee klaar is. Nu had ik geen klachten over het apparaat dus ik wil graag terug maar dat kan natuurlijk niet. En ik had ook al gemerkt dat de update weigeren ook niet gaat want de vraag komt elke keer bij het opstarten in beeld. Ik wacht af of de huisgenoten merken dat de eerste 20 seconden geen bediening mogelijk is...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jij hebt dus ook nog zo'n grijze en zo te horen met voorheen v1.58

 

Ik snap 't niet: aan is aan en uit is uit, meer smaken zijn er toch niet? Wat al aan staat kun je niet nog eens aan zetten, toch? Als de antenne niet aan staat heb je geen signaal en zonder signaal geen update. En mocht je zonder antennevoeding toch genoeg signaal hebben dan moet dat ook voor de update voldoende zijn. Eens de update binnen is zal 't worst zijn of de antenne aan of uit staat. Wat die 20 seconden betreft doe je overigens net alsof je daarvoor de pvr wel meteen na inschakelen kon gebruiken terwijl je toen toch ook zeker zo'n 12 seconden moest wachten voordat ie was opgestart maar als ik je goed begrijp dan zit je dus al zo'n 8 seconden naar een zender te kijken aleer je eindelijk eens kunt omschakelen? Dat je met de oude versie ergens tijdens 't opstarten op een onbestemd moment al kunt beginnen met kanaal te wisselen vind ik overigens niet bizonder handig omdat de ontvanger toch eerst op de vorige zender opkomt en vervolgens pas met zeker een seconde vertraging overschakelt naar wat je eerder hebt ingetoetst, alsof een klopgeest stiekum een knopje heeft ingeklopt nadat het programma verscheen.

 

Ik heb overigens de zwarte uitvoering waarvoor nog geen update gereed staat (gelukkig maar?) en 't zou kunnen dat die een sneller startende HD heeft waardoor ik al met 12 seconden ben opgestart maar 't lijkt mij sterk dat jouw vorige versie 1.58 zo sterk van mijn huidige 1.55 versie afwijkt dat ik het product ineens niet meer herken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de versie nakijken of het reserve apparaat. Als de antenne niet aan staat heb je inderdaad geen signaal en blijkbaar dus geen update. Ik heb niet genoeg overspraak door de versterkers als de spanning eraf is. Ik weet niet wat E-13 precies betekent. Voor mij is het geen probleem dat ik een handeling moet verrichten om toch signaal te krijgen wanneer de ontvanger geen 5 volt geeft tijdens de update poging maar het lijkt mij voor andere gebruikers niet handig als de actieve antenne uitstaat tijdens de update poging. Nu heb ik een mailtje gestuurd aan iemand die bij de helpdesk werkt en zij bevestigde dat ik niet de enige was met deze foutcode. Helaas begrijp ik haar workaround niet helemaal dus daar zal ik nog op terugkomen. De wachttijd van 20 seconden gaat in op het moment dat het beeld er is! Ik zal nog eens kijken hoe lang de opstart procedure bij de vorige versie duurde. Reactie van huisgenoot 1: Het apparaat was vastgelopen na inschakelen, ik kon niet voor- of achteruit. Het duurde 3 minuten voordat ik kon bedienen. Beetje aangedikt maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de TF5300K is de 5 volt er nog wel tijdens de update, maar is in een aantal gevallen weg NA de update. Weer aanzetten in het menu of fabrieksinstellingen herstellen.

 

Bij oude USB PVR's zit er een fout in de loader. Deze geeft geen 5 volt TIJDENS het downloaden. Oplossing is om zonder 5 volt proberen programma 17 Animal planet te ontvangen. Als je die zonder antennevoeding ontvangt, dan lukt de SSU ook, want in die TS zit de SSU voor de USB PVR in. De rest zit in NTS4. Loaders lager dan versie 5.33 hebben dit probleem.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan dat nou? Ik heb geen USB PVR maar gewoon de 5300K. Bij de vorige update had ik exact hetzelfde probleem. Nu baal ik ervan dat ik niet naar zolder ben gelopen om te kijken of de LED uit of aan is. Nog een keer op een rijtje: Na het starten van de update gebeurt er lange tijd helemaal niets, een zwart scherm. Het lijkt of de ontvanger dood is. Uiteindelijk komt er een E-13. Na uit- en weer inschakelen is er niets gebeurd en vraagt de ontvanger opnieuw of ik nieuwe software wil laden. Dezelfde gang van zaken als net, E-13. Daarna zet ik op zolder de versterkers aan via de 5 volt van een andere ontvanger en de download loopt direct zoals de bedoeling. Wie het weet mag het zeggen. Ik heb nog een andere om het mee uit te proberen maar daar wil ik de nieuwe gijzelversie niet op hebben :mellow: . Dat zal wel een kansloze missie zijn als de update on air blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit een aantal TF5300K PVR's van Topfield.

 

Na de update vroeg de machine weer om een update. Niet zo erg, gewoon voor de 2e keer de hele opname lijst ingetoetst. Je moet er iets voor overhebben toch????

 

Gelukkig hebben we maar 2 van deze apparaten. 2x opnamelijsten ingeven op 2 apparaten was weer genoeg voor 1 dag. :grin: :grin:

 

Nu blijkt het volgende: de programma-namen kunnen niet meer worden ingegeven.

 

Als je dan een paar minuten eerder gaat opnemen of je neemt meerdere programma's in één blok op dan zit je met verkeerde programmanamen.

 

Dat is niet zo erg, vroeger moest je ook alles opschrijven wat je opnam toen er nog videorecorders waren. Waag het echter niet om een paar weken op vakantie te gaan. De chaos is dan compleet. :mad: :mad:

 

KPN adviseert om opnieuw te installeren. Natuurlijk doen ze dat, dan zijn ze weer even van je af. Opnieuw installeren helpt echter niets.

 

Ik wil terug naar de situatie van voor de update!!!!!!! :cry: :cry: :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe neem jij een programma op dan? Volgens mij is het zo:

Je opent de EPG (guide) klikt op het juiste programma en druk nog een keer op de opnameknop, nu kan je tijden aanpassen eventueel dagelijks of wekelijks herhalen instellen (leuk voor als je op vakantie gaat) en staat het juiste programmanaam in de lijst, eventueel met een volgnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met EPG kan het wel, maar stel je voor:

 

Je neemt programma 1 en 2 op die direct achter elkaar zijn.

 

Met EPG verleng je de tijd tot na het eind van programma 2.

 

De titel is dan "programma 1".

 

Tot gisteren kon je deze titel wijzigen naar keuze in bijvoorbeeld "programma 1 en programma 2" via menu / opnemen etc.

 

Dat kan nu niet meer.........

 

Omdat EPG maar 5 dagen vooruit gaat kun je ook niet meer een éénmalig programma (film oid) ingeven die over 2 weken wordt uitgezonden. Dat is met name bij vakanties handig maar ook om de film niet te vergeten. Je kan natuurlijk wachten tot deze film in de EPG staat maar dat werkt niet bij vakanties. Daar buiten zou je dan moeten gaan opschrijven (is iets van vorige eeuw toch) om in te voeren als EPG wel werkt.......

 

Waarom bestaande opties weggooien? De tekst is er nog wel in het menu opnemen, je kan er alleen niet meer aankomen. Nu staat er niet het opgenomen programma maar de zendernaam.

 

Gewoon een foutje van KPN/Digitenne.

 

KPN mailde me een "herstel" mogelijkheid. Deze werkt echter niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net KPN/Digitenne gebeld.

 

Het kan zijn dat updates niet goed doorkomen.

 

Advies van KPN is:

 

voor binnenhalen update machine even helemaal van de stroom afhalen en daarna pas update binnenhalen.

 

bij menu / software / systeeminstellingen is de laatste software-update te zien.

 

Is deze grijs dan zou alles goed moeten zijn, is deze blauw dan moet de update opnieuw worden uitgevoerd.

 

Waarschijnlijk zit er volgens KPN een bug in de nieuwe software waardoor deze niet helemaal is/wordt uitgevoerd. Hierdoor gaan sommige opties verloren.

 

Ik ga binnenkort weer maar proberen alles opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is wat de 'kenners' van KPN/Digitenne beweren!!!!

 

Ik ben maar een simpele gebruiker van deze dienst met 2 recordertjes die - tot gisteren - goed werkten..........

 

Ga het in het weekend wel proberen, na de update moeten alle opnamen opnieuw worden ingegeven (want fabrieksinstellingen moeten terug als update niet goed is)...........................................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...